Put svile

Kineski biznismeni žele ulagati u Hrvatsku, a predlažu i prometne oznake na svojem jeziku

Kina i Hrvatska zajednički mogu više učiniti na jačem ulaganju u turističku industriju
 CROPIX

Svila iz Konavala, zidine u Stonu i Marko Polo u Korčuli hrvatske su poveznice s Kinom i Putom svile. Trebamo iznaći mogućnosti da morem, zrakom i internetom budemo potpuno na Putu svile i surađivati na području inovacija. Turizam je najbolji most te način međusobne suradnje i razumijevanja. Prošle smo godine obilježili jubilej 25 godina uspostave diplomatskih odnosa, a indikativno je da smo ove godine potpisali ugovor o izgradnji Pelješkog mosta uz snažnu gospodarsku suradnju. Poticaj još jačoj suradnji bit će i otvaranje hrvatskog gospodarskog predstavništva u Šangaju. Kina i Hrvatska zajednički mogu više učiniti na jačem ulaganju u hotelske objekte i turističku industriju.

Rekao je to kineski veleposlanik u Hrvatskoj, nj. e. Hu Zhaoming na otvorenju "Silk Road Tourism" konferencije koja je do sad najveći i najznačajniji poslovni događaj i susret gospodarstvenika dvaju zemalja. Skup se održava u hotelu Sheraton Riviera u Srebrenome kod Dubrovnika, a svrha mu je povezati vodeće kineske turističke čimbenike s onima iz regije a sve kako bi se ojačale sve prateće djelatnosti i svi oblici turizma, osobito zdravstveni i nautički.

Organizator skupa je Kineska jugoistočno-europska poslovna asocijacija CSEBA, a suorganizatori su Silk Road Chamber of International Commerce (SRCIC), Grad Dubrovnik, Ministarstvo turizma RH, Hrvatska turistička zajednica i Ministarstvo održivog razvoja i turizma Crne Gore. SRCIC ili Međunarodna komora poslovne suradnje Put svile umrežava 77 gospodarskih komora na Putu svile od Kine do Europe i nudi velike mogućnosti poslovne suradnje i širenja. Nazočni su i vodeći kineski turoperatori te neki od investitora koji su, kako je rečeno, voljni uložiti u izgradnju hotela u kopnenom dijelu Hrvatske te turističkih resorta na Jadranu.

- U Zagreb smo stigli zrakoplovom a do Dubrovnika putovali autom preko Zadra. Uživali smo putem razgledajući vašu turističku infrastrukturu. Smatramo da je nužno poboljšati avio veze ali i marketing u turizmu. Jer Hrvatska je lijepa zemlja, osobito Dubrovnik za kojeg ne znaju mnogi Kinezi i trebaju ga otkriti. Svi naši turisti ne znaju engleski i bilo bi lijepo kad bi ste postavili i turističku signalizaciju s kineskim oznakama. Nužne su i posebne brošure na kineskom jeziku- rekao nam je generalni tajnik SRCIC-a Li Zhonghang.

Zupa dubrovacka, 240418.
U hotelu Sheraton u Srebrnom otvorena je Silk Road Tourism Conference na kojoj su sudjelovali  predstavnici kineskog turistickog sektora. Sudionike konferencije je na otvorenju pozdravio kineski veleposlanik u Hrvatskoj Hu Zhaoming.
Foto: Niksa Duper / CROPIX
CROPIX
Silk Road Tourism konferencija

Organizator konferencije Mario Rendulić ističe:- Iz Kine je stigao dosad najveći broj biznismena koji žele raditi s Hrvatskom. Istina, do sada nismo bili u žiži interesa kineskih turista, ali smo uspjeli našu zemlju konačno staviti na kartu posebnih turističkih interesa Kine te dovesti njihove vodeće turoperatore da se upoznaju s onim što imamo. Skup smo vrlo brzo pripremili upravo stoga da bi kineske turiste privukli u posezoni 2018. i predsezoni 2019. godine. U tom periodu se očekuje više od 250 tisuća kineskih turista što će biti znatni porast u odnosu na sadašnjih oko 100 tisuća gostiju godišnje. O mogućnostima Kine govori činjenica da je BDP Guandonga, kineske pokrajine s 270 milijuna stanovnika, veći od BDP-a Njemačke i Francuske zajedno! Izračuni govore da kineski turisti tijekom ture od 10 dana troše 5- 7 tisuća USD! Naravno, to je u zapadnoj Europi gdje kupuju brendiranu robu koju mi nemamo, ali su kineski turisti počeli u Hrvatskoj više trošiti na gurmansku i izvanpansionsku ponudu, posebno na upoznavanju prirodnih znamenitosti i nacionalnih parkova.

Konferenciji je nazočio i ravnatelj Agencije za investicije i konkurentnost Zdenko Lucić koji je tijekom zapaženog izlaganja upoznao kineske poslovne ljude s prednostima i mogućnostima ulaganja koje nudi Hrvatska, dajući naglasak na mogućnosti u sektoru turizma.

Agencija, između ostaloga, pruža operativnu podršku investitorima u svim fazama realizacije investicijskog projekta, od početnih analiza, ponude lokacija, do ishođenja potrebnih dozvola i započinjanja s radom. Također, u svrhu poticanja ulaganja, Hrvatska investitorima pruža cijeli set poticaja poput npr. oslobođenja plaćanja poreza na dobit u razdoblju do 10 godina, a do 18 tisuća eura moguće je ostvariti za otvaranje svakog novog radnog mjesta. Tu su i drugi oblici potpora putem HBOR-a, HAMAG Bicro-a, HZZ-a i drugih institucija.

Lucić nam je rekao kako naša zemlja zanimljiva investitorima iz Kine iz razloga što je smatraju ulazom u Europu, te stoga što pruža kvalitetno poslovno okruženje. Tako primjerice operator varaždinskog aerodroma Diamond Aircraft ili jedan od najvećih proizvođača vatrogasnih vozila, njemački Ziegler u vlasništvu je kineskih korporacija. Iz sektora turizma značajno je za istaknuti interes za razvoj hotelskih resorta. Tako je primjerice kineska HNA tourism group prisutna kroz Radison blu resort na dubrovačkom području i bilježe kvalitetne rezultate.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 02:07