Potpun zastoj

Mali brodari traže moratorij na kredite na godinu dana

Prema informacijama koje stižu od strane brodara, zaustavljeni su radovi na brodovima koji su u novogradnji te je posljednjih mjesec dana sve u kompletnom zastoju
Joze Tomaš predsjednik HGK Županijske komore Split
 HGK

Pandemija koronavirusa svakodnevno nanosi velike štete svim segmentima hrvatskog gospodarstva, pri čemu je turistički sektor među najpogođenijima. Za turističke brodare ova će godina pak biti posebno zahtjevna. U ovom trenutku zastoj je još uvijek potpun, a koliko je trenutni gubitak velik potvrđuju i iz jedne od vodećih putničkih agencija u Hrvatskoj Katarina line, poznatoj upravo po kružnim putovanjima Jadranom u luksuznim brodovima, koja bi u normalnim okolnostima u ovom razdoblju već 15-ak dana imala dio brodova izvan matičnih luka, s prvim gostima i grupama.

Razmjerno količini novih brodova na tržištu, iz godine u godinu rastao je i broj putnika u prometu turističkih brodara te je prema podacima luke Split, treće po prometu na Mediteranu, prošle godine porast broja putnika iznosio 20 posto. Ovakav rast očekivali su i ove godine kada je prema procjeni trebalo isploviti 15-ak novih turističkih brodova na području Splitsko-dalmatinske županije te još pet iz drugih primorskih županija.

''U ovom trenutku, u situaciji uzrokovanoj koronavirusom, dalmatinski brodari se bore zadržati dosadašnje rezervacije njihovom odgodom na neka buduća vremena te prijavom na mjere Vlade i dogovorima s bankama, vezano za iznimno velike kredite koji su uvjet gradnje, obnove i pripreme brodova za sezonu, pokušavaju prebroditi ovo teško i neizvjesno razdoblje,'' navodi predsjednik HGK - Županijske komore Split Joze Tomaš, u kojoj je sjedište nacionalnog Udruženja turističkih brodara HGK.

Prema informacijama koje stižu od strane brodara, zaustavljeni su radovi na brodovima koji su u novogradnji te je posljednjih mjesec dana sve u kompletnom zastoju.

Predsjednik Udruženja turističkih brodara HGK Ante Rakuljić naglašava da su ovi brodovi pravi hrvatski proizvod, od gradnje i opremanja do servisiranja u hrvatskim brodogradilištima, zapošljavanja gotovo isključivo hrvatskih pomoraca te ponude domaće hrane i hrvatskih proizvoda. Stoga se brodari nadaju da će im se izići u susret te da će banke imati razumijevanja i odobriti moratorij na kredite minimalno na godinu dana. I brodare koji nisu u kreditnim obvezama ova situacija će primorati na dizanje kredita kako bi pokrili tekuće obveze i zadržali radnu snagu.

Mali brodari pomno prate situaciju i prilagođavaju joj svoje planove iz dana u dan. Izvjesna je teška poslovna godina te moguć i potpuni izostanak sezone za brodare. Ukoliko ne bude moguć u potpunosti povratak na staro, brodari drže da će se moći prilagoditi novim uvjetima poslovanja po pitanju održavanja distance i higijene, ali to će iziskivati dodatne preinake i ulaganja, što znači i nova zaduženja te smanjenje kapaciteta i broja putnika.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 23:21