Priznanje

Na sajmu FITUR u Madridu Postira na Braču odnijela nagradu za kreativno događanje godine

Ovaj najveći sajam turizma u Španjolskoj održava se od 22. do 26. siječnja, a okuplja izlagače iz 165 zemalja svijeta
Piše: HinaObjavljeno: 22. siječanj 2020. 17:21

Španjolci često i rado putuju i otkrivaju nove destinacije, što je prilika koju i Hrvatska treba dodatno iskoristiti, a zbog toga i veličine španjolskog tržišta HTZ planira ponovo otvoriti ured u Madridu, poručio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić iz Madrida s 40. sajma turizma FITUR koji je otvoren u srijedu.

Taj se najveći sajam turizma u Španjolskoj održava od 22. do 26. siječnja, a među brojnim izlagačima iz 165 zemalja hrvatski turizam predstavljaju Hrvatska turistička zajednica (HTZ) i desetak drugih izlagača, tvrtki, turističkih zajednica i prijevoznika. Svi oni sa španjolskog tržišta ove godine očekuju pozitivne trendove, odnosno mogući porast turističkog prometa od oko 10 posto, koliko je bilo i u 2019. godini.

Slično očekuju i španjolski partneri, touroperatori i drugi koji su prvog dana sajma na hrvatskom štandu razgovarali s direktorom HTZ-a Staničićem te ministrom turizma Garijem Cappellijem.

"Španjolcima su u Hrvatskoj omiljene destinacije Dubrovnik, Zagreb, Split, Zadar, Hvar i Plitvička jezera. U ovoj godini planiramo dodatno unaprijediti mrežu predstavništva HTZ-a kroz pokretanje svih potrebnih procedura za otvaranje ureda u Madridu zbog za nas iznimno važnog španjolskog tržišta i činjenice da ovdje svoja sjedišta imaju vodeće međunarodne turističke institucije. Španjolci često i rado putuju i otkrivaju nove destinacije, a upravo je to prilika koju trebamo dodatno iskoristiti u 2020. godini", naglasio je Staničić.

Iznosi i podatak da je lani Hrvatsku posjetilo 315 tisuća turista iz Španjolske, a ostvarili su više od 708 tisuća noćenja, što je rast za 10 posto u odnosu na 2018. godinu. Ministar Cappelli je s FITUR-a poručio da su Španjolska i Francuska vodeće zemlje za Program za održivi turizam Svjetske turističke organizacije-UNWTO, a koji će se provoditi u suradnji s vladama, destinacijama i turističkim kompanijama kako bi se reducirao utjecaj turizma na okoliš, što je i za Hrvatsku važna pretpostavka vođenja buduće turističke politike.

"Boravak u Madridu koristimo i za razmjenu iskustva u vođenju politika održivog razvoja, koje su i okosnica hrvatskog predsjedanja Vijećem EU-a u sferi turizma. Iskustva i primjeri dobre prakse koje smo razmijenili prilikom susreta s vodećim turističkim autoritetima i dužnosnicima bit će od velike koristi i za izradu nove nacionalne strategije razvoja turizma, koja će se temeljiti na kvaliteti te odgovornom i održivom poslovanju, uz upotrebu modernih tehnologija kao kreativnih rješenja za budućnost", istaknuo je Cappelli.

Iz HTZ-a dodaju i da Španjolci u strane zemlje najčešće putuju avionom te da se iz godine u godinu poboljšava i direktna zrakoplovna povezanost Španjolske s Hrvatskom, posebice u ljetnom redu letenja.

Nagrada Postirama na Braču

U sklopu sajma FITUR dodijeljene su i nagrade "Creative Tourism Network", među kojima je onu za kreativno događanje godine osvojilo Svjetsko prvenstvo u branju maslina u općini Postira na otoku Braču, koje je održano u listopadu prošle godine.

"Creative Tourism Network je međunarodna neprofitna organizacija koja se specijalizirala za razvoj kreativnog turizma, a njihov stručni žiri je među 160 prijava i događanja odlučio da je upravo Svjetsko prvenstvo u branju maslina najkreativnije i prvo događanje takve vrste u svijetu. Objasnili su i da se kroz to na inovativan i kreativan način čuva stoljetna tradicija toga kraja te približava domaćem stanovništvu i turistima. Manifestacija je pokrenuta s ciljem promocije hrvatskog tradicijskog običaja branja maslina, ali i upoznavanja tradicije drugih mediteranskih zemalja", prenose iz HTZ-a.

Važnost FITUR-a i za suradnju s južnoameričkim tržištima

Hrvatski predstavnici na sajmu FITUR ističu kako je taj sajam važan za predstavljanje i susrete sa španjolskim partnerima, kao i zbog suradnje s predstavnicima južnoameričkih tržišta odnosno agencija.

"Između 70 i 80 posto poslovanja naše agencije vezano je za hispano tržište, u kojem je Španjolska najveće i s kojeg svake godine imamo rast dolazaka turista u Hrvatsku. Važnu ulogu u tome imaju izravni letovi", kaže Jelena Babić, iz agencije Abacus Tours, koja se također predstavlja na FITUR-u.

Dobrim potezom ocjenjuje i najavljeno otvaranje HTZ-ovog ureda u Madridu jer ih za to često pitaju i partneri.

Linker
09. listopad 2020 12:54