
Hrvatski street food lanac restorana Koykan, nakon uspješne equity runde, re-brandinga i uvođenja strogih franšiznih pravila ulazi u novu razvojnu fazu širenja na europska tržišta. Do kraja 2026. godine ciljaju na otvaranje 15 novih restorana u Njemačkoj, Austriji, Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Sloveniji i Hrvatskoj. Dugoročni cilj još je ambiciozniji - za deset godina žele postati prvi hrvatski lanac restorana vrijedan 100 milijuna eura koji će biti prisutan u svakom europskom gradu s više od milijun stanovnika. Ovisno o tome računaju li se stanovnici šireg gradskog područja, na Starom kontinentu ima između 35 i 40 takvih gradova.
Kako bi se financirala ovako dinamična ekspanzija, pokrenuto je izdanje korporativnih obveznica u vrijednosti od 3 milijuna eura. Prikupljena sredstva uloćit će u tri ključna područja: otvaranje novih restorana u ciljanim urbanim središtima, daljnji razvoj franšiznog sustava te ulaganje u digitalnu infrastrukturu i operativnu učinkovitost, čime se Koykan pozicionira kao lanac s ozbiljnom digitalnom strategijom u gastro sektoru.
Korporativne obveznice koje Koykan izdaje dostupne su svakoj svakoj punoljetnoj osobi s OIB-om u Republici Hrvatskoj, a minimalni iznos ulaganja je 1000 eura. Godišnji prinos iznosi 8 posto, isplaćuje se polugodišnje, a rok dospijeća je tri godine. Dodatna vrijednost ovog izdanja je mogućnost odabira konvertibilne obveznice što, uz jasno definirana pravila, investitorima omogućuje da u određenom trenutku svoj ulog zamijene za suvlasnički udio u Koykanu.
Važno je naglasiti kako je minimalni iznos ulaganja za ovaj tip obveznice 50 tisuća eura, dok manji ulagači mogu izabrati samo standardnu obveznicu. Izuzetak su zaposlenici Koykan grupe koji su u trenutku konverzije i dalje aktivno zaposleni. Oni će bez obzira na manji iznos svejedno moći izabrati konverziju jer, objašnjavaju u Koykanu, time žele osnažiti lojalnost, dugoročnu suradnju i izgradnju snažnih radnih timova.
Kako bi imali kontinuiran i transparentan nadzor nad korištenjem sredstava, investitorima će biti dostupni polugodišnji financijski izvještaji u kojima će moći provjeriti financijsko stanje i napredak projekta.
U Koykanu se nadaju da će njihov potez otvoriti prostor za šire prihvaćanje obveznica kao instrumenata financiranja u privatnom sektoru, osobito u ugostiteljstvu gdje takvi modeli dosad nisu bili prisutni u ovom obujmu.
Koykan je do danas izgradio franšizni model temeljen na desetljeću operativnog iskustva, uz precizno odabrane lokacije i strogo kontrolirane troškove.
„Ovo nije startup model. Mi radimo s podacima, ne s predviđanjima. Otvaramo restorane isključivo na lokacijama s provjerenim prometnim potencijalom, što omogućava povrat investicije unutar dvije godine” naglašava Boro Milivojević, direktor Koykana.
Svaka lokacija uključuje prosječan kapitalni izdatak od oko 250 tisuća eura, a rast poslovanja temelji se na kombinaciji vlastitih restorana i franšiznih ugovora. Do 2027. Koykan će otvoriti 18 vlastitih restorana i dodatno potpisati više od 15 franšiza.
“Trenutačno je Koykan fokusiran na maksimiziranje pozitivnih novčanih tokova i širenje operativne mreže kroz vlastite i franšizne lokacije. U budućnosti, Koykan će nastaviti donositi sve poslovne odluke s ciljem maksimizacije povrata za svoje ulagatelje, te s jasnom ambicijom da u optimalnom trenutku realizira izlazak na burzu putem IPO-a”, poručili su.
Komentari
0