Luka Rijeka

Konzorcij Enna Logica i Danci jedini predao ponudu za Zagrebačku obalu

Na natječaj se ovaj put nije javio kineski konzorcij, koji je na prethodnom natječaju dao najbolju ponudu za koncesiju
Oleg Butkovic
 Ronald Gorsic/Cropix

Konzorcij koji čine APM Terminals i Enna Logic jedini su predali ponudu za koncesiju za razvoj i gospodarsko korištenje kontejnerskog terminala Zagreb Deep Sea u luci Rijeka.

Ponuda je otvorena jučer, a konzorcij je, kako saznajemo, ponudio maksimalne količine prijevoza tereta koji su traženi natječajem te prihvatio i ostale uvjete natječaja.

Na natječaj se ovaj put, iako se to očekivalo, nije javio kineski konzorcij koji čine Ningbo Zhoushan Port Company, Tianjin Port Overseas Holding i China Road and Bridges Corporation, koji je na prethodnom natječaju dao najbolju ponudu za koncesiju.

Prošli natječaj poništen je krajem prošle godine nakon velikih pritisaka Sjedinjenih Američkih Država i Europske komisije na hrvatske vlasti da 50-godišnju koncesiju u luci Rijeka ne daju kineskom konzorciju.

Tada je Upravno vijeće Lučke uprave Rijeka bez ikakvog dodatnog pojašnjenja poništilo natječaj te je novi raspisan početkom ove godine.

Prema neslužbenim informacijama, ponuda zadovoljava sve uvjete natječaja, koncesijski ugovor mogao bi biti potpisan u roku od sljedeća dva mjeseca, a konzorcij do tada mora osnovati društvo posebne namjene.

APM Terminals tvrtka je kći brodarskog diva A. P. Moller-Maersk koja upravlja velikim brojem terminala diljem svijeta, a Enna Logic posluje u sastavu domaćeg energetsko-logističkog koncerna PPD i bavi se željezničkim prijevozom.

U skladu s prijedlogom koncesijskog ugovora, dansko-hrvatski konzorcij u sljedeće dvije godine treba sagraditi svu potrebnu logistiku za prihvat tereta na Zagrebačkoj obali, a država u istom razdoblju dovršiti cestu DC 403 koja će luku Rijeka spojiti s autocestom.

Tek će tada terminal Zagrebačka obala početi s radom.

Obveza koncesionara je i produžetak terminala za 280 metara u sljedećih deset godina te uplata fiksne koncesijske naknade od 2 milijuna eura godišnje.

Procjenjuje se da bi koncesionar u gradnju logistike i produžetka Zagrebačke obale trebao uložiti oko 300 milijuna eura. Procijenjena je vrijednost koncesije u 50-godišnjem razdoblju 20,5 milijardi kuna.

Nakon potpisivanja koncesijskog ugovora na iznimnoj važnosti dobiva i projekt gradnje nizinske pruge od mađarske granice do Rijeke jer bi to trebao biti drugi glavni pravac prijevoza roba iz novog riječkog terminala prema srednjoj Europi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. listopad 2021 08:07