Borba velikih konkurenata

Nike bi mogao pobijediti Adidas u natjecanju sponzora na Svjetskom prvenstvu u Rusiji

Na SP-u u Rusiji Nikeov znak resit će dresove Brazila, Francuske, Engleske i Hrvatske.
Ante Rebić
 Lucy Nicholson / REUTERS

Američki proizvođač sportske opreme Nike Inc mogao bi na svjetskom nogometnom prvenstvu u Rusiji nadmašiti tradicionalnog diva u segmentu opreme za nogomet i starog konkurenta Adidas.

Među nogometnim reprezentacijama koje su se kvalificirale u četvrtfinale svjetskog prvenstva u Rusiji Nikeov znak resit će dresove Brazila, Francuske, Engleske i Hrvatske.

Vodeći njemački sportski brand Adidas u četvrtfinalu će biti preko dresova reprezentacija Belgije, Rusije i Švedske, dok Urugvaj sponzorira Puma.

Rezultati reprezentacija koje sponzorira Nike predstavljaju veliki uspjeh za američkog proizvođača sportske opreme i njegovih nastojanja da poveća globalnu prodaju tog programa. U fiskalnoj godini 2018. taj je program ostvario prihode nešto veće od dvije milijarde dolara.

„Adidas dominira u europskim nogometnim ligama i u američkoj profesionalno ligi a uspije li Nike osvojiti veći tržišni udio u sportu koji nema tradiciju u SAD-u, to bi mogla biti dobra vijest za cijenu njegovih dionica i za njegov brand”, ističe Jake Dollarhide, izvršni direktor tvrtke Longbow Asset Management,.

Sportski brendovi obično prodaju većinu robe namijenjene navijačima prije svjetskog nogometnog prvenstva ali uspjeh momčadi na terenu može stvoriti dodatnu potražnju za opremom ukrašenom znakovima i bojama uspješne ekipe, pogotovo ako je bio neočekivan, napominje Reuters.

Nike je prvi put opremio više nogometnih reprezentacija nego Adidas na svjetskom nogometnom prvenstvu u Brazilu 2014. godine Adidas je ove godine uzvratio sponzorstvom 12 od ukupno 32 momčadi, uključujući i jake kandidate poput Njemačke i Španjolske, te domaćina Rusije.

Prošle srijede turnir u Rusiji donio je katastrofalni preokret za Adidas zbog neočekivane eliminacije Njemačke. Dionice Adidasa, sponzora njemačke momčadi, pale su idućeg dana 2,7 posto.

Prošlog vikenda eliminirani su i Argentina i Španjolska, favoriti koje je također sponzorirao Adidas, a u ponedjeljak je Brazil pobijedio Meksiko, što je Nikeu donijelo još jednu pobjedu nad Adidasom.

Uoči svjetskog nogometnog prvenstva u Adidasu su nastojali umanjiti potencijalni utjecaj sportskih manifestacija na prodaju, ističući mlaki rast ruskog gospodarstva.

Svjetsko prvenstvo ipak ostaje velika marketinška prilika za Adidas, koji od 1970. godine spada među sedam FIFA-inih partnera i dobavljač je lopti za utakmice svjetskih nogometnih prvenstava.

Osim dresova, važna je i promocija kopački kroz sponzorstvo vrhunskih nogometaša. Uoči prvenstva u Nikeu su predvidjeli da će 60 posto igrača na turniru u Rusiji nositi njihovu obuću.

Od početka svjetskog nogometnog prvenstva 14. lipnja Nikeove dionice porasle su gotovo tri posto, potpomognute prvenstveno snažnim kvartalnim izvješćem i prognozama prodaje, objavljenim prošlog četvrtka. Adidasove su pak dionice oslabile oko pet posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 09:47