Vedri obzori

'Krizu smo dočekali potpuno spremni, razvijamo programe za sljedeću godinu'

Škola koja je dočekala ovu krizu pripremljena
 Međunarodna osnovna škole Vedri obzori

Milena Prodanić Tišma, ravnateljica Međunarodne osnovne škole Vedri Obzori

KRIZU SMO DOČEKALI POTPUNO SPREMNI, RAZVIJAMO PROGRAME ZA SLIJEDEĆU GODINU

Od samog osnivanja, 2013. godine, Međunarodna osnovna škola Vedri obzori primjenjuje koncept obrazovanja pri kojem su učenici ujedno i aktivni sudionici.

- Kako bi za učenike, što bezbolnije, nastavili s primjenom obrazovnog koncepta, u ovim, nažalost, teškim vremenima, svaki ponedjeljak ujutro rezerviran je za sastanak s učenicima te učiteljima i stručnom službom škole. Sastanke održavamo korištenjem aplikacije ZOOM, cloud platforme koja je dokazani lider za moderno izvođenje nastave. Ponedjeljkom definiramo raspored za tjedan koji je pred nama, a posebni naglasak stavljamo na razvoj osobnih ciljeva učenika jer je taj segment obrazovanja u ovom izazovnom periodu od izrazite važnosti. Nemogućnost fizičkog kontakta nas ne sprječava u tome da i dalje nastavimo poticati te održavati povezanost, komunikaciju i kreativnost naših učenika pa smo tako u našem, već tradicionalnom tonu, nastavili i s obilježavanjem važnih datuma, a prvi od njih bio je Svjetski dan sindroma Down koji smo 21. ožujka, po prvi put, obilježili virtualno - objašnjava Milena Prodanić Tišma, ravnateljica Međunarodne osnovne škole Vedri obzori, koja napominje da brzi rast i ekspanizija na tržištu zahtijevaju brzu prilagodbu, ali i otvaraju možda i mogućnosti zanimanja koja do sada nisu postojala.

Potpuno prilagođeni novim uvjetima

Prema njezinim riječima Međunarodna osnovna škola Vedri obzori, krizu je dočekala u potpunosti spremna s obzirom da svoj obrazovni koncept ne temelji na klasičnom frontalnom podučavanju nakon kojeg učenik ide kući i uči za ocjenu, već na učenicima kao aktivnim sudionicima.

- Kao najveću prednost tijekom ovog razdoblja izolacije vidimo upravo u našoj potpunoj prilagođenosti održavanja nastave online. Cijeli proces koordinira i prati stručna služba, a učenici imaju mogućnost i individualnog online savjetovanje s učiteljem, školskim pedagogom ili psihologom ukoliko im je potrebna dodatna podrška. Ulažemo dodatne napore kako bismo što vjernije simulirali redovan školski dan, što pred nas postavlja poseban izazov s obzirom da koristimo inovativne programe učenja. Naime, još i prije ove novonastale situacije škola je koristila razne programe kako bi dodatno proširila, ali i na zabavan i inovativan način djeci prenijela nastavno gradivo. Tako, na primjer, za izvođenje glazbene kulture koristimo inovativni glazbeni kurikulum Charanga, a u nastavni proces matematike program Mathletics koji omogućuje učenicima da na zabavan način vježbaju svoje matematičke vještine putem online igrice. Također, u sklopu našeg vrtića, odgajateljice su u suradnji sa roditeljima, organizirale dnevne online susrete sa djecom našeg vrtića - pojašnjava ravnateljica.

Razvijanje programa za narednu godinu

Međunarodnu osnovnu školu Vedri obzori pohađa 116 učenika, od čega 60 učenika nižih razreda te 56 učenika viših razreda. Kako bi novonastalu situaciju učiniti što bezbolnijom za učenike, prema riječima ravnateljice, školu su u potpunosti, usmjereni na zaštitu fizičkog i mentalnog zdravlja učenika.

Međunarodna osnovna škole Vedri obzori
Milena Prodanić Tišma

- Usmjereni smo na dodatno učvršćivanje školske zajednice kroz redovito održavanje komunikacije između ravnateljice, stručne službe, učitelja, učenika i roditelja. Na taj način želimo minimalizirati utjecaje izolacije, osigurati učenicima mogućnost da što više zadovolje svoje potrebe za socijalizacijom te dodatno ojačati i unaprijediti naš postojeći odgojno-obrazovni proces - napominje Milena Prodanić Tišma koja ponavlja kako je u ovoj situaciji od izrazite važnosti zaštita fizičkog, ali iznad svega mentalnog zdravlja učenika. Učenicima je kao i u vrijeme redovnog održavanja nastave, na raspolaganju stručna služba Međunarodne osnovne škole Vedri. Psihologica škole, kroz redovne kontakte s obiteljima i djecom, a potom i sa stručnim djelatnicima škole, pravovremeno izdaje smjernice prema obiteljima, učenicima i učiteljima o načinu na koji se mogu što lakše i bezbolnije nositi s cijelom krizom.

- Upravo ovu krizu odlučili smo iskoristiti za razvijanje našeg programa za sljedeću godinu. On će uključivati Mindfulness i Wellbeing program, a primjenjivat ćemo ga uz redovan program kao podršku učenicima u njihovom svakodnevnom radu za razvoj koncentracije, njihove fokusiranosti i produktivnosti. Vrlo je važno posebnu pažnju posvetiti psihofizičkom zdravlju učenika kako bi im bili potpora u ovim izazovnim vremenima - otkriva Milena Prodanić Tišma.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. veljača 2024 00:12