Ideja proizvođača pića

'Italija ima limoncello, Grčka metaxu, a Hrvate bi trebao predstavljati pelinkovac!'

Razgovaralo se i o uspjehu na tržištu kave, za koji je najčešće zaslužan barista
Ilustracija
 Ivo Ravlić / CROPIX

Kako će u narednim godinama izgledati tržište pića i napitaka analizirali su vodeći hrvatski distributeri i proizvođači na četvrtoj godišnjoj konferenciji HORECA Grupe u Zadru. Među zaključcima konferencije ističe se optimizam sudionika, uz umjerena očekivanja pozitivnih utjecaja Vladine porezne reforme na sektor te rastući problem s nedostatkom kvalitetne radne snage u turizmu i ugostiteljstvu.

U prvom panelu, koji je nosio naziv Topli napici: novi trendovi na distribucijskom tržištu kave, postignut je zaključak kako je kvalitetan proizvod ključ uspjeha na tržištu kave, a njegova kvaliteta ovisi i o stručnosti barista koji ga priprema, stoji u priopćenju.

„Kada govorimo o očekivanjima potrošača, kvaliteta jednostavno nema alternative i to nam ide u prilog jer ulažemo značajna sredstva u kvalitetu konačnog napitka koji se servira gostu u objektu. To potvrđuje i brojka od 1,6 milijardi Franck napitaka koji se u regiji popiju na godišnjoj razini. Uz kvalitetu, okosnica naše poslovne strategije su inovacije, a naš razvoj priprema novitete s kojima ćemo se prvi predstaviti tržištu u idućoj godini“, rekao je Ivan Artuković ispred Franck grupe. Sudionike konferencije upoznao je s brojnim zanimljivim podacima, pa je tako otkrio da Dalmatinci preferiraju espresso, dok su Slavoncima draži proizvodi na bazi instant capuccina.

Hrvoje Stakor, direktor odjela za prodaju za poslovnu jedinicu Coca-Cole HBC Adria, naglasio je važnost sinergije kvalitetnog marketinga i dobrog proizvoda na tržištu, ponudivši kao primjer robnu marku Romerquelle.

Generalni direktor strateškog područja kave Atlantic Grupe Andrej Bele govorio je o promjeni potrošačkih trendova: „Prije četiri ili pet godina naglasak je bio na instant proizvodima, a danas najveći rast bilježe kapsule za pripravu kave. 'To go' konzumacija je također u porastu, a posljedica je ubrzanog načina života, to više nije trend nego normalan način konzumacije kave.“

Problemi stručnih kadrova u turizmu

Na panelu pod nazivom "Turizam: izazovi tržišta koje se suočava s manjkom radnika i visokim porezima" sudionicima se obratio državni tajnik Ministarstva turizma Tonči Glavina: „Čovjek je ključ uspjeha u turizmu. Strukovna zanimanja su unosna i treba stvoriti uvjete da se mladi opredijele za takve karijere bez zadrške. Pogrešna je percepcija da svi moraju završiti fakultet kako bi bili uspješni, jer danas jedan dobar kuhar zarađuje značajno više od prosječnog menadžera.“

Predsjednik Uprave Badela 1862 Darko Knez osvrnuo se na potrebu razvoja vrhunskih i autentičnih hrvatskih proizvoda koji će biti prepoznatljivi diljem svijeta, napomenuvši kako su pića iz asortimana njegove tvrtke još u 19. stoljeću bila prisutna u europskim prijestolnicama i na dvorovima. „Hrvatska zaslužuje imati barem jedno vrhunsko piće koje će je predstavljati u svijetu, kao što Italija ima limoncello a Grčka metaxu. Smatram kako bi tu ulogu mogao preuzeti pelinkovac.“

Član Uprave lošinjske Grupe Jadranka Goran Filipović naglasio je kako se njegova kompanija protiv problema odljeva stručnih kadrova bori milijunskim ulaganjima u edukaciju zaposlenika, ali i poboljšanjem njihovih radnih i životnih uvjeta. Istaknuo je primjer hotela za zaposlenike na razini četiri zvjezdice koji Jadranka uskoro otvara u Velom Lošinju kao pozitivan primjer poslodavcima u industriji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 07:04