NOVI PLUTAJUĆI DOK

Iskra brodogradilište Šibenik krenulo u najveću stratešku investiciju u zadnjih 100 godina

Novi dok omogućit će servisiranje gotovo čitave flote trajekta Jadolinije, svih brodova HRM-a...

Izgled budućeg plutajućeg doka

 Skra Brodogradilište Šibenik

Iskra brodogradilište Šibenik potpisalo je danas u Kijevu s ukrajinskim državnim brodogradilištem Pallada iz Khersona ugovor o izgradnji novog plutajućeg doka dugog 120 metara, širokog 32 metra, s kapacitetom dizanja brodova do 5000 tona. Novi dok omogućit će servisiranje gotovo čitave flote trajekta Jadolinije, svih brodova HRM-a, uključujući i budući izvanobalni ophodni brod, te luksuzne jahte duljine preko 100 metara.

image

Potpisivanje ugovora o gradnji doka

Skra Brodogradilište Šibenik

Ugovor su u sjedištu ukrajinskog vojnog koncerna Ukronboronprom potpisali Roko Vuletić, u ime Iskra brodogradilišta Šibenik i Yevhen Alkhimov direktor brodogradilišta Pallada. Taj koncern upravlja svim tvrtkama aktivnima u ukrajinskoj vojnoj industriji koje su aktivno sudjelovale u višemjesečnim pregovorima o realizaciji ovog ugovora.

image

Potpisivanje ugovora o gradnji doka

Skra Brodogradilište Šibenik

Prema tom ugovoru dok će biti izgrađen u roku od 13 mjeseci, a potom će remorkerima biti dotegljen iz Crnog mora u Šibenik, a bit će instaliran na lokaciji postojećeg doka koji izgrađen 1924. godine i u službi je već 98 godina.

image

Plutajući dok Pallada

Skra Brodogradilište Šibenik

„Izgradnja novog doka dugog 120 metara i nosivosti 5000 tona, koji će zamijeniti stari dug 70 metara i nosivosti 1500 tona, najveća je i najvažnija investicija u šibensku brodogradnju u proteklih stotinu godina. Riječ je o strateškoj investiciji koja će omogućiti snažan razvoj šibenskog brodogradilišta, povećanje njegovih remontnih kapaciteta i unapređenje kvalitete usluga.

image

Stari plutajući dok

Iskra Brodogradilište Šibenik

Novi dok bit će izgrađen u kombiniranoj tehnologiji armirano betonskog pontona i čelične konstrukcije čime će se značajno produljiti njegov životni vijek te smanjiti troškovi održavanja u odnosu na tehnologiju isključivo čelične konstrukcije. Građen je u skladu s najvišim ekološkim standardima te će imati ugrađene tankove za prikupljanje otpadnih voda i štetnih tvari koje nastaju prigodom radova na brodu. Upravljanje dokom je potpuno digitalizirano i svim se njegovim funkcijama upravlja putem računalnog sustava“, pojašnjava Roko Vuletić, član uprave Iskra brodogradilišta Šibenik.

image

Stari plutajući dok

Skra Brodogradilište Šibenik

Ukrajinsko brodogradilište Pallada, kojem je Iskra brodogradilište Šibenik povjerilo posao izgradnje svog novog plutajućeg doka, specijalizirani je graditelj plutajućih dokova. Osnovano je 1936. godine, a do sada je izgradilo više od 90 plutajućih dokova za brodogradilišta širom svijeta, a koriste ih i hrvatska brodogradilišta. Dok će biti građen pod nadzorom Hrvatskog registra brodova te će od prvog dana biti registriran pod hrvatskom zastavom.

image

Stari plutajući dok

Skra Brodogradilište Šibenik

Izgradnja novog plutajućeg doka bit će prvi i najvažniji korak velikog investicijskog plana slovenske Iskre, koja je brodogradilište preuzela 2019. godine, koji uključuje niz strukturnih ulaganja u šibensko brodogradilište. Riječ je o obnovi i modernizaciji objekata i infrastrukture, nabavi nove opreme za brodogradnju, povećanje kapaciteta te podizanje energetske učinkovitosti. U cilju bolje energetske učinkovitosti i uporabe ekološki podobnih obnovljivih izvora energije već je pripremljen projekt gradnje solarne elektrane na krovovima zgrada Iskra brodogradilišta Šibenik nazivne snage 1,1 MW, a za početak realizacije čekaju odluku Fonda za zaštitu okoliša.

Iskra će samo u 2022. godini u hrvatske tvrtke u svom vlasništvu, Iskra brodogradilište Šibenik u Šibeniku i ELKA-u u Zagrebu koja je od nedavno dio Iskre, investirati preko 15 milijuna eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2021 13:59