PRVI DOZNAJEMO

HT i A1 i Telemach korisnike obavijestili da cijene smiju uskladiti s inflacijom

Ako odluče dignuti cijene korisnike će obavijestiti 30 dana ranije

Hrvatski Telekom

Korisnici usluga Hrvatskog telekoma, A1 i Telemacha obaviješteni su prvih dana siječnja o mogućem, odnosno izglednom povećanju cijena radi usklađivanja cijena mjesečnih naknada telekom usluga s inflacijom.

Telemach zbog te mogućnosti, odnosno uvođenja „inflacijske klauzule”, danas mijenja svoje opće uvjete poslovanja, HT će to učiniti 9. siječnja, a A1 10. veljače, no odluke o tome hoće li i koliko konkretno dignuti cijene usluga još nisu donijeli ili ih nisu objavili. Samo je HT naveo da će to moći ići do najviše 10 posto.

Korisnike će obavijestit o iznosu dizanja cijena zbog inflacije najkasnije 30 dana prije primjene novih cijena, poručuju, a korisnici imaju pravo na raskid ugovora bez naknade u roku od dva mjeseca od primitka obavijesti koje su im poslane početkom siječnja.

Ono što je svim telekomima zajedničko je da se pozivaju na stručno mišljenje HAKOM-a iz studenoga prošle godine koje govori o načinu usklađivanju cijena javnih komunikacijskih usluga s godišnjom stopom inflacije što se tu naziva „indeksacija cijena”.

Iz A1 napominju da se ta indeksacija primjenjuje samo na mjesečne naknade usluga i opcija, što znači da se ne primjenjuje na potrošnju prometa (cijene poziva, slanja SMS/MMS poruka, prijenosa podataka), jednokratne naknade, mjesečne rate za obročnu otplatu uređaja i slično. Detalje o izmjenama općih uvjeta poslovanja će, kažu, objaviti 10. siječnja.

U HT-u su pri najavi mogućeg povećanja cijena radi usklađivanja s inflacijom naveli da bi Državni zavod za statistiku 17. siječnja trebao objaviti godišnji prosječni indeks inflacije za 2022., a telekom operateri u roku od 90 dana imaju mogućnost prilagodbe cijena maksimalno za postotak godišnje prosječne stope inflacije. Na svojim su pak internet stranicama objavili u četiri točke što, ukratko, svaki korisnik već sada treba znati:

1. Uvodi se mogućnost usklađenja naših cijena s prosječnom godišnjom stopom inflacije koju jednom godišnje objavljuje Državni zavod za statistiku.

2. Ograničit ćemo podizanje cijena do maksimalno 10% godišnje. Tako ćemo osigurati da ako stopa inflacije bude i veća od 10%, naše cijene ne prelaze taj postotak.

3. Ako želite, svoje usluge možete raskinuti bez plaćanja naknade za pogodnosti/popuste koje ste imali u sklopu usluge. To možete napraviti u roku od dva mjeseca od primitka ove obavijesti.

4. Ako dođe do usklađivanja cijena s inflacijom, informirat ćemo vas na vrijeme, a najkasnije 30 dana prije nego što nove cijene stupe na snagu. U tom trenutku nećete imati pravo raskinuti svoje usluge bez plaćanja naknade za prijevremeni raskid ugovora.

Dodaju da se novi opći uvjeta poslovanja neće primjenjivati na korisnike Halo Super 30 korisničkog paketa i MAXnet mini usluge te na korisnike koji ostvaruju popuste temeljem HT-ovog cjenika Popusti za posebne kategorije korisnika.

Onima koji su pak u ponudi HT-a kupili mobilni uređaj uz popust (jednokratno plaćanje ili na rate) i žele napustiti Hrvatski Telekom prije isteka 24 mjeseca od kupnje uređaja, poručuju da imaju pravo na raskid bez plaćanja pogodnosti za uređaj u za to predviđenom roku (dva mjeseca nakon primitka obavijesti uz račun za prosinac koji ste primili u siječnju). Ukoliko su uređaj kupili na rate, trebaju podmiriti sve preostale rate za uređaj sukladno ugovorenom otplatnom planu. Dodaju da nakon 9. ožujka raskid ugovora bez plaćanja naknade za ostvarene pogodnosti neće biti moguć.

Iz Telemacha napominju da će 5. siječnja u opće uvjete poslovanja uvrstiti mogućnost usklađenja cijena usluga s godišnjom stopom inflacije, a iako se cijena Telemachovih usluga trenutno neće mijenjati, time se otvara mogućnost da svoje cijene u budućnosti usklade s tržišnim kretanjima i inflacijom. „Zbog promjene uvjeta poslovanja, korisnici Telemacha imaju pravo na raskid ugovora bez plaćanja naknade u periodu od 5. siječnja do 15. ožujka 2023. godine”, precizirali su.

Objašnjavaju da je odredbom HAKOM-a i telekomima „omogućena prilagodba makroekonomskim uvjetima kao što je to slučaj kod ostalih industrija pa će ubuduće cijene javnih komunikacijskih usluga jednom godišnje moći usklađivati s tržišnim kretanjima i godišnjom stopom inflacije”.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. ožujak 2024 22:39