Novi adut Agena Marina

‘Nadamo se da ćemo naš solarni brod i izvoziti‘

Već radimo na većoj verziji ekološkog solarnog broda koji ima liniju parobroda iz 20-ih godina, kaže Mladen Peharda
Mladen Peharda
 Bozidar Vukicevic/Cropix

Ekološki solarni brod retro dizajna novi je projekt tvrtke Agena Marin, čiji je proizvodni pogon u poslovnoj zoni Grabi u Poličniku i koja se proslavila proizvodnjom polupodmornica i taksi-katamarana.

- Ova brodica, radnog naziva Solar Ferry, nastala je kao slavljenički projekt kojim obilježavamo deset godina tvrtke i to je naš doprinos nultoj emisiji u prijevozu putnika. Namijenjena je prijevozu putnika na kraćim relacijama i za panoramske vožnje. Naš prvi kupac je Javna ustanova Park prirode Vransko jezero - ističe Mladen Peharda, osnivač i direktor tvrtke Agena Marin.

Ugovor koji je tvrtka krajem listopada potpisala s Javnom ustanovom Vransko jezero vrijedan je nešto više od 352.000 kuna i tvrtka se obvezala isporučiti ga u roku od 150 dana. Brodica je dugačka osam i pol metara i moći će primiti 12 putnika.

Od PET ambalaže

- Brodica ima liniju parobroda iz 20-ih godina prošlog stoljeća. Gradi se u vakuumskoj infuziji, a materijal je baziran u najvećem dijelu na recikliranoj PET ambalaži, što pospješuje ekonomičnost broda. Baterije se mogu puniti u gotovo svakoj lučici jer imaju mogućnost spajanja na 220 volti. Ovisno o opterećenju broda, s jednim punjenjem mogu osigurati autonomiju vožnje od pet do osam sati. Predviđena putna brzina je 5,5 čvorova, a solarni krov ima snagu između 1500 i 2000 vata - kaže Mladen Peharda i dodaje da radi i na "većem bratu", dugačkom 19 metara, koji može primiti oko 80 putnika.Što se tiče pogona na električnu energiju, pojašnjava da efikasnost takvih brodova ovisi o namjeni broda.

- Nije to ništa novo jer brodovi na električni pogon postoje na Plitvičkim jezerima dulje od 40 godina i rade čitav dan. Naravno da je ovaj model značajno unaprijeđen. Ovim projektom dokazujemo da radni brod može imati interesantan i atraktivan dizajn. Nadam se da ćemo ga serijski proizvoditi i plan nam je izaći na inozemno tržište. Imamo sličan pristup pozicioniranjju kakav smo imali kod polupodmornica i taksi-katamarana. Definitivno osjećamo pozitivan trend - kaže Peharda.

U tridesetak gradova

Govoreći o polupodmornicama, Peharda ističe da su prodali gotovo 60 u 14 zemalja. U Hrvatskoj polupodmornice plove u tridesetak gradova, u Grčkoj su na šest lokacija, u Italiji na deset. Još su ih plasirali u Francusku, Španjolsku, Bonaire i Saint Martin na Sejšelima, u Crna Goru i na Maldive po dvije, a jedna plovi čak i u Meksiku.

Uz postojeću verziju taksi-katamarana, koji je dugačak 9,7 metara i može prevoziti 12 osoba, u Agena Marinu razvijaju dužu, 12-metarsku verziju s unutarnjim motorima. - Bit će prilagođen cjelodnevnim izletima, ronilačkim centrima... Zbog jednostavnijeg i jeftinijeg transporta moći će se rastaviti i transportirati u brodskom kontejneru - kaže. - Svaki naš novi projekt je specifičan i nosi neku vrstu rizika. Osim samoga projektiranja broda, osmislili smo i poslovni model jer mi ne prodajemo brod, nego biznis - zaključuje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 08:57