Najbolji europski projekt

Kampovi i radionice za učenike škola iz područja robotike, informatike, prirodoslovlja…

Naziv projekta: “BudiSTEMpatičan!” Virovitičko-podravska županija je prva županija u Hrvatskoj koja potiče rad s darovitom djecom

Virovitičko-podravska županija u finale našeg velikog izbora za najbolji županijski projekt EU ulazi s projektom “Budi STEMpatičan”, koji je prijavila u kategoriji Doprinos znanosti i inovacijama.

Vrijednost projekta bila je 926.091,10 kuna, a prijavitelj je bila Virovitičko-podravska županija s 21 partnerom, 14 osnovnih i sedam srednjih škola. Projekt je trajao 16 mjeseci (od lipnja 2017. do listopada 2018. godine).

Projekt “Budi STEMpatičan” je jedan od 11 odobrenih projekata za koje je Ministarstvo znanosti i obrazovanja donijelo Odluku o financiranju na temelju Poziva - Poticanje rada s darovitom djecom i učenicima na predtercijarnoj razini iz Europskog socijalnog fonda u financijskom razdoblju 2014.-2020.

Virovitičko-podravska županija je prva županija u Hrvatskoj koja je u suradnji s Institutom Ivo Pilar provela projekt kojim se potiče rad s darovitom djecom i učenicima u predtercijarnoj razini, s izradom jedinstvenog modela za prepoznavanje, identifikaciju i rad s darovitim učenicima. Time se poboljšava razvoj potencijala darovitih učenika i omogućava rana identifikacija darovitih u odgojno-obrazovnim ustanovama, njihovo individualizirano poučavanje i učenje tako da ono odgovara njihovim sklonostima, sposobnostima i interesima.

Posjet Beču

Upravo je to bio i cilj projekta - jačanje kapaciteta odgojno-obrazovnih djelatnika za prepoznavanje i identificiranje potencijalno darovitih učenika kojima će se pristupiti s razvijenim modelom rada prilagođenim njihovim potrebama. Kroz projekt su održane aktivnosti, primjerice, studijsko putovanje u Beč i posjet Centru za darovitu djecu s ciljem razmjene iskustva i uspostave suradnje - ravnatelja osnovnih i srednjih škola partnera, predstavnika VPŽ-a te razvojne agencije Vidra, zimski i ljetni kamp u Noskovačkoj Dubravi za deset učenika srednjih škola i trinaest učenika osnovnih škola izabranih na temelju empirijskog testiranja, tri puta po pet jednodnevnih radionica za učitelje i nastavnike te tri puta po tri jednodnevne radionice za stručne suradnike škola partnera. Na radionicama je provedeno osposobljavanje za stručne poslove identifikacije STEM darovitih učenika u obrazovnom sustavu, usmjeravanje i profesionalno usmjeravanje STEM darovitih učenika u obrazovnom sustavu te osmišljavanje i primjena modernih metoda rada sa STEM darovitim i talentiranim učenicima u školskom i izvanškolskom okruženju.

VPŽ

- Ovaj projekt imao je za cilj novi, moderan i racionalan pristup obrazovanju i da se obrazovni sustav približi onima kojima i služi, prije svega učenicima, roditeljima, ali i samoj zajednici u kojoj djeluje. Ovo je samo jedan od projekata kroz koje županija ulaže u obrazovanje, jer ulaganje u obrazovanje nije samo ulaganje u razvoj društva, već je to ulaganje u razvoj gospodarstva - naglasio je virovitičko-podravski župan Igor Andrović po završetku projekta. Pročelnica Upravnog odjela za prosvjetu, kulturu, sport i tehničku kulturu Vesne Šerepac rekla je na završetku projekta da je njegov cilj bilo jačanje kapaciteta odgojno-obrazovnih djelatnika za prepoznavanje i identificiranje potencijalno darovitih učenika te pristupanje s razvijenim modelom rada prilagođenim potrebama darovitih učenika.

U sklopu projekta održani su kampovi i radionice za učenike osnovnih i srednjih škola iz područja robotike, informatike, prirodoslovlja… Sve to rađeno je za učitelje, nastavnike i stručne suradnike, a organizirano je od strane Instituta društvenih znanosti Ivo Pilar iz Zagreba, rekla je tada Šerepac i dodala da su sudionici projekta, u sklopu studijskog putovanja u Beč, posjetili Centar za darovitu djecu s ciljem razmjene iskustva, uspostave suradnje i stvaranja prilika za daljnje zajedničke projekte kako bi se usvojili dobri primjeri prakse.

Jedan od važnijih elemenata održivosti projekta bilo je upravo i jačanje kapaciteta stručnih suradnika, učitelja i nastavnika, koji su kroz edukacije stekli znanja i vještine za identifikaciju, primjenu novih metoda i oblika rada te praćenje napretka učenika darovitih za STEM područja.

Radionice u okviru zimskog i ljetnog kampa te radionice za učitelje, nastavnike i stručne suradnike organizirane su od strane Instituta društvenih znanosti Ivo Pilar iz Zagreba, koji je po postupku javne nabave dobio aktivnosti vezane uz program.

Bilo je uključeno 26 učitelja i nastavnika - jedan iz svake škole partnera, pet stručnjaka iz područja matematike, fizike, biologije, kemije i informatike te 21 stručni suradnik, jedan iz svake škole partnera.

- Kroz projekt su se razvijali modeli identifikacije STEM darovitih i nadarenih učenika, jačali kapaciteti odgojno-obrazovnih djelatnika za prepoznavanje, identifikaciju i rad s talentiranim i nadarenim STEM učenicima, a pritom su se demonstrirali primjenjivost modela i razvoj STEM preporuka i smjernica. STEM obrazovanje je višeslojno, ono nadilazi okvire tradicionalnih školskih područja koja tvore akronim STEM. Osnove STEM obrazovanja moguće je postaviti u najranije djetinjstvo, gdje se djeca igrom i iskustvima u obiteljskom okruženju uvode u svijet STEM-a - rekao je po završetku projekta Josip Burušić s Instituta Ivo Pilar.

Dvadesetak škola

Projekt je napisala VIDRA Agencija za regionalni razvoj Virovitičko-podravske županije u suradnji s Upravnim odjelom za prosvjetu, kulturu, šport i tehničku kulturu VPŽ-a i provodio se u 14 osnovnih i sedam srednjih škola s područja Virovitičko-podravske županije. Partneri na projektu su bili: OŠ August Cesarec Špišić iz Bukovice, OŠ Josipa Kozarca iz Slatine, OŠ Ivana Gorana Kovačića iz Gornje Bazje, OŠ Suhopolje, OŠ Vladimira Nazora Nova iz Bukovice, OŠ “Ivan Goran Kovačić” iz Zdenaca, OŠ Antuna Gustava Matoša iz Čačinaca, OŠ Petra Preradovića iz Pitomače, OŠ Voćin, OŠ Mikleuš, OŠ “Davorin Trstenjak” iz Čađavice, OŠ Eugena Kumičića iz Slatine, OŠ Ivane Brlić-Mažuranić iz Orahovice, OŠ Gradina, Strukovna škola iz Virovitice, SŠ “Stjepan Ivšić” iz Orahovice, Industrijsko-obrtnička škola iz Virovitice, Industrijsko-obrtnička škola i SŠ Marka Marulića iz Slatine te Tehnička škola i Gimnazija Petra Preradovića iz Virovitice.

Osobna karta

Kategorija prijave: Doprinos znanosti i inovacijama

Lokacija: Virovitičko-podravska županija

Datum početka: 28. 6. 2017

Datum završetka: 28. 10. 2018.

Ukupna vrijednost projekta: 926.091,10 kuna

Iznos isplaćenih bespovratnih sredstava: 913.352 kuna

Vlastita sredstva: 12.739 kuna

Najbolji EU projekt 2020

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 06:30