Šaljemo mailove, kupujemo preko interneta, naručujemo hranu, odjeću, koristimo GPS, lajkamo na Facebooku. Ne sluteći ostavljamo naše podatke posvuda. U većini slučajeva naš digitalni trag “namirišu” velike kompanije poput Facebooka, Amazona, Googlea. Prikupljaju ih, provlače kroz algoritme, a onda prodaju marketinškim tvrtkama, političkim propagandistima i reklamnim agencijama koje prema tim podacima kreiraju personalizirane oglase. Prema zadnjim istraživanjima, Facebook može zaraditi i do 2000 dolara s podacima samo jednog korisnika.
No, prema kalkulatoru vrijednosti osobnih podataka Financial Timesa podaci jedne osobe i ne vrijede baš puno. Primjerice, spol, dob i lokacija vrijede tek 0,0005 dolara. Vrijednost, međutim, može porasti za 30 posto ako ste nedavno razvede...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....