Jedan od najstarijih zagrebačkih hotela Esplande je zatvoren jer je u prošlotjednom potresu pretrpio znatnu štetu, što mu je, uz postojeću tešku situaciju s koronavirusom koja 'nagriza' poslovanje od siječnja, zadalo veliki udarac, ističe za Hinu generalni direktor Ivica Max Krizmanić.
"Hotel je u potresu zadobio velik broj manjih oštećenja, na samom pročelju, po katovima, u javnim prostorima i po mnogim sobama. Stoga sam teška srca odlučio da radi predostrožnosti zatvorimo Esplanadu na neko vrijeme", otkriva Krizmanić, dodajući da su preostalih nekoliko gostiju u hotelu evakuirali i smjestili u druge zagrebačke hotele, a djelatnike, osim nekolicine koji brinu o hotelu, poslali kućama.
Dodaje da je već idući dan, detaljnim uvidom statičara ustanovljeno da statika hotela u potresu nije narušena, pošto je hotel građen davne 1925. kao iznimno stabilan, kvalitetan i masivan luksuzni objekt.
Ipak, napominje Krizmanić, bit će potrebno dosta vremena i novaca da se sva oštećenja saniraju. Podsjeća da je zadnja velika renovacija hotela bila prije 16 godina, pa sada u obnovi nakon potresa izazovom smatra pronaći primjerice identične tapete, pločice, lampe i ukrase koji su razbijeni, a koji su bili unikatni.
Poremećaji u poslovanju postojali su od kraja siječnja
Na pitanje kako se nose s krizom zbog koronavirusa, Krizmanić kaže da su od početka pozorno pratili razvoj situacije oko epidemije u Kini, ostatku svijeta i regiji, a kako je epidemija stigla u Hrvatsku, stalno su uvodili nove i strože mjere opreza, od češćih pranja i dezinfekcije javnih prostora i površina hotela i obvezne dezinfekcije ruku za goste i sve djelatnike, do nabavki maski, toplomjera, sredstava za dezinfekciju, pojačanog opreza u pripremi i posluživanju hrane, obvezne udaljenosti, rada od kuće i druge.
"Esplanade je poznata po visokim standardima i vrhunskoj usluzi u svakom segmentu poslovanja, za što ima i brojne certifikate i propisane stroge standarde za osoblje, tako da su se naši gosti cijelo vrijeme osjećali sigurnima. No, zbog potresa smo morali zatvoriti”, kaže Krizmanić.
Naglašava i da su poremećaje u poslovanju zbog koronavirusa imali još krajem siječnja, kada je u Kini izbila epidemija te da je već tada bilo izvjesno da će 2020. biti teška godina za turizam.
"Dolazak epidemije u Europu pokrenuo je snažnu i dosad neviđenu lavinu otkazivanja rezervacija smještaja i događanja. Bilo je teško to gledati, posebice kada znate da je hotel zadnjih godina bilježio značajni rast u prihodima i popunjenosti kapaciteta, a za rad i trud smo dobili i brojne nagrade na koje smo iskreno ponosni. Teško je i kada znate da cijela ta mašinerija hrani gotovo 190 obitelji, da je povezana s drugim granama gospodarstva koje isto ovise o nama, a sve se tako brzo i bespovratno urušava”, komentira Krizmanić.
Teško je i što izvrstan tim djelatnika kojeg su okupili i zadnjih godina živjeli za hotel, sada ne može raditi kako su planirali, no, kako kaže, "hotel bez gostiju naprosto ne može funkcionirati, previsoki su troškovi". Stoga su neke djelatnike koji su radili na studentski ugovor ili preko agencije morali odmah otpustiti kada je krenulo s ograničavanjem putovanja, a potom zatvaranjem ugostiteljskih objekata.
"Prijavili smo se za Vladin paket mjera za financiranje minimalnih plaća za djelatnike, a kako se trenutno ne nazire kraj ovoj situaciji, ne mogu sa sigurnošću reći da neće biti dodatnih rezova”, kaže Krizmanić.
Turizam će se dugo oporavljati
Za Vladine mjere pomoći gospodarstvu kaže da je to dobar početak, ali neodrživo te vjeruje da će se neke od mjera znatno pojačati i revidirati kako bi se spasilo domaće gospodarstvo i privatni sektor.
"Tu se ne radi o određenoj pomoći javnom sektoru, već neophodnoj mjeri za preživljavanje. Vlada će biti primorana produljiti ove mjere na više od tri mjeseca, jer će se turizam jako dugo oporavljati. Zbog problema u svjetskom gospodarstvu ljudi će brinuti zbog egzistencije, a zbog virusa imati svojevrsni strah od putovanja, pa stoga ni ukupno turizam ni Esplande ne može očekivati ni približno brojke koje smo planirali za ovu godinu kako bi pokrili osnovne troškove", upozorava Krizmanić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....