Dvije zlatne medalje

‘Nakon izbijanja korone izvoz u SAD je stao. No, mi smo ambiciozni‘

Pelješka vinarija osvojila je dvije nagrade na prestižnom natjecanju, pa suvlasnici Ivo Šegović i Edi Bajurin to planiraju iskoristiti u pozicioniranju na američkom tržištu
 Bozidar Vukicevic/Cropix

Dvije zlatne medalje na ocjenjivanju za America Wines Awards dobila je pelješka vinarija Edivo vina, poznata po proizvodnji vina koja u amforama odležavaju u kavezima ispod mora - Navis Mysterium. Edivo proizvede godišnje oko 30.000 litara vina, od kojih u amforama pod morem odležava oko 5000 litara. Izlazna cijena Navis Mysteriuma je oko 300 eura. Ovo vino je zaštićen suvenir, tako da gost koji popije vino u amfori u nekom restoranu sa sobom kao suvenir nosi amforu s kutijom.

Zlatne medalje

Vrijednost vina Navis Mysterium je u tome što odležava u tami, što je jako važno za crna vina, na dubini od 20 metara. Dobiveno je od grožđa s položaja Dingač, i to iz najkvalitetnijih vinograda. Vino tako odležava na idealnoj temperaturi od oko 15 Celzijevih stupnjeva i u savršenoj tišini.

Zlatne medalje dobila su Edivo vina Navis Mysterium Amphora 2013 i Navis Mysterium boca 2013.

- Ne mogu reći da nismo očekivali dobar rezultat, ali nas je iznenadilo to što nije baš puno vina dobilo zlatne medalje. Radi se o vrlo važnom ocjenjivanju za tržište SAD-a. Članovi žirija su predstavnici uvoznika vina u SAD, stručnjaci te specijalizirani novinari. Ocjene se donose na osnovu kriterija koji favoriziraju vina prilagođena američkom tržištu. Uglavnom, natjecanje America Wines Awards usmjereno je na prodaju i distribuciju. Rezultati ocjenjivanja objavljuju se na stranicama AmericaWinesPaper.coma, a objavljuje ih oko 1500 medija u SAD-u i Sjevernoj Americi - pojašnjava Ivo Šegović, suvlasnik Edivo vina, i kao kuriozitet navodi da je za ovo ocjenjivanje dovoljno poslati samo jednu bocu, odnosno jedan uzorak, što ga umnogome razlikuje od drugih ocjenjivanja.

Inače, prema riječima Ive Šegovića, koji je uz Edija Bajurina suvlasnik Edivo vina, ta je vinarija na američkom tržištu prisutna od 2015. godine.

image
Bozidar Vukicevic/Cropix

- Nama je SAD najvažnije tržište. Na njemu smo do izbijanja pandemije ostvarivali oko 80 posto prihoda u segmentu Navis Mysterium. Nakon izbijanja pandemije to je tržište totalno stalo i to se osjetilo u našem poslovanju - kaže Šević. - Ipak, naše ambicije na tom tržištu ostaju jako velike - ističe.

Preporuku da se jave na to ocjenjivanje, dodaje, dao im je njihov distributer. Edivo je mala tvrtka, ali je postala poznata u određenim krugovima zbog atraktivnog proizvoda.

- Moj partner Edi Bajurin i ja smo se dosta trudili kako bismo se pozicionirali, ali su nas naši ključni kupci sami pronašli, tako da vino, osim u SAD, gdje su nam najznačajniji kupci, izvozimo i u Hong Kong te diljem Europe. Kupci su nam i turisti, tako da naše vino u amfori u 97 posto slučajeva završi u inozemstvu - otkriva Šegović.

Vinexpo, organizator međunarodnih sajmova vina i alkoholnih pića u Bordeauxu, zajedno s IWSR-om, vodećom bazom podataka na svijetu što se tiče tržišta alkoholnih pića, daje projekcije potrošnje vina i trendova u idućih pet godina.

Rekordan rast

Prema njihovim procjenama, očekuje se da će svjetska potrošnja vina u 2021. dosegnuti 224,5 milijardi dolara, što je ogroman rast u odnosu na 180,6 milijardi u 2016. godini. Rast se može najviše pripisati dvjema najmoćnijim gospodarstvima na svijetu. Tržišta SAD-a i Kine rastom potrošnje kompenziraju pad u drugim zemljama, posebno u Europi. Sjedinjene Države već su najveće tržište vina. Sa 36 milijardi dolara u 2017., SAD bi, zahvaljujući rastu od 25 posto u petogodišnjem razdoblju, 2021. trebao premašiti 45 milijardi dolara.

Trendovi

Talijanski prosecco prestiže francuski šampanjac

U segmentu pjenušavih vina vidljiv je trend pojačane potražnje za talijanskim proseccom, čija bi prodaja bi trebala premašiti prodaju šampanjaca. Vinexpo i IWSR procjenjuju da bi pad prodaje šampanjca u Europi od četiri posto trebale nadoknaditi zemlje u usponu. Što se tiče segmenta mirnih vina navodi se da je vidljiv trend "pij manje, ali bolje". "Očekuje se da će premium segment vina koja se prodaju po cijeni između 10 i 20 dolara imati najveći rast, a da će po upola nižim stopama rasti segment kategorije vina od 5 do 9,99 dolara", piše u studiji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. prosinac 2021 02:23