
Hrvatska pošta od danas više ne prima pošiljke za SAD koje sadrže komercijalnu robu, bez obzira na njezinu vrijednost. Posljedica je to donošenja Izvršne uredbe SAD-a o obustavi bescarinskog de minimis tretmana za robu koja se u poštanskim pošiljkama šalje u tu zemlju, a koja u petak stupa na snagu. Građani će i dalje moći slati pošiljke s "poklonima" privatnim osobama do ukupne vrijednosti od 100 dolara.
- S obzirom na to da nova Uredba vrijedi od 29. kolovoza, sve pošiljke koje su poslane zaključno s 28. kolovoza trebale bi biti obrađene po starom sistemu u odredišnoj državi, odnosno u SAD-u - kaže Hrvatska pošta.
Dodaju da sve poslove i aktivnosti koordiniraju s Udrugom javnih poštanskih operatora (PostEurop), Svjetskom poštanskom unijom (UPU) te ostalim organizacijama na poštanskom tržištu.
- Većina država Europe obustavila je slanje pošiljaka s robom, uključujući i poklone, prema SAD-u. U tom smislu na odluku o prijevozu pošte utječu i prijevoznici pošte. U slučaju SAD-a to su zrakoplovne tvrtke koje u ovoj situaciji djelomično ili u potpunosti otkazuju prijevoz pošte - objašnjavaju iz Hrvatske pošte.
Dodatne provjere
Ova će mjera znatno utjecati na poštanske tvrtke diljem svijeta i njihove korisnike jer su se ranije roba i darovi niske vrijednosti mogli uvoziti iz drugih zemalja u SAD bez carine ako je njihova vrijednost bila manja od 800 dolara. Svaka pošiljka s robom sada ulazi u carinski postupak, bez obzira na vrijednost i zemlju podrijetla – što znači da može biti predmet carine, poreza i dodatnih kontrola.
PostEurop, udruženje europskih javnih poštanskih operatora čiji je član i Hrvatska pošta, izjavilo je da "rade na rješenjima kako bi osigurali nastavak otpreme robe u poštanskim pošiljkama u SAD i za poslovne i za privatne korisnike". O važnosti brzog pronalaženja takvog rješenja najbolje govori podatak američke carine da je prošle godine u Sjedinjene Američke Države, iz svih dijelova svijeta, stiglo čak 1,36 milijardi paketa male vrijednosti koji su bili obuhvaćeni spomenutim izuzećem - odnosno, prosječno 3,82 milijuna svakog dana. Njihova ukupna vrijednost bila je 64,6 milijardi dolara, a najviše njih stiglo je iz Kine. Iz Hrvatske pošte je u SAD mjesečno otpremljeno do 10 tisuća poštanskih pošiljaka s komercijalnom robom. Europske poštanske službe izjavile su da će nastaviti slati pisma i pakete koje šalju pojedinci, a koji sadrže darove, ali su upozorile da će oni biti podvrgnuti dodatnim provjerama kako bi se spriječilo korištenje takvih pošiljki za komercijalnu robu.
"Nesretna, ali nužna pauza"
"Ključna pitanja ostaju, posebno u vezi s tim tko će morati platiti carine i kako, koji će dodatni podaci biti potrebni i kako će se podaci prenositi američkoj carini", rekao je DHL, najveća europska logistička tvrtka, koja je vlasnik Deutsche Posta.
I brojne druge poštanske službe diljem Europe obustavile su većinu pošiljki koje su građani i tvrtke tamo redovito slali. Francuska poštanska kompanija La Poste, koja godišnje u SAD šalje 1,6 milijuna paketa, od čega čak 80 posto njih spada u kategoriju komercijalnih jer ih šalju tvrtke, kritizirala je to što su Amerikanci dali vrlo ograničen vremenski okvir za pripremu i pravila koja "još uvijek zahtijevaju daljnja pojašnjenja". Nizozemska poštanska služba PostNL obrušila se na to što Trumpova administracija nastavlja s novim carinama "unatoč tome što američke vlasti nemaju sustav za njihovu naplatu".
Talijanska pošta (Poste Italiane) izjavila je da je bila "prisiljena privremeno obustaviti prihvat svih pošiljki koje sadrže robu namijenjenu SAD-u", nordijska logistička tvrtka PostNord pauzu nazvala "nesretnom, ali nužnom", dok se britanski Royal Mail nada da će prekid trajati samo nekoliko dana.
Belgijska poštanska služba Bpost još je prošli petak prestala slati pakete u SAD. Svoje proizvode u tu zemlju od danas ne mogu poslati ni japanske tvrtke, a australska javna televizija ABC istaknula je da neke tamošnje kompanije već mjesecima bilježe pad isporuka u SAD zbog neizvjesnosti vezanih uz odluku američke vlasti oko paketa male vrijednosti koji ranije nisu bili obuhvaćeni carinama.
Konkretno, softverska tvrtka Shippit je od travnja zabilježila pad od 36 posto u odnosu na prošlu godinu kada je riječ o obujmu poslanih pošiljki.
Komentari
0