Teški dani

Njemački proizvođač luksuznih vozila upao u minus prvi put u zadnjih deset godina

Suprotno tome, pionir električnih automobila Tesla, u drugom je tromjesečju ostvario rast od 18,9 posto
Pogon BMW-a
 Profimedia

Njemački proizvođač luksuznih automobila BMW objavio je u srijedu da su prvi put od 2009. godine u gubitku. U svojem financijskom izvješću za drugo tromjesečje navode gubitak od 230 milijuna eura u odnosu na 1,4 milijardu eura koliko su u plusu bili lani, piše Market Watch.

Prihodi u istom razdoblju pali su im za pet milijardi eura, s 25 milijardi eura na 20 milijardi eura. Gubitak prije kamata i poreza (EBIT) iznosi 666 milijuna eura, ali usprkos tome iz BMW-a su optimistično poručili da ipak očekuju ostvariti operativnu dobit u drugoj polovici ove godine.

U drugom tromjesečju, stoji u izvješću, isporučili su 485.464 automobila, što je 25 posto manje u odnosu na godinu ranije. Nakon što je prodaja BMW-ovih luksuznih automobila, a proizvode i Rolls Royce i Mini automobile, pala tijekom zastoja koronavirusa, njemački proizvođač rekao je da bilježe oporavak isporuka, najviše na kineskom tržištu.

Dionice BMW-u pale su za 3 posto nakon objave poslovnih rezultata, a neki analitičari kažu da nisu očekivali tako velik gubitak zarade prije kamata i poreza (EBIT).

Osim BMW-a, pandemija je osobito teško pogodila i ostale proizvođe automobila Fiata Chrysler, Ford i Daimler, i to u vrijeme kada tradicionalna autoindustrija povećava investicije u tehnologije s niskim emisijama, spremajući se za nova, stroža europska pravila protiv zagađenja. Inače, BMW još uvijek ne odustaje od plana ulaganja 30 milijardi eura u istraživanje i razvoj e-vozila, iako su najavili još u lipnju rezanje 5.000 radnih mjesta.

Suprotno tome, pionir električnih automobila Tesla, u drugom je tromjesečju ostvario rast od 18,9 posto u odnosu na godinu dana ranije, unatoč padu isporuka od 5 posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 03:51