Marin Šarić, izvršni direktor OptimoRoutea, naglašava da se drži pristupa iz Silicijske doline - razvijaj jedan proizvod i u tome budi najbolji. Najbolji su primjeri, kaže, Uber, čiji je jedini proizvod prijevoz, i Google, koji je deset godina razvijao samo tražilicu i dandanas mu je to glavni proizvod. Karijeru je započeo 2003. godine u Silicijskoj dolini. Odbio je dvije ponude iz Microsofta te se, izazova radi, odlučio za tada gotovo nepoznat startup Google. Ime mu je na ključnim patentima za Google knjige, gdje je vodio razvoj skeniranja i pretraživanja više od 20 milijuna knjiga. Potom je na KTH u Stockholmu magistrirao na temu iz robotike te ponovno s bratom Franom, nositeljem velikog broja nagrada, radio na razvoju pretraživanja i strojnog učenja za tvrtku Yelp u San Franciscu. Suosnivač i njegov prijatelj iz zagrebačkog MIOC-a, Goran Kukolj, razvio je ispočetka kompletan prototip OptimoRoutea. I među zaposlenicima imaju inženjera s iskustvom u Silicijskoj dolini
Koja je prednost vašeg proizvoda?
Naš sustav u nekoliko sekundi izračuna najbolji redoslijed prema varijablama koje su postavljene uzimajući u obzir kompletnu cestovnu mrežu, vrijeme putovanja, radno vrijeme zaposlenika, cijenu rada i goriva, kapacitet vozila, dostupnost mušterija... Softver stvori optimizirane rute i rasporede po kojima se obavi najveća moguća količina posla, a da se istovremeno najmanje vozi i čeka. Tako se značajno smanjuju troškovi vezani uz satnice, vozila, gorivo, a samim time smanjuje se i ugljični otisak. Proizvod je posebno riješio problem kada kupci ili klijenti zahtijevaju da ih se posjeti u točno određeno doba dana. Tvrtkama je trebalo i po nekoliko sati da naprave raspored uzimajući u obzir sve parametre. A kada je plan dostave napokon gotov, vrlo često im se dogodi da ga moraju mijenjati jer, primjerice, netko od klijenata ne može primiti pošiljku u dogovoreno vrijeme.
Ima li novih ulagača u vaš projekt i koliko su uložili?
Naš novi investitor, Prelude Ventures, investirao je s postojećim ulagačima 6,5 milijuna dolara. Radi se o najjačem fondu u Silicijskoj dolini za investicije u niskougljičnu ekonomiju - tehnologiju koja se bori protiv globalnog zatopljenja. OptimoRoute su izabrali kao tvrtku koja će imati ogroman utjecaj na globalno tržište softvera za optimizaciju ruta te će tako pomoći drugim tvrtkama da bolje posluju, više zarade, a istodobno znatno manje zagađuju. Tržište softvera za optimizaciju ruta vrijedno je oko 45 milijardi dolara.
Jeste li još startup?
Startup smo za američke gabarite. Mi smo za njihovo tržište, koje predstavlja četvrtinu svjetske ekonomije, još mala tvrtka, a bit ćemo to i kada primimo deseterostruko veću investiciju. Takvi su standardi i to nam odgovara. Oni nas vide kao prvu ili drugu etapu razvoja i vjeruju da je naš potencijal za rast tisuću puta veći od dosadašnjeg. Samim time na nas se gleda kao na startup koji je na početku i koji će postati svjetski brend.
Kakvi su rezultati ulaganja?
Rezultati ulaganja premašili su očekivanja s obzirom na to da vrhunski fondovi u Silicijskoj dolini za tzv. investiciju serije A poput naše, traže jak osnivački tim, tehnologiju koja je godinama ispred konkurencije te eksplozivan godišnji rast prihoda i korisnika od najmanje 100 posto. Mi smo te ciljeve ostvarili i u ovoj godini. Tijekom pandemije broj naših klijenata više se nego udvostručio jer su zbog lockdowna mnoge tvrtke prešle na poslovanje 'od vrata do vrata' i prepoznale potencijale naše platforme u postizanju efikasnosti i uštede. Osim toga, ono najvažnije nama i investitorima jest pronaći najbolji kadar jer jedino tako tvrtka može uspjeti u svojem naumu.
Kako ste prošli u ovoj krizi?
U krizi smo prošli iznenađujuće dobro jer smo ostvarili rekordan rast. Više od 90 posto naših klijenata uspjelo je preživjeti krizu. Naša im je platforma u tome pomogla jer su jednostavno i brzo mogli prilagoditi svoje poslovanje na smanjenje radnog vremena, smjenski rad, manji broj dostava… Taj dio klijenata nije samo preživio nego i procvjetao zahvaljujući tome što su cijeli sustav dostave imali razrađen, a ljudi su više naručivali jer su bili prisiljeni boraviti kod kuće. Više su se radili kućni popravci i uređivali vrtovi i u jednom trenutku smo shvatili da imamo toliko klijenata da možemo pratiti ekonomske trendove zapadne Europe i SAD-a. Nakon što je implementirala naš sustav, farma Tomato Mountain iz Brooklyna u Wisconsinu, koja se bavi organskom proizvodnjom i dostavlja svoje proizvode, učetverostručila je baza kupaca u samo 30 dana i povećali efikasnost dostave za 300 posto.
Koji su se trendovi pokazali u ovoj krizi i mogu li se nastaviti?
Svijet se više nikada neće vratiti na staro. Podaci koje imamo od korisnika naše platforme pokazuju da je dostava hrane u ožujku narasla za 19 posto u odnosu na veljaču i čak 151 posto u travnju u odnosu na prethodni mjesec. Sveukupno se broj tih dostava od veljače do svibnja utrostručio.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....