Ilustracija, kamp
 Nikša Stipaničev / CROPIX
Rast

'Kamping industrija je u ogromnom porastu, a Hrvatska je značajna destinacija u Europi'

Očekuje se da će njemačka industrija ove godine u kamping segmentu dosegnuti ukupan promet od 11,7 milijardi eura
Piše: Barbara BanObjavljeno: 16. siječanj 2020. 16:25

Kamping industrija i dalje je u ogromnom porastu. Svjedoče tome brojke koje su objavljene na  turističkom sajmu CMT u Stuttgartu koji u prvi plan stavlja upravo ovu turističku branšu te traje do 19. siječnja. A ona govori da će njemačka kamping industrija, a tu se misli na proizvodnju kampera i kamp kućica, i ove godine rasti što naravno utječe na brojke turista u kampovima diljem Europe. A Hrvatska je značajna destinacija za kamping turiste u Europi.

Kako kažu podaci s ovog sajma, ove godine se očekuje da će njemačka industrija u kamping segmentu dosegnuti ukupan promet od 11,7 milijardi eura, da će proizvesti čak 125 tisuća vozila i da će se po prvi put registrirati čak 81 tisuća novih kampera i kamp-kućica. To je u odnosu na prošlo godinu porast broja kampera i kamp-kućica za 10 do 15 posto, a tim brojkama Njemačka je prestigla i najveće tržište kamping industrije – SAD.

- U novu smo godinu krenuli sa snažnim rastom. Pratimo i sve što se događa oko diskusije oko klimatskih promjena i kako će to utjecati na našu industriju, kazao je Hermann Pfaff, predsjednik udruge njemačke kamping industrije (Deutsche Caravaning Industrie Verband) ističući pritom da je kamping industrija u prednosti jer je u odnosu na druge oblike putovanja održivija.

A kako stvari stoje i ova će sezona za kampove biti odlična upravo zbog sve veće potražnje koja vlada na tržištu. A raste i broj kamping turista. Primjerice u Njemačkoj je lani bilo čak 10,8 milijuna dolazaka u njihovim kampovima koji su ostali na istom broju smještajnih jedinca kao i godinama ranije. Na razini Europe broj smještajnih jedinca čak se smanjuje.

- Potražnja raste, a ponuda ne. To potiče goste da čim ranije bukiraju svoja mjesta u kampovima. Tko u proljeće ne bude rezervirao svoje mjesto u kampu, nema šanse da nađe parcelu u visokoj sezoni, upozorava n njemačke turiste Uwe Frers, direktor ADAC Campinga.

Inače, Nijemci najviše vole kampirati u vlastitoj zemlji, druga omiljena destinacija im je Italija, a  na trećem mjestu je Hrvatska koju slijedi Francuska. Zanimljivo je da raste i broj kampista koji putuju zimi, i on je u odnosu na 2018. rastao za 26 posto. Istodobno raste i broj kampova s cjelogodišnjim poslovanjem, broj kampova s glamping ponudom i mobilnim kućicama koje su i dalje hit na ovom tržištu. Veliki trend je i luksuzno kampiranje koje podrazumijeva velike parcele, vlastiti sanitarni blok i opremu.

Zanimljivo je i da se sve više mladih okreće kampiranju, u dobi od 25 do 35 godina, a ono što ih posebno motivira na ovakav oblik odmora je održivost i zaštita prirode.

- Kampisti jako vode računa o prirodi i to je branša brzo uvidjela. Zato danas imamo 220 kampova u Njemačkoj, Austriji, Švicarskoj, Italiji, Hrvatskoj i Sloveniji koji su udruženi u udrugu Ecocamping, a od ove godine u udruzi će biti i neki kampovi iz Španjolske i Portugala, kaže Friers. No nije samo priroda ono što je kampistima najbitnije. Današnji kampisti jako vole komfor i visoku kvalitetu tako da raste potražnja za kampovima s pet zvjezdica. A njih je u Hrvatskoj svake godine sve više.

Kampovi u hrvatskom turizmu sudjeluju s 23 posto kapaciteta i 22 posto noćenja. Kapacitet im je 248.522 gostiju, a godišnje ostvaruju oko tri milijuna dolazaka i gotovo 20 milijuna noćenja. Od njih 785, gotovo su dvije trećine mali obiteljski kampovi, a ostalo su srednji i veliki kamping resorti i odmorišna kamping naselja. Čak 39 posto ima ih standard 4+ zvjezdice, dok je 2007. takvih bilo tek devet posto. Ostvaruju 45 posto više noćenja nego 2007. godine.

Linker
17. listopad 2020 05:43