Ponzijeva shema ili?

MoviePass u ozbiljnim financijskim problemima zbog poslovnog modela na rubu zdrave pameti

Zamisli da ti netko svaki mjesec kaže “Mijenjat ćemo se. Evo ti 100 kuna, a ti meni daj 10.”
Ilustracija
 Profimedia, I love images

Zamisli da ti netko svaki mjesec kaže “Mijenjat ćemo se. Evo ti 100 kuna, a ti meni daj 10.” To je otprilike bila poslovna shema MoviePassa, američke tvrtke za prodaju kino ulaznica, a prije nekoliko dana, začudo, objavili su da su u ozbiljnim financijskim problemima, piše Wired.

Od 2011. godine kada je tvrtka za kino ulaznice osnovana imali su istu poslovnu ideju. Htjeli su u doba Netflixa oživjeti kino posjećivanje. Njihovi bi im pretplatnici na mjesečnoj bazi uplaćivali određeni fiksni iznos i zauzvrat bi dobili potrošačku karticu kojom su mogli neograničeno posjećivati sve filmske projekcije u bilo kojem kinu u SAD-u. Poslije su se modernizirali pa su digitalne ulaznice pretplatnici dobivali preko mobilne aplikacije.

Krenuli su s mjesečnom pretplatom od 50 dolara, no nisu uspjeli privući dovoljno zainteresiranih kino entuzijasta. Potom su pretplatu spustili na 20 dolara, a prošle su godine u kolovozu prelomili cijeli model i u očajničkom pokušaju povećanja pretplatničke baze mjesečni iznos spustili na 10 dolara. Uzme li se u obzir da je cijena jedne kino ulaznice u američkim kinima 8 dolara, ponuda MoviePassa djeluje gotovo pa predobra da bi bila istinita. Za nešto više od cijene jedne ulaznice, zagriženi filmofil mjesečnom pretplatom sada je mogao pogledati jedan film dnevno, odnosno maksimalno 30 filmova mjesečno.

Naravno, tvrtka je golemi novac trošila samo da bi održavala cijelu operaciju, plaćajući za svoje pretplatnike pune cijene ulaznica. Prekjučer su objavili da ipak uvode neke promjene u svoje poslovanje. Podići će cijenu mjesečne pretplate za 50 posto na 15 dolara, ograničiti ulaske na “blockbuster” filmove i istražiti moguće prevare. One se, pak, najviše odnose na to da je jedan pretplatnik svoju potrošačku karticu dijelio s obitelji i prijateljima. Pokušali su tome bezuspješno doskočiti MoviePass mobilnom aplikacijom.

- Iako nitko ne voli promjene, ti su koraci neophodni kako bismo mogli nastaviti pružati najatraktivniju pretplatničku uslugu u industriji – komentirao je Mitch Lowe, šef MoviePassa.

Iako se čini da ovaj poslovni model prkosi zdravom razumu, izvorna ideja MoviePassa, začudo, i nije najgluplja poslovna ideja u povijesti. Gubljenje novaca na bezbrojne kino ulaznice koje su plaćali svojim pretplatnicima zapravo je bilo namjerno. Nadali su se “ponudom koja se ne odbija” privući veliki broj pretplatnika, odnosno kino posjetitelja i tako prisiliti kina da s njima sklope dogovor. U tome su i uspjeli. Skupili su preko 3 milijuna pretplatnika i prošle godine dogovorili suradnju s AMC-om, najvećim američkim kino lancem. Nažalost, bilo je prekasno. Iz nagomilanih gubitaka nije ih uspjela izvući niti suradnja s velikim kino lancem, a prema pisanju Wired-a, prije nekoliko dana njihova je blagajna posve presušila. Prošli su tjedan u petak zatražili i hitni zajam od 5 milijuna dolara da ne bi morali ugasiti kompletni pogon.

- Teško je pronaći način na koji MoviePass može nastaviti raditi – istaknuo je Leo Kulp, analitičar iz RBC Capital Marketsa, investicijske banke.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 00:17