Ironija

Indijci koriste kineske mobitele dok druge pozivaju na bojkot kineskih proizvoda

Indijci hashtagom #BoycottChineseProducts prosvjeduju protiv proizvoda napravljenih u Kini
Ilustracija
 Bobby Yip / REUTERS

Dok Indijci hashtagom #BoycottChineseProducts prosvjeduju protiv proizvoda napravljenih u Kini, to čine upravo kineskim mobitelima, piše Quartz.

Naime, Kina je u srijedu šefa pakistanske džihadističke grupe Masooda Azhara prozvala globalnim teroristom i kao takvog ga smjestila na crnu listu, što je ponukalo Indijce da pokrenu novi trend na Twitteru. Stoga sada putem te društvene mreže pozivaju sve svoje sugrađane da prestanu kupovati i koristiti kineske elektroničke proizvode, odjeću te, između ostalog, prskalice i petarde.

No, samo u fiskalnoj 2018. Indijci su potrošili 7,2 milijarde dolara na isključivo četiri kineska brenda pametnih mobitela – na Xiaomi, Oppo, Vivo i Huaweijev Honor. Budući da sada Indijci bojkotiraju kineske proizvode na svojim kineskim proizvodima, ironija nije uspjela proći nezamijećeno.

Štoviše, kineski su brendovi u 2018. zabilježili najbolju godišnju izvedbu ikada. Do kraja godine imali su čak 60 posto tržišta smartfonova. Pritom treba imati na umu da artikli iz te zemlje nisu samo spomenuti brendovi mobitela. Ostali popularni uređaji poput Appleovih iPhoneova napravljeni su u Kini jednako kao i neki dijelovi Samsunga, a cijela priča ide puno dalje od mobitela jer i slušalice, punjači i ostala oprema također dolazi iz Kine.

Zapravo je ovaj neuspjeli bojkot samo naglasio koliko su kineske kompanije zastupljene u Indiji. Osim tehnologije, na listi se nalaze i brojne aplikacije koje su “Made in China” među kojima je i najveća aplikacija za digitalno plaćanje u Indiji. PayTM je više manje upravo proizvod kineske kompanije budući da je njen najveći dioničar kineska Alibaba.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 00:39