PROMJENA DOBAVLJAČKIH LANACA

Hugo Boss ne želi više ovisiti o tvornicama u jugoistočnoj Aziji, širi kapacitete u Turskoj

Hugo Boss i druge kompanije u toj branši pogodili su nevjerojatni izazovi vezani uz globalne dobavljačke lance
 Frank Hoermann/Sven Simon/AFP

Njemačka poznata marka odjeće Hugo Boss do 2025. godine namjerava udvostručiti godišnji prihod od prodaje na četiri milijarde eura, a u njihovim luksuznim europskim dućanima će biti sve više robe proizvedene u Turskoj, ne više u jugoistočnoj Aziji, najavili su iz te kompanije.

Hugo Boss i druge kompanije u toj branši pogodili su, kako je Financial Timesu rekao izvršni direktor Daniel Grieder, nevjerojatni izazovi vezani uz globalne dobavljačke lance, od nestašice i kašnjenja robe do skoka cijena dopreme brodovima iz Azije, te je njemačka modna kuća odlučila proširiti proizvodne kapacitete u tvornicama koje su bliže europskom sjedištu. To se za sada odnosi na njihovu najveću tvornicu, onu u turskom Izmiru izgrađenu 1999. godine, gdje će sada zaposliti još tisuću ljudi. Proizvodne pogone Hugo Boss ima i u Njemačkoj, Poljskoj te Italiji, a zajedno s Turskom u njima se trenutno proizvodi tek 20 posto njihove odjeće. Još 30 posto dolazi od dobavljača koji su, kažu, u blizini Europe, a taj će se udjel idućih godina povećavati i označava trajnu promjenu u strategiji, najavljuju.

Grieder koji je došao u Hugo Boss iz njegova konkurenta, modnog brenda Tommy Hilfiger, kaže da je dio strategije da ubuduće organiziraju proizvodnju bliže tržištima gdje prodaju odjeću, odnosno da ne žele više toliko ovisiti o jugoistočnoj Aziji koja je svojedobno privukla tekstilnu industriju sa Zapada zbog nižih troškova rada. Hugo Boss već traži lokacije na kojima bi mogao na zapadnom tržištu početi proizvodnju u tzv. gradskim tvornicama, a početkom iduće godine, primjerice, najavljuju da će pokrenuti proizvodnju odjeće od trapera u maloj tvornici u Los Angelesu.

Kakvi su proizvodni planovi snažnog američkog konkurenta, vlasnika brendova Calvin Klein i Tommy Hilfiger, nije objavljeno, a na listi njihovih pogona i dobavljača najviše je onih u Bangladešu, Brazilu, Kambodži, Vijetnamu, Indiji i Kini, dok u EU imaju tvornice u Portugalu, Španjolskoj, Italiji, Bugarskoj i Rumunjskoj te niz tvornica u Turskoj. Unatoč poteškoćama u dobavljačkim lancima, oni u svojoj objavi poslovnih rezultata najavljuju za ovu godinu rast prihoda od 27 do 28 posto u odnosu na 2020. godinu, dok su u trećem kvartalu rasli 10 posto.

Hugo Boss je u trećem kvartalu ove godine imao rast prihoda od prodaje od čak 40 posto u odnosu na isto razdoblje lani te sedam posto u odnosu na 2019. godinu. Lani je, međutim, prihod pao 31 posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. travanj 2022 08:02