Na sjednici Vlade RH usvojen je prijedlog zaključka o načinu raspolaganja i završetku gradnje broda Novogradnja 514 koji se gradi u riječkom brodogradilištu 3. maj.
Vlada je zadužila Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja da u suradnji s Hrvatskom brodogradnjom - Jadranbrodom ugovori završetak Novogradnje 514 za vlastite potrebe s 3. majem. Time je pokrenuta procedura završetka izgradnje broda za nepoznatog kupca.
Paket od tri broda
Vlada se obvezala zatvoriti financijsku konstrukcija za dovršetak gradnje Novogradnja 514. Na sjednici Vlade odobreno je zaduženje kod Hrvatske banke za obnovu i razvitak radi financiranja završetka gradnje broda. Radi se o brodu za prijevoz automobila i taj brod je dio plana oporavka i pokretanja proizvodnje u 3. maju. Brod je bio u vlasništvu Uljanika u stečaju, koji je ugovorio posao s naručiteljem, a 3. maj je ugovoren kao izvođač odnosno graditelj broda.
"Radi se o brodu koji je dio paketa od ukupno tri broda za koji je Vlada RH u kolovozu prošle godine donijela odluku da će se završiti. Novogradnja 514 je zadnji brod iz tog paketa. Osim što se zadovoljavaju uvjeti te odluke, nama taj posao znači jer se dodatno zapošljavaju naši kapaciteti te se na ovaj način i smanjuju troškovi na ostalim brodovima. Naša obveza je završiti ovaj brod i to bismo trebali napraviti za otprilike godinu dana, a Vlada RH bi trebala za njega naći kupca.
Osim brodova iz ovog paketa, od kojih je jedan završen, drugi je pred završetkom i ovaj sada, Novogradnja 514, na prostoru 3. maja nalazi se još jedan brod koji je na našem prvom navozu. Taj brod je u stečajnoj masi Uljanika d.d. u stečaju. Vidjet ćemo kako će se sve to s javnom dražbom završiti. U svakom slučaju, nama bi bio zanimljiv njegov završetak, pogotovo što imamo ponudu originalnog kupca.
Vlasnički status
Najprije je potrebno riješiti njegov vlasnički status, a potom ga dovršiti. Osim toga, imamo nekoliko upita za interesantne projekte koje obrađujem. Takvi upiti su nam vrlo važni jer pokazuju da se tržište pomalo počelo buditi, ali i to da to tržište prepoznaje 3. maj kao brodogradilište koje se pokrenulo i koje je živo. Iz tog razloga i dobivamo upite", istaknuo je Siniša Ostojić, pomoćnik direktora 3. maja zadužen za komercijalne poslove.
Podsjetimo, naručitelj Novogradnje 514 je raskinuo ugovor o gradnji 2018. u trenutku kada je bilo završeno oko 70 posto gradnje broda. Vlada je u listopadu prošle godine u svoje vlasništvo preuzela Novogradnju 514. Nakon toga se čekao model po kojem će biti dovršena gradnja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....