Unatoč koroni

Nijedna banka ne nudi otvaranje računa na daljinu

Istraživanje Deloittea ukazuje na tehnološko zaostajanje bankarskog sektora u Hrvatskoj
 Marek Kolankiewicz

Banke u Hrvatskoj, unatoč pomacima u razvoju digitalnog bankarstva, i dalje zaostaju za bankarskim digitalnim prvacima, jedinima koji se uspješno nose s fintech konkurencijom.

Rezultat je to najnovije Deloitteove globalne studije "Zrelost digitalnog bankarstva u 2020.". Istraživanje, koje je od pojave covida-19 obuhvatilo analizu digitalnih funkcionalnosti i tržišne situacije 318 banaka u 39 država, ukazuje da su banke u nas "kasni usvajač".

Deloitte navodi da niti jedna hrvatska banka ne omogućava svojim klijentima otvaranje računa na daljinu, a s druge strane ističe da su banke u nas najbliže globalnom prosjeku digitalne zrelosti samo u prikupljanju informacija o klijentima te svakodnevnog poslovanja. Misli se na transakcije i slične osnovne bankarske usluge koje se pružaju putem digitalnih kanala, odnosno internetskog i mobilnog bankarstva.

Rado Bekeš, viši menadžer u Deloitteovu Odjelu poslovnog savjetovanja, kaže da bankarski digitalni prvaci, kao i fintechi, brže od ostalih uvode inovacije te stoga kod njih nove usluge brže postaju popularnije nego kod klasičnih banaka. Tako je u novim igračima prihvaćanje virtualnih debitnih kartica doseglo prosječno 26 posto, a u klasičnim bankama 2 posto. Dijeljenje računa doseglo je 27 posto naspram 2 posto itd. Povrh toga, novi igrači su stoga četiri postotna boda efikasniji u rezanju troškova i 1,9 postotnih bodova bolji u povratu ulaganja.

"Banke moraju steći potpunu sliku o situaciji kako bi razumjele budući tijek radnji, a donošenje prave strateške odluke uvjetovat će njihov budući tržišni položaj", zaključuje Bekeš.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 00:17