PROMOCIJA ISTRE

Ivošević: ‘Jednom kada se sve otvori, trebati brzo i učinkovito reagirati‘

I dok je čitava Europa zatvorena, a putovanja izgledaju samo kao lijepa priča, Turistička zajednica Istre i PR agencija ART Redaktionsteam realizirale su tri medijska projekta za novu sezonu
Denis Ivošević
 Marijana Banko/Cropix

I dok je čitava Europa zatvorena, a putovanja izgledaju samo kao lijepa priča, Turistička zajednica Istre i PR agencija ART Redaktionsteam realizirale su tri medijska projekta za novu sezonu 2021. Prvi u nizu je posebno izdanje Merian - trendseter među časopisima za putovanja na njemačkom jeziku, koji u drugoj polovici veljače kreće s posebnim izdanjem Istrien. Drugo izdanje je poseban specijal u tiražnom mediju ADAC-a posvećen Istri koji će biti objavljen početkom travnja, dok se treći projekt odnosi na filmsku produkciju za TV kanale njemačkog govornog područja.

- Koliko god se činilo oprečnim, ali strogi lockdown, pored toga što s jedne strane ima destruktivan utjecaj na hibernaciju gospodarskog i svakog drugog oblika života, s druge strane definitivno utječe i pojačava motivaciju za putovanjima. To se najbolje može iščitati u rezultatima posljednjih istraživanja provedenih na našim najznačajnijim emitivnim tržištima, Njemačkoj i Austriji, ističe direktor istarskog TZ-a Denis Ivošević.

Dodaje da je poznati organizator putovanja Gruber Reisen u Austriji proveo posebno tržišno istraživanje „Barometar putovanja u 2021. godini“ prema kojemu po potražnji nakon vodeće Hrvatske, koja je ostvarila udio od 36 posto, slijede Austrija s 33 posto, Grčka s 30 posto, Italija s 28 posto te Španjolska s 15 postotnih udjela. Istu informaciju objavio je i online portal Online Traveller.

- Nedugo zatim i utjecajni Kronen Zeitung, čija naklada iznosi više od milijun primjeraka uz višestruko više čitatelja, objavljuje da Austrijanci, uz još uvijek prisutnu veliku neizvjesnost, imaju još veću želju za putovanjima. Nakon deset mjeseci korona krize, s ponekad drastičnim rezovima, Austrijanci čeznu za suncem, plažom i morem. Među više od 1.600 ispitanika starijih od 18 godina njih 78 posto planira privatno putovanje u ovoj godini, a više od polovice željelo bi otići na odmor u inozemstvo. Korona mijenja ponašanje putnika, ali ne temeljno i ne u svim aspektima, pokazuje usporedba sa sličnim istraživanjem Corps Touristiquea iz 2018. godine. Kao i u prošlosti, prvih pet destinacija na listi za putovanja iz snova su Italija, Hrvatska, Njemačka, Grčka i Španjolska. Odmor na plaži ili kupanje i dalje je najčešće planirana vrsta putovanja za odmor u inozemstvu, ističe Ivošević.

Dodaje da je takvih sličnih, segmentiranih i ciljnih istraživanja u proteklom periodu bilo jako puno i ona samo dodatno potvrđuju da će, jednom kada se sve otvori, trebati brzo i učinkovito reagirati.

- Samim time se automatski alimentira i potreba konstantne medijske prisutnosti, smatra Ivošević.

Istra je u tom kontekstu vrlo dobro organizirana putem PR agencija koje redovno i pravovremeno objavljuju sve novosti i informacije o Istri. To su dakle, s jedne strane kratke informativne objave u medijima, zatim objave putem newslettera, online portala i društvenih mreža. No, puno veću težinu imaju opsežne reportaže u specijaliziranim turističkim medijima, poglavito kada se radi o tzv. specijalima - posebnim izdanjima u kojima se prezentira Istra. Narednog tjedna u komercijalnoj će se prodaji pronaći Specijal Istra u jednom od najrelevantnijih turističkih medija na velikom njemačkom govornom području - Merian se pojavljuje u hamburškom Jahreszeitenverlagu, koji također objavljuje i vrhunske časopise Feinschmecker i Architektur & Wohnen. Uredništvo, autori i foto-tim u toj su izdavačkoj kući vrhunski, veli dalje.

Priprema za ovaj veliki projekt otpočela je još u 2019. godini.

- U nekoliko navrata smo putem našeg PR agenta „hvatali“ kontakt s glavnim urednikom kako bi na vrijeme rezervirali mjesto za Istru. U ožujku 2020. dogovoren je prvi konkretan sastanak, aktualizirana je tema Istre te je započeo razvoj cijelog projekta. Organizirali smo istraživačka putovanja u Istru za novinare i fotografe tijekom jeseni. To je bilo vrlo komplicirano vrijeme za organizaciju njihova dolaska i boravka zbog ograničenih mogućnosti putovanja, brojnih otkazanih dolazaka u zadnji tren, otkazanih letova. Od listopada prošle godine pa do kraja siječnja pomagali smo urednicima vezano uz sve upite o brojnim detaljima. Merian Istrien pojavit će se kao ožujsko izdanje 15. veljače 2021. godine. Posebno izdanje Merian Istrien našlo se tako u najboljem mogućem društvu: izdanje za veljaču posvećeno je Salzburgu, a javnosti ga je predstavio sam gradonačelnik Salzburga, Harald Preuner, dok u izdanju za travanj slijedi Južni Tirol, jedno od najuspješnijih turističkih područja u Europi, govori direktor istarskog TZ-a.

Veli da Merian posvećen Istri s headlineom Für echte Geniesser - za prave bonvivane, predstavlja modernu, ugodnu i kvalitetnu gurmansku Istru s bogatstvom uzbudljivih pozadinskih priča i mnogim savjetima lokalnih ljudi, a koja se s pravom pojavila kao zvijezda među europskim turističkim destinacijama. Posebnost ovog izdanja je da u prodaji ostaje tri godine, što znači da ova edicija nije tek za kratkoročnu, mjesečnu upotrebu, a cijena primjerka je 11,90 eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. listopad 2021 17:15