REPORT GOJKA DRLJAČE

Izlazak Infobipa na burzu je najčitanija vijest na Bloombergu: Vrijedi li već sad kompanija iz Vodnjana više od Ine?

Lani su kupili četiri kompanije, uključujući Peerless Network, tvrtku za mobilne poruke. Prihodi su im premašili 1,2 milijarde eura

Sjedište Infobipa

 Goran Sebelic/Cropix

Informacija prema kojoj hrvatska softverska kompanija Infobip razmatra nova preuzimanja te za sljedeću godinu priprema IPO osvanula je u srijedu ujutro kao najčitaniji članak na najprestižnijem poslovnom portalu Bloombergu, što je znak kako aktivnosti Infobipa privlače iznimnu pažnju poslovne i investicijske razine. Bloomberg je privatna financijska, softverska, podatkovna i medijska kompanija s 20-ak tisuća zaposlenih na 176 lokacija globalno.

Kao nakladnik Bloomberg prvenstveno proizvodi tzv. premium poslovni sadržaj svih formi te ima oko 350.000 pretplatnika s ukupnim dosegom pojedinih digitalnih medijskih proizvoda koji se mjeri desecima milijuna čitatelja, što je u ovoj vrsti probrane, stručne i superutjecajne poslovne publike ekstremno puno. Infobip je hrvatska kompanija sa sjedištem u Vodnjanu koja prvenstveno razvija komunikacijska rješenja za niz vrlo poznatih kompanija, među kojima je i Uber.

Samo u 2021. godini kupili su četiri kompanije, uključujući Peerless Network, globalnog pružatelja VoIP (Voice over IP) usluga, a za čiju transakciju još čekaju odobrenje regulatora. Infobipu su prihodi premašili 1,2 milijarde eura, što je veličina koja počinje privlačiti investitore teške kategorije. Nakon akvizicija njihova rješenja procesuiraju oko 350 milijardi interakcija s potrošačima kroz različite komunikacijske kanale, čime su vrlo zanimljivo pozicionirani po pitanju razvoja odnosno investiranja.

image

snimka ekrana koja pokazuje da je članak o Infobipu najčitaniji na Bloombergu

- Naše pripreme za IPO idu prema planu te nastavljamo pratiti tržišne uvjete. Potencijalni IPO jedan je od naših glavnih prioriteta i logični korak dalje za osiguravanje kapitala te daljnji rast… Sjedinjene Države ostaju jedna od naših ključnih regija po pitanju rasta. Kontinuiramo motrimo tržište i potencijalne ciljeve - izjavio je za Bloomberg glavni izvršni direktor Infobipa Silvio Kutić.

U članku u Bloombergu glavni poslovni direktor Infobipa Ivan Ostojić kao sljedeću "veliku stvar" najavljuje "death o an app" (smrt aplikacije); žele razviti streamline komunikaciju s potrošačima preko svih kanala koji ti potrošači koriste.

Koliko bi mogao vrijediti Infobip kad izađe na tržište tj. koliko bi mogao biti težak njegov IPO? Još prije dvije godine hrvatski ekonomist Ivica Brkljača procijenio je valuaciju Infobipa poput one Twilia i Sincha, što pak implicira vrlo široki raspon moguće vrijednosti od 2,5 do čak 20 milijardi dolara.

Od tad do danas vrijednost Infobipa sigurno je porasla te se vjerojatno, bez obzira na pad cijena high tech dionica, može govoriti o valuaciji višoj od 5 milijardi dolara što, usporedbe radi, znači kako se može reći da Infobip vjerojatno vrijedi više nego naftna kompanija Ina, što je pomalo nestvaran uspjeh, posebno za hrvatske prilike.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. travanj 2024 23:24