JESMO LI PRESKUPI?

Nisu samo glasine u pitanju: U špici sezone smo zbilja imali manje turista, evo službenih brojki

Kad uzmemo u obzir da imamo još više apartmana nego lani, opet vidimo da su mnogi usred špice sezone prazni

Ilustracija

 Jure Miskovic/Cropix
Kad uzmemo u obzir da imamo još više apartmana nego lani, opet vidimo da su mnogi usred špice sezone prazni

Jesu li u pitanju cijene o kojima se tako puno priča ili povratak mediteranskih takmaca, teško je reći, no glasine i dojmovi s terena pokazali su se točnima. Iako se radi o padu od svega par postotaka, turistička statistika za srpanj koju je u petak pustila Hrvatska turistička zajednica (HTZ) pokazuje da je u Hrvatskoj u prvom dijelu špice sezone zaista ostvaren nešto manji promet u odnosu na lanjski srpanj.

U statistici se pritom izdvajaju Amerikanci koji su od početka godine u Hrvatskoj imali dvoznamenkast rast noćenja, dok se pad njemačkog tržišta od oko 7 posto u srpnju može povezati s činjenicom da su u pokrajinama s kojih nam dolazi najviše gostiju tek početkom kolovoza počeli školski praznici. Radi li se ipak o trendu, pokazat će brojke iz kolovoza.

U 10 dana se vidi koliko je turizam osjetljiva biljka u Hrvatskoj. Trend bode u oko, pogotovo u restoranima: ‘Rekli smo što će se dogoditi‘

Također, valja primijetiti da je hotelima neznatno porastao promet u odnosu na lani, dok je kampovima i obiteljskom smještaju broj dolazaka pao između 2 i 3 posto u srpnju. Kad uzmemo u obzir da imamo još više apartmana nego lani, opet vidimo da su mnogi usred špice sezone prazni.

Pad njemačkog tržišta

Podaci eVisitora kažu da je u Hrvatskoj je u srpnju boravilo 4,6 milijuna turista ili 2 posto manje nego u istom lanjskom mjesecu, a ostvareno je 1 posto manje noćenja ili 29,2 milijuna.

Stranih turista je u srpnju u Hrvatsku došlo gotovo 4,2 milijuna ili 2 posto manje, a njihovih gotovo 26 milijuna noćenja je za 1 posto manje nego u srpnju prošle godine. I domaćih turista je bilo nešto manje kao i njihovih noćenja, za po 1 posto, nego u lanjskom srpnju, s njihovih 429 tisuće dolazaka i gotovo 3,3 milijuna registriranih noćenja.

I dalje se najviše noćenja odvija u objektima u domaćinstvima, 12,3 milijuna, što je i 2,3 posto manje nego u lanjskom srpnju, a slijede kampovi s 5,7 milijuna noćenja ili 1,1 posto manje.

Hoteli su na trećem mjestu s više od 4,8 milijuna noćenja i porastom od 2,3 posto u odnosu na prošlogodišnji srpanj.

Kapaciteti se pune sporije, popusti se nude i u špici, a najveći problem nije smještaj: ‘I bogatiji gosti osjećaju se prevareno...‘

Nijemci su u srpnju ostvarili najviše noćenja, uz pad dolazaka od oko 7 posto u odnosu na lanjski srpanj, zatim Slovenci kojih je također bilo za oko 3 posto manje nego lani u srpnju, od stranih gostiju slijede Poljaci koji bilježe oko 7 posto više dolazaka nego lani, dok Austrijanci imaju pad za više od 5 posto. Također, nastavlja se blagi pad sa češkog tržišta, ovog srpnja došlo ih je za više od 4 posto manje nego lani. Britanaca je za par postotaka više.

Na razini godine imamo plus

Kumulativno smo pak u plusu od po 2 posto i u dolascima i u noćenjima - 12,2 milijuna turista i 58,7 milijuna noćenja.

Od toga se većina odnosi na strane turiste, kojih je u prvih sedam mjeseci došlo 10,3 milijuna ili 1 posto više nego u istim mjesecima lani, a isti porast imaju i sa 51,4 milijuna noćenja.

Domaćih je registriranih turista bilo 8 posto više nego u lanjskih sedam mjeseci ili njih više od 1,8 milijuna, dok su s gotovo 7,3 milijuna noćenja u plusu od 6 posto. Iz HTZ-a za Hinu iznose u petak i da je trenutno u Hrvatskoj više od milijun turista. Najviše ih je iz Njemačke i Hrvatske, a zatim iz Slovenije, Austrije, Poljske, Češke, Nizozemske, dok ih među županijama najviše u Istarskoj, Splitsko-dalmatinskoj i Primorsko-goranskoj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
09. kolovoz 2025 13:00