NOVA RUNDA

"Ne želimo prodavati pivo u centrima. Meta su poslovi kao ovaj s Les Berthomom"

Nakon tri godine pregovora jedna od prvih i najpoznatijh domaćih craft pivovara dogovorila izvoz 5000 litara piva C4 u Francusku


Marko Filipin i Miroslav Šuvak

 Boris Kovačev/Cropix

Nova runda, jedna od prvih i najpopularnijih domaćih craft pivovara, objavila je uspješan dovršetak trogodišnjih pregovora s lancem francuskih pubova Les Berthom o uvrštenju njezina C4 piva u stalnu ponudu tog lanca. Riječ je, kako nam je rekao suosnivač Nove runde Miroslav Šuvak, o dogovoru na temelju kojeg će Les Berthom biti najveći kupac Nove runde, a Francuska novo izvozno tržište na koje je prodrla ta pivovara, osnovana 2013.

- Već smo sa svojim pivom prisutni i u Belgiji, Velikoj Britaniji, Nizozemskoj, Španjolskoj i Švicarskoj. Les Berthom nam je jako bitan jer su se oni nama javili nakon što su čuli za nas, zatražili da im pošaljemo naša piva na kušanje, a zatim su uslijedili konkretni razgovori u Francuskoj. U biti smo 2020. sve dogovorili, ali su naš izvoz odgodili korona i zatvaranje. Sada smo priveli kraju cijelu priču, oni su se na kraju odlučili samo za C4. Naš mjesečni izvoz tom kupcu bit će oko 5000 litara i to je otprilike to - ispričao nam je Šuvak.

U hali Zagorskog metalca

Na pitanje predstavlja li ugovoreni izvoz za Les Berthom prekretnicu za Novu rundu, naš sugovornik uzvraća da pivovara stalno radi na poslovima kao što je ovaj, upravo sklopljeni, i ne odstupa od svoje strategije. Dio te strategije je da se pivo Nove runde ne prodaje u maloprodaji poput trgovačkih centara, nego u specijaliziranim trgovinama za craft piva i u šezdesetak pubova i kafića u Hrvatskoj.

- Idemo postupno i upravo je Les Berthom primjer kako želimo raditi i razvijati se. Imamo svoje uvjete prodaje i standarde proizvodnje. Stoga smo se, u očekivanju dogovora s Francuzima, preselili u novu pivovaru i kupili nove tankove, od kojih je jedan samo za izvoz u Francusku - kaže Šuvak.

image
Nova runda

Nakon što je u prvih pet godina postojanja proizvodila pivo u iznajmljenim prostorima, Nova runda otvorila je u kolovozu 2019. vlastitu pivovaru u Zaboku, u adaptiranoj hali Zagorskog metalca. Godišnji kapacitet pivovare je oko 6000 hektolitara godišnje, a radovi na adaptaciji prostora trajali su oko četiri mjeseca.

U suradnji s prijateljem Markom Filipinom, Šuvak je temelje sadašnjeg biznisa udario još 2009., kada su se njih dvojica upustila u kućnu proizvodnju piva u Šuvakovu rodnom Daruvaru. Odlučili su se za craft pivo koje je domaće tržište u to vrijeme, zapravo sve do 2012., poznavalo samo kroz potrošnju stranih piva, a s domaćom proizvodnjom nije bilo iskustava.

Jedna od posljedica takvog statusa zanatskog piva bile su i visoke trošarine na alkohol, koje su plaćali proizvođači u kućnoj radinosti, iako svoje pivo nisu prodavali, nego su ga međusobno razmjenjivali.

Razvoj scene

Danas se može reći da je scena zanatskog piva u Hrvatskoj dobrano razvijena, procjenjuje se da okuplja stotinjak proizvođača, a među ostalim i desetak specijaliziranih festivala na kojima se nude craft piva.

Zamah u razvoju scene uslijedio je neposredno prije pandemije koronavirusa, pa je tako 2019., prema dostupnim podacima, na domaćem tržištu bilo četrdesetak malih pivovara koje su godišnje na tržište stavljale oko 55.000 hektolitara craft piva.Jedna od "prepona" koje su pioniri zanatskog pivarstva u nas morali preskočiti svakako je bila financiranje, pa je tako Nova runda, u drugoj godini postojanja, organizirala jednu od prvih domaćih crowdfunding kampanja.

Tom prilikom prikupili su oko 8000 dolara priloga građana. Prema aplikaciji Untappd, Nova runda trenutno je najbolje ocijenjena craft pivovara u Hrvatskoj.

Sektor piva stvorio 1,3 posto svih radnih mjesta

U razdoblju od 2015. do 2020. godine sektor piva je u prosjeku stvorio 1,3 posto svih radnih mjesta, generirao je 1,7 posto ukupne bruto dodane vrijednosti te u državni proračun uplatio 1,81 posto svih poreznih prihoda, pokazala je studija socioekonomskog utjecaja proizvođača piva na gospodarstvo Republike Hrvatske, koju je u suradnji s Udruženjem proizvođača piva, slada i hmelja izradio Ekonomski institut.

- Ponosni smo što je Studija potvrdila značajnu ulogu koju industrija piva ima u nacionalnom gospodarstvu. Ovi pozitivni rezultati upućuju na stabilnost sektora koji je, unatoč tome što je pretrpio znatno veću poslovnu štetu uslijed krize zbog covida-19, u odnosu na prosjek hrvatskog gospodarstva nastavio štititi radna mjesta - istaknuo je Pero Ivanković, predsjednik Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja HGK.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. prosinac 2021 01:58