HUDI i SoMo Borac pokrenuli suradnju, SoMo Borac powered by Httpool ove godine u potpuno drugom obliku

Jedanaesto izdanje SoMo Borca donosi brojne novosti, a Ružica Vrdoljak Ličina i Ivan Pleše otkrili su nam što nas sve očekuje

Ružica Vrdoljak Ličina

 Agency 404/

Organizacijski tim SoMo Borca powered by Httpool priprema brojne novosti koje će ovu nagradu podići na potpuno novi nivo. Suorganizator ovogodišnjeg izdanja je Hrvatsko društvo digitalnih izdavača (HUDI), a po prvi put SoMo Borac će se održati u formi cjelodnevne konferencije. Sve o novitetima koji nas očekuju otkrili su nam Ružica Vrdoljak Ličina, izvršna direktorica SoMo Borca te Ivan Pleše, predsjednik Hrvatske udruge digitalnih izdavača.

Što očekujete od ove suradnje i kako to da ste se odlučili udružiti snage?

Ružica: Somo Borac nagrada posljednjih 10 godina etablirala se kao najvažnija regionalna digitalna nagrada te platforma za povezivanje najvećih digitalnih stručnjaka koji žele razmijeniti znanja i iskustva. Iznimno me veseli što nam je suorganizator ove godine i Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) iza koje stoji skupina odličnih poznavatelja digitalnih medija. Nagrade su se u SoMo Media dijelu prošle godine dodjeljivale po prvi put, no odmah su izazvale veliki interes digitalnih izdavača i imale sjajne rezultate. Nastavno na to, suradnja s HUDIjem nam dolazi potpuno prirodno te dijelimo zajednički cilj o daljnem razvoju digitalnog izdavaštva.

Ivan: Na suradnju smo se odlučili jer SoMo Borac i HUDI dijele istu viziju – razvoj hrvatske i regionalne digitalne zajednice na svjetskoj razini. SoMo Borac powered by Httpool danas objedinjuje zajednicu najvećih digitalnih stručnjaka s ovih prostora, dok HUDI okuplja online medije i sve ostale u industriji koji sudjeluju u digitalnom oglašavanju i izdavaštvu. U pitanju je prirodna sinergija i smislena suradnja. SoMo će okupiti sve glavne igrače u cilju networkinga i dijeljenja znanja, ponovo će podijeliti svoje regionalno poznate SoMo nagrade, dok će HUDI kao vodeće strukovno udruženje doprinijeti s ogromnim digitalnim sadržajem, znanjem i stručnosti.

Koje ciljeve ste si postavili i na koje digitalne kanale najviše stavljate fokus ove godine?

Ružica: Kao i svake godine, cilj nam je okupiti zajednicu, razmijeniti iskustva i dati pregled regionalne digitalne scene te naravno nagraditi najbolje. Sve to uspijevamo uz podršku naših partnera i sponzora, a i ove godine zlatni sponzor je Httpool. No, obzirom da svake godine uvodimo promjene, od kojih je konferencija najveća promjena ove godine, želimo pružiti kvalitetan edukativan dio svim sudionicima gdje će imati priliku slušati zaista istaknute stručnjake te naučiti nove stvari. No, svaka godina donosi neke nove zanimljivosti i izazove kojima se posebno veselimo jer tako najbolje učimo o novim trendovima i pripremamo se za sljedeću godinu.

Ivan: HUDI i njeni članovi rade u formi različitih radnih skupina. Ovakav način organizacije Udruge omogućuje nam da se bavimo svim digitalnim kanalima i svim generalnim temama interesa kroz različite perspektive. No radi brzog razvoja digitalnog tržišta spomenuli bismo dvije teme koje su nam u fokusu ove godine. Digital AdTech, gdje velike promjene u tehnologiji digitalnog oglašavanja zahtijevaju od medija brzu adaptaciju poslovanja, ulaganje u obuku, istraživanja i razvoj kako bi ostali konkurentni. Recimo ove godine pred nama je gubitak 3rd party cookija i istraživanje potencijalnih alternativa jedna je od glavnih aktivnosti. Druga starteška aktivnost je HUDI AdEx, kojem su se ove godine pridružili i Udruga nakladnika informativnih publikacija (UNIP) te HUP-Udruga novinskih izdavača, a čija metodologija osigurava objektivnost procjena, što je izrazito bitno kada se tržište vrlo brzo mijenja i kada postoje poremećaji na tržištu poput rata u Ukrajini, COVID-a i slično.

image

Ivan Pleše

Najavili ste brojne novosti koje nam donosi novo izdanje SoMo Borca. Možete nam otkriti malo više o tome što nas sve očekuje?

Ružica: Po prvi put Somo Borac powered by Httpool će se ove godine organizirati u formatu cjelodnevne konferencije i to u dva streama - media i advertising. Ta promjena našim posjetiteljima daje jedno potpuno novo iskustvo, da osim pregleda tržišta i inspiracije mogu dobiti konkretna znanja u konferencijskom dijelu eventa. Uz to, naravno, SoMo Borac je i jedinstvena prilika za networking s najjačim stručnjacima s područja digitala iz cijele regije. Somo Borac natjecanje ove godine dobiva i novu kategoriju ‘Best digital OOH’ u kojoj ćemo nagraditi kampanje koje su vas, dok ste šetali gradom, zaustavile i nad kojima ste dugo zadržali pogled. Zbog sve veće popularnosti uveli smo i kategoriju TikTok u kojoj ćemo odabrati kanal jednog brenda čije su ideje, sadržaj, kvaliteta te ostvareni rezultati zaista impresivni.

Ivan: Ove godine, osim najvažnije dodjele digitalnih nagrada u regiji, imamo i cjelodnevnu konferenciju gdje će HUDI zajedno sa svojim članovima značajno doprinijeti sadržaju konferencije svojim znanjima i iskustvom. Hrvatski izdavači kontinuirano rade na unapređenju svojih proizvoda i usluga kako bi pružili što bolje iskustvo krajnjem korisniku, a HUDI je hub svih tih znanja. SoMo ujedno prati trendove vidljive na svjetskim i regionalnim tržištima te se u suradnji sa žirijem uvode nove kategorije, a to su TikTok i Digital out of home nagrade.

Nakon već deset godina održavanja Somo Borca primjećujete li neke značajne promjene u području digitalnog marketinga u regiji?

Ružica: Moram priznati da smo proteklih godina vidjeli zaista sjajne radove iz cijele regije, od Hrvatske, Srbije, Slovenije, BiH, pa do Sjeverne Makedonije i Crne Gore i iz godine u godinu mislimo da nas teško nešto može oboriti s nogu, ali uvijek se dogodi. To nam je pokazatelj da digital zaista napreduje i prati svjetske trendove. Naravno, uvijek ima prostora za napredak, ali lijepo je vidjeti da iz godine u godine napredujemo. Ono što bi istaknula kao najveću promjenu je korištenje punog potencijala koji nam tehnologija daje; kombinacija tehnologije i kreativnosti je uvijek bila ključ ali nismo uvijek koristili puni potencijal tehnologije kao što to često u najboljim kampanjama radimo danas.

Koji su najaktualniji trendovi koji oblikuju digitalne medije i kako će oni utjecati na budućnost industrije?

Ivan: Prije svega treba spomenuti posljednih mjeseci sveprisutni AI. Smatram da će tehnologije i alati temeljeni na raznim AI modelima poprilično promijeniti način na koji danas funkcioniraju digitalni mediji i kreatori sadržaja. Automatizacija poslovnih procesa vezanih uz produkciju, moderaciju, optimizaciju i planiranje sadržaja neki su od očiglednih benefita za industriju ukoliko se fuzija AI-a i regularnih poslovnih procesa odradi postepeno i kvalitetno. Tu su i naprednija analitika te personalizacija sadržaja za holističku implementaciju AI-a u poslovanje digitalnih medija.

Jednako važan trend su i razne regulative i uredbe koje za cilj imaju osigurati privatnost krajnjih korisnika i povećati odgovornost svih sudionika u industriji. Svi već znamo što nam je donio i što nam tek donosi GDPR i kakve je to tehnološke i pravne izazove postavilo pred sve sudionike, ali GDPR nije jedina regulativa koja bitno utječe na digitalni ekosustav. Stigli su nam relativno nedavno i DSA (Digital Services Act) i DMA (Digital Markets Act) koji imaju vrlo optimistične ciljeve u kontekstu transparentnosti velikih igrača na tržištu i unifikacije jedinstvenog EU tržišta, a oba ta cilja će se značajno odraziti na sve sudionike.

S obzirom na trendove iznad, mislim da je budućnost medija i ostalih sudionika trenutno pred nekoliko tehnoloških i komercijalnih prekretnica koje će vrlo vjerojatno oblikovati nove poslovne modele i koncepte, možda i puno ranije nego što mnogi očekuju.

Kada uspoređujemo domaće i svjetsko tržište, kako digitalni izdavači prate promjene?

Ivan: Mislim da generalno lokalni izdavači rade solidan posao u praćenju promjena i u prilagodbi svjetskim trendovima. To potvrđuje i HUDI AdEx u kojem vidimo da su lokalni izdavači u 2022. imali najznačajniji rast prihoda od svih kanala. Ali isto tako postoji još puno prostora za napredak, posebice u kontekstu razvoja novih modela monetizacije sadržaja i razvoja i standardizacije tehnologije. Hrvatsko tržište naročito je fragmentirano i usporedno sa zapadnim tržištima, vrlo malo, a to uvelike otežava poziciju svih sudionika u odnosima s velikim tech platformama o kojima je ovisnost i dalje puno veća nego na zapadu. HUDI se zato, između ostalog, profilira kao mjesto gdje zajednički možemo educirati jedni druge i graditi nove incijative koje će tu poziciju dugoročno popraviti.

Sve novosti oko dodjele najvažnije digitalne nagrade u regiji možete pratiti putem SoMo Borac newslettera, na web stranici te na SoMo Borac Facebooku, Instagramu i LinkedInu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. srpanj 2024 23:37