sporna odluka

Kome ide ugovor od 11 milijuna kuna za prijevoz zagrebačkih školaraca?

Dio prijevoznika smatra spornom odluku Grada Zagreba da se ugovor o prijevozu đaka u rujnu vrijedan milijun kuna sklopi s Čazmatransom izravnom pogodbom
 Ranko Suvar/Cropix

Javnost mora znati što se sve radi s javnim novcem pod krinkom žurnosti zbog covida-19 i posljedica potresa, upozoravo je dio autobusnih prijevoznika nakon nedavne odluke Grada Zagreba da s Čazmatrans prometom mimo javnog natječaja ugovori milijun kuna vrijedan posao prijevoza učenika u potresu oštećenih osnovnih škola.

Sporna odluka zagrebačke gradske uprave donesena je 4. rujna ove godine, a školska godina počela je tri dana nakon toga, pa je zaobilaženje javnog natječaja opravdano potrebom da se u posljednji trenutak osigura prijevoz učenika.

Radi se, kako su pojasnili u zagrebačkom Gradskom uredu za obrazovanje, o prijevozu 2000 učenika iz pet osnovnih škola u centru grada i Kašini, oštećenih u potresu na 15 različitih lokacija u gradu. Javni natječaj koji se odnosi na taj posao, kako smo utvrdili, još je u tijeku i odnosi se na prijevoz tijekom cijele školske godine i vrijedan je 11 milijuna kuna, a s Čazmatrans prometom izravnom je pogodbom ugovoren samo prijevoz za rujan.

- Potres je bio u ožujku, javni natječaj za prijevoz učenika oštećenih škola raspisan je tek u kolovozu, a prvotni rok za dostavu ponuda bio je 11. rujna iako je početak školske godine bio 7. rujna. Previše je tu nelogičnosti da bi bilo slučajno - tvrdi Krešimir Čumbrek iz Vincek autobusa, jedne od tvrtki koju okuplja Udruga hrvatskih autobusnih prijevoznika.

Moglo je i jeftinije

Čumbrek je uvjeren da se smišljeno izbjegao uobičajen javni natječaj s odabirom najpovoljnije ponude, a sve, ističe, na štetu poreznih obveznika.

- Cijena usluge koja je izravno dogovorena s Čazmatrans prometom mogla je biti upola jeftinija da je Grad Zagreb pozvao sve zainteresirane tvrtke da dostave svoje ponude, a mi ni danas ne znamo jesu li ikoga zvali osim Čazmatrans prometa i s njime povezane tvrtke - rekao nam je Čumbrek.

Odgovarajući na naš upit je li Grad Zagreb pozvao još koju tvrtku da preda svoju ponudu za prijevoz učenika, iz zagrebačkog Gradskog ureda za obrazovanje šturo su odgovorili da su pokrenuli pregovarački postupak bez prethodne objave poziva na nadmetanje te je, na temelju navedenog, sklopljen ugovor za organizirani prijevoz učenika osnovnih škola stradalih u potresu s Čazmatrans prometom.

U Uredu za obrazovanje grada Zagreba skrenuli su nam pozornost na to da je za prijevoz učenika u metropoli zadužen ZET.

Žalba državnoj komisiji

- Uvidjevši da postupak javne nabave pod nazivom 'Prijevoz osnovnoškolske djece na području Grada Zagreba za šk. god. 2020./2021.', koji Gradski ured za javnu nabavu provodi za potrebe ZET-a, neće biti završen do početka nastavne godine 2020./2021., a uzevši u obzir činjenicu da je učenicima organizirani prijevoz potreban od prvog dana nastave, pokrenut je pregovarački postupak bez prethodne objave poziva na nadmetanje - kažu u Gradskom uredu za obrazovanje.

Drugim riječima, s javnim natječajem za prijevoz učenika oštećenih osnovnih škola kasnili su ZET i(li) Ured za javnu nabavu Zagreba, a Gradski ured za obrazovanje, prema spomenutome očitovanju, uključio se u zadnji trenutak kako bi osnovci iz oštećenih škola imali potreban prijevoz. Na pitanje kako se došlo do cijene narudžbe spomenutog prijevoza od milijun kuna, u Gradskom uredu za obrazovanje napominju da je riječ o "sveobuhvatnom organiziranom prijevozu" te otkrivaju da su s Čazmatrans prometom na kraju sklopili pripadajući ugovor na iznos od 783.713 kuna.

Prijevoznici okupljeni u spomenutoj udruzi strahuju kako bi zagrebačka gradska uprava i za listopad mogla ugovoriti prijevoz učenika škola oštećenih u potresu izravnom pogodbom. U prilog takvoj procjeni, osim, blago rečeno, zgusnutih rokova, govori podatak da je na spomenuti javni natječaj izjavljena žalba tvrtke Autoturist-Park Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM). Žalba je zaprimljena 8. rujna ove godine, što znači da bi DKOM o njoj mogao odlučivati u najboljem slučaju tek tijekom listopada ili studenoga.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. travanj 2024 09:18