Nakon četvrtfinalne pobjede Hrvatske protiv Rusije na Svjetskom prvenstvu u nogometu o Hrvatskoj se samo u sljedećih 12 sati u svjetskim medijima pisalo više nego u prethodne tri godine.
Tu brojku otkrio je Mediatoolkit, digitalni alat istoimene hrvatske tvrtke, koji je prebrojao spominjanje riječi “Croatia” na više od 140.000 web portala diljem svijeta.
Kako nam je objasnio direktor Mediatoolkita Tomislav Grubišić, brojka bi sigurno bila znatno veća da se gledao naziv Hrvatske i na drugim jezicima, poput “Kroatien”, “Croacia”, “Hrvatistan” i svima ostalim. “Najzanimljivija je usporedba koliko su svi ti webovi pisali o Hrvatskoj prije. Razlika je tisuću puta više u jednom danu od prosjeka”, rekao nam je Grubišić.
Veliki skok
Prije ulaska Hrvatske u polufinale, u tjednima koji su prethodili, nije bilo izraženih skokova u pisanju o Hrvatskoj, usprkos uspjehu u grupnoj skupini i pobjedi protiv Danske. “To je sad bila bomba”, dodao je Grubišić.
The #WorldCup effect: More global websites wrote about Croatia after the #RUSCRO match than in the last 3 years combined!
— Mediatoolkit (@mediatoolkit) July 8, 2018
Such amazing promotion for the country! pic.twitter.com/x8bx043xIk
Upitno je hoće li takav porast objava imati i nekakav opipljiv efekt na Hrvatsku, njezino gospodarstvo i turizam, ali Grubišić ističe da će rezultat definitivno biti veća zainteresiranost za to tko smo i gdje smo. “Moglo bi potaknuti ljude da krenu istraživati o nama. Ako milijarda ljudi ide pogledati gdje je to, neki promil će nešto i napraviti”, rekao je. Na pitanje bi li mogli nekome platiti za takvu promidžbu, Grubišić uz smijeh odgovara: “Ne. Nema tog novca”. Naglašava da je za nas velika korist upravo zbog toga što se o nama rijetko piše. “O Engleskoj, Francuskoj i Americi se piše svaki dan, svi znaju gdje su. Ako oni budu prvaci, neće napraviti pomak u tom smislu koliko ćemo mi sebi napraviti pomak. Mi smo ‘no-name’ na svijetu.”
Kad se priča o tome koliko je sport ambasador Hrvatske, brojke su pokazale koliko je nogomet daleko od svih ostalih sportova. “Ne može se uopće mjeriti koliko je to puta veće”, rekao nam je Grubišić.
Sličan je rezultat vidljiv i prema Google Trendsima, koji otkrivaju da je i 2014. prije prve utakmice SP-a u Brazilu Hrvatska zabilježila velik skok u interesu online. Googleove brojke umjesto medijskih objava gledaju interes svojih korisnika - dakle broj pretraživanja, a početak prvenstva u Brazilu označio je 20 puta veći interes za Hrvatsku od prosjeka.
Neizravan efekt
Kako bi Hrvatska mogla profitirati od veće medijske prisutnosti, rekao nam je dizajner i stručnjak za politički marketing Boris Malešević. “Hrvatska neće imati više turista ove godine zbog ovog uspjeha”, rekao je Malešević. “Mnogo je Nijemaca ostalo doma gledati SP, ali Hrvatska će imati jako puno neizravnog efekta, osobito ako ovako nastavimo”.
Malešević je naglasio da bi Vlada trebala više učiniti na razvoju brenda Hrvatske nakon SP-a: “Kad ćemo ako ne sad?”
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....