Posao bez zastoja

Kreativnost i produktivnost: Fortenova grupa preko noći uvela mjere koje su sad navika

Na razini Fortenova grupe osnovan je centralni krizni stožer koji je u uskoj suradnji s kriznim stožerima u tvrtkama te dnevno upravlja provođenjem niza mjera
 Damir Krajac/Cropix

Nakon devet mjeseci režima rada u okolnostima pandemije, sve što je nekada bilo drugačije, novo i strano sada se čini (gotovo) normalnim. Brojne mjere i aktivnosti usmjerene na zaštitu zdravlja zaposlenih i radnih zajednica, uvođene preko noći, postale su nam navika. Radno vrijeme u uredu, recimo, možemo mjeriti i prema dolascima gospođe koja svaka dva sata ulazi u uredske prostore i temeljito ih dezinficira.

Naučili smo da na videosastancima nije pristojno imati zamračeni ekran, ali je važno staviti isključiti zvuk kada vezu ne želimo dodatno opteretiti. Vidjeli smo da na virtualnim sastancima broj sudionika može biti neograničen, osnažili smo svoje organizacijske i multitasking vještine, upoznali smo djecu i kućne ljubimce koji ne znaju da se "u ekran ne ulazi" dok traje sastanak. Imamo aplikacije za videopozive, uredske WhatsApp grupe, dijelimo dokumente i usvojili smo alate za koje nismo niti znali da postoje. Posao se odvija bez zastoja.

Radni procesi

A kad je sve krenulo, nije izgledalo nimalo jednostavno. S obzirom na to da je u tri temeljne djelatnosti - maloprodaji i veleprodaji, prehrani i poljoprivredi - većina zaposlenika u tvrtkama Fortenova grupe cijelo vrijeme otkad traje pandemija covida-19 na svojim radnim mjestima u trgovinama, na poljima i u tvorničkim halama, doista je bio izazov osigurati da radni procesi teku neometano, uz istodobno čuvanje zdravlja svih koji sudjeluju u lancu opskrbe građana.

Prednost je predstavljala činjenica da kompanije Fortenova grupe uglavnom proizvode hranu te je poštivanje higijenskih standarda te standarda sigurnosti i kvalitete u tim kompanijama ionako na najvišim razinama. Stoga se princip poslovanja zbog pandemije u većini kompanija nije bitno mijenjao, samo je primjena higijenskih mjera podignuta na još višu razinu.

Na drugoj strani, gdje god je to bilo moguće, uglavnom u uredskim poslovima, organiziran je rad od kuće.

Kako bi se rad od kuće i međusobna komunikacija timova unutar kompanija, jednako kao i međukompanijska suradnja, dodatno olakšali, zaposlenicima je osiguran pristup različitim aplikacijama (npr. MS Teams i Zoom) putem kojih su svakodnevno mogli kontaktirati, a komunikacija mailom postala je jedan od najvažnijih komunikacijskih kanala timova koji su radili od kuće.

Općenito je tijekom cijelog razdoblja razdvojenosti timova izrazito pojačana važnost interne komunikacije u cilju informiranja, ali i održavanja povezanosti i zajedništva među kolegama. Stoga je zahvaljujući dobroj suradnji Korporativnih komunikacija i Ljudskih potencijala Fortenova grupe osigurana stalna i transparentna komunikacija prema svih 26.000 zaposlenika u Grupi.

Protokoli postupanja

Tijekom prvog razdoblja krize Korporativne su komunikacije, primjerice, osmislile i uvele tjedni newsletter Naši ljudi, u kojem su predstavljani zaposlenici koji su dali posebne doprinose u razdoblju izazova epidemije, nakon čega je on zaživio kao interni komunikacijski kanal u kojem se, između ostalog, predstavljanjem zaposlenika i njihovih poslova jača vrijednost zajedništva i pripadnosti Grupi. Također, uređeni su i distribuirani različiti protokoli postupanja (npr. Komunikacijske smjernice vezane uz covid-19), kao i kratak tekstualno-slikovni vodič pod nazivom Smjernice za rad od kuće, kako bi se zaposlenicima dodatno pomoglo pri što efikasnijoj organizaciji rada od kuće.

Ujedno, da bi se zadržala kreativnost i produktivnost, ali i upućenost zaposlenih u sve važne procese, organizirano je nekoliko internih jednodnevnih i dvodnevnih videokonferencija, primjerice Konzum Insight day i Food Forum - obje vrlo inspirativne, dinamične, inovativne i motivirajuće - s ciljem međusobnog dijeljenja strateških promišljanja, iskustava, vizija biznisa i, najvažnije, zajedništva. Bili su to svojevrsni teambuildinzi u modernoj, virtualnoj formi kako bi u vremenima tektonskih promjena na globalnoj poslovnoj sceni, ne samo zbog pandemije covida-19 nego i uslijed cijelog niza drugih disruptivnih šokova, zaposlenici razmijenili ideje o novim modelima rasta u svojim industrijama.

Za visoku kvalitetu upravljanja ljudskim resursima i brigu o zaposlenicima tijekom pandemije Fortenova grupa je dobila i priznanje tvrtke Selectio za izvrsnost u izazovima u području upravljanja ljudskim potencijalima.

- Iznimno smo ponosni na ovo priznanje jer pokazuje koliki je stvarni potencijal naše Grupe. Ne treba zaboraviti da je Fortenova grupa vrlo mlada kompanija koja se u isto vrijeme temeljito transformira i razvija nove zajedničke vrijednosti, a unatoč tome već smo postali jedan od deset najpoželjnijih poslodavaca u državi. Uz najvažnije - očuvanje zdravlja zaposlenika u razdoblju krize, posebno se ponosimo činjenicom da naši zaposlenici pokazuju veliko zajedništvo, višu razinu efikasnosti, fleksibilnosti i otpornosti, kao i razmišljanje izvan okvira, što je i rezultiralo time da smo usred krize, u vrlo kratkom roku, napravili ogroman iskorak u nekim našim djelatnostima, primjerice u online maloprodaji i usluzi dostave robe do krajnjeg kupca, dok su naše proizvodne kompanije lansirale niz novih proizvoda.

Osnovni alat

Uz to, krizna situacija je i mnoge zaposlenike tehnološki opismenila, pa nešto što im je bilo nezamislivo koristiti, postaje osnovni alat za rad, što je dodatna potvrda spremnosti zaposlenika na prilagodbu - rekla je Gordana Fabris, direktorica Ljudskih potencijala Fortenova grupe.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2021 03:23