
Švedska grupacija Klarna, brzorastući pružatelj usluga digitalnog i odloženog plaćanja, objavila je uvjete javne ponude dionica (IPO) prema kojima očekuje interes ulagača u visini od najmanje 1,2 milijarde dolara. Ulagačima će, naime, biti ponuđeno 34,3 milijuna dionica Klarne u cjenovnom rasponu od 35 do 37 dolara po dionici.
Istodobno s objavom okvira za IPO, Klarna je izvijestila da su joj američki regulatori odobrili prospekt i druge potrebne dokumente za uvrštenje na njujoršku burzu. Prema istom izvoru, partneri švedske kompanije u izlasku na tržište kapitala su, među ostalima, Goldman Sachs, J.P. Morgan i Morgan Stanley.
- Klarna, koju podržava Sequoia Capital, cilja na kotaciju na američkoj burzi u vrijednosti do 14 milijardi dolara. Riječ je o dugoočekivanom debiju na tržištu jer se interes investitora za brzorastuće tehnološke dionice oživljava nakon višegodišnjeg sušnog razdoblja - navodi agencija Reuters pozivajući se na izvore u samoj švedskoj kompaniji.
Uspon do jednoroga
Portal Yahoo.finance podsjeća da je Klarna svojim digitalnim rješenjima transformirala online kupovinu modelom kratkoročnog financiranja poznatog i pod krilaticom "kupi sada, plati kasnije". Dodaje kako je tvrtka osnovana 2005., kada je e-trgovina bila u povojima te je dosegnula vrijednost "jednoroga" već 2012.
"Tvrtka, koju vodi suosnivač Sebastian Siemiatkowski, među svojim najistaknutijim i dugogodišnjim dioničarima ubraja diva rizičnog kapitala iz Silicijske doline, Sequoiu. Privukla je pozornost investitora nakon što je njezina vrijednost porasla s 5,5 milijardi na 46,5 milijardi dolara u samo otprilike dvije godine, nakon tri kruga financiranja između sredine 2020. i 2021.", navodi Yahoo.finance.
Najave izlaska Klarne na burzu lansirane su, među ostalim, i proljetos, ali su Šveđani odgodili IPO zbog radikalnog zaokreta američke državne administracije u carinskoj politici. Prije četiri godine na tržištu kapitala pojavile su se procjene da bi Klarna mogla izaći na burzu bez IPO-a i pokušati prikupiti oko 6,7 milijardi dolara od ulagača na burzi.
"Analitičari ocjenjuju da bi uspješan IPO Klarne mogao ukazivati na obnovljeno povjerenje investitora u fintech tvrtke s visokim rastom, a mlaka bi reakcija mogla signalizirati zabrinutost zbog visokih procjena i regulacije sektora", piše Yahoo.finance.
Suradnja s Visom
Klarna si je označila cilj postati do kraja tekuće godine globalni lider u digitalnim plaćanjima. Trenutačno uslužuje više od 100 milijuna potrošača, 720 tisuća partnera te upravlja s 2,9 milijuna kupnji dnevno. Neki od partnera su im H&M, Ikea, Booking.com i Adidas.
Uoči objave IPO-a Klarna je promovirala svoju debitnu karticu na europskom tržištu i dosadašnje rezultate ponude kartice u SAD-u.
"Klarnina kartica izaziva tradicionalne pružatelje kreditnih kartica dajući potrošačima mogućnost plaćanja unaprijed ili fleksibilno, a 685.000 Amerikanaca već se prijavilo za karticu u srpnju", poručili su iz švedske kompanije. Karticu, pojasnili su, pokreće Visa Flexible Credential, debitna je prema zadanim postavkama, omogućujući korisnicima trenutno plaćanje vlastitim novcem. Kartica istovremeno nudi i fleksibilne opcije, omogućava potrošačima da pokriju sve, od svakodnevnih potrepština do većih jednokratnih kupnji, a prihvaća se na više od 150 milijuna Visinih trgovačkih lokacija diljem svijeta, online i u trgovinama.
Komentari
0