TOP 1500 PARTNER

Kibernetički napadi sve su sofisticiraniji, a napredna rješenja postaju nužna za sigurno poslovanje

Više nije pitanje hoće li se napadi dogoditi, nego koliko ozbiljni mogu biti

Više nije pitanje hoće li se napadi dogoditi, nego koliko ozbiljni mogu biti

 TELEMACH/

Za većinu tvrtki, neovisno o njihovoj veličini, povjerenje korisnika predstavlja temelj uspješnog poslovanja. I najmanja pogreška, često nenamjerna, može izazvati ozbiljne posljedice poput prekida rada, gubitka klijenata ili čak potpune obustave poslovanja. Kibernetički napadi postaju sve sofisticiraniji, a regulativa stroža, što tvrtkama nameće potrebu za aktivnim ulaganjem u jačanje svojih sigurnosnih sustava kako bi zaštitile poslovanje i zadržale lojalnost korisnika. Ključan korak u tom smjeru jest usklađivanje s Direktivom NIS2, europskim regulatornim okvirom koji propisuje visoke standarde za zaštitu i otpornost digitalne infrastrukture te predviđa znatne kazne za nepoštovanje. Tvrtke koje još nisu razvile jasnu strategiju kibernetičke sigurnosti trebale bi hitno djelovati, savjetuju iz Telemacha koji poslovnim korisnicima nudi cjelovita ICT i sigurnosna rješenja.

Najveća slabost nije tehnologija

Stručnjaci upozoravaju da broj napada na infrastrukture malih i srednjih poduzeća kontinuirano raste te ističu da najveća slabost nije tehnologija, nego nedovoljna edukacija korisnika. I dok firewall ili antivirus mogu zaustaviti mnoge prijetnje, jedan nepažljiv klik na sumnjiv link dovoljan je da naruši cijeli sustav. Naime, prema dostupnim podacima, većina sigurnosnih incidenata u prošloj godini bila je rezultat ljudske pogreške, i to najčešće putem lažnih e-mailova, odnosno phishinga. Ništa manje opasan nije ni DDoS, napad usmjeren na preopterećenje web stranica i online usluga, često s ciljem novčane iznude. Posljedice mogu biti višednevni prekidi rada, gubitak prihoda i trajno narušavanje reputacije.

Iako mnoge tvrtke smatraju da bi njihovi zaposlenici znali prepoznati pokušaje prijevare, iskustvo iz simuliranih kampanja koje provodi i Telemach otkriva drugačiju sliku: korisnici redovito padaju na testovima.

Višeslojna obrana i edukacija

Zbog alarmantnog porasta i sve veće sofisticiranosti kibernetičkih incidenata tržište sve snažnije stavlja fokus na sigurnosne usluge, a o pitanju kibernetičke sigurnosti, ističu u Telemachu, treba razmišljati slojevito.

“U današnje vrijeme hakeri se prilagođavaju tržištu sve brže, dodatno osnaženi AI alatima. Tradicionalne metode napada sada se kombiniraju s automatizacijom, a rezultat su brže i teže prepoznatljive prijetnje. Digitalne edukacije, redovito provođenje phishing simulacija, zaštita od DDoS napada i stalni nadzor putem sigurnosnog operativnog centra ključni su elementi moderne kibernetičke obrane”, ističe Marina Blažević, direktorica poslovne prodaje Telemacha.

Sigurnosni operativni centar (SOC), pojašnjava, svojevrsni je zapovjedni centar digitalne sigurnosti gdje timovi stručnjaka neprekidno nadziru sustave, analiziraju prijetnje i brzo reagiraju. Tvrtke koje nemaju vlastiti interni tim mogu se osloniti na vanjske SOC partnere koji preuzimaju cijelu operativu, od nadzora do izvještavanja. “Često upravo to čini razliku između zaustavljene prijetnje i milijunske štete”, naglašava Blažević i dodaje kako Telemach svojim poslovnim korisnicima nudi upravo spomenutu uslugu.

Veća razina sigurnosti regulirana je i novom Direktivom NIS2 koja unosi dodatne obveze za srednje i velike kompanije, ali i poticaje za ulaganje u otpornost. S obzirom na to da NIS2 obuhvaća širok spektar sektora, mnogi poslovni korisnici već potpadaju pod njezine odredbe ili to uskoro mogu očekivati.

“Ta direktiva od tvrtki očekuje jasnu strategiju, definirane uloge, tehnička i organizacijska mjerenja zaštite, ali i redovito testiranje sustava. U Telemachu razumijemo izazove koje NIS2 donosi, stoga poslovnim korisnicima osiguravamo podršku u povećanju kibernetičke otpornosti, od sigurnosnih rješenja do savjetodavnih usluga”, ističe Blažević.

Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s Telemachom


Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. lipanj 2025 11:41