Rekordna ulaganja

Hrvatsko digitalno tržište raste gotovo 10 posto godišnje, a BigTech uzima lavovski dio

HUDI objavio rezultate AdEx istraživanja koje pokazuje da paid search apsolutno dominira tržištem s 46 posto ukupnih ulaganja

Anamaria Todorić, direktorica digitalnih strategija u Styria Media Group

 Ranko Suvar/Cropix

Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) objavila je najnovije rezultate AdEx istraživanja, koje pokazuje da je u digitalno oglašavanje prošle godine uloženo 340 milijuna eura neto uz kontinuiran rast ulaganja u digitalne kanale. Očekuje se da će tržište digitalnog oglašavanja u Hrvatskoj u 2025. godini porasti za 9,8 posto. Kontinuirani rast ukazuje na dinamičan i ubrzan razvoj industrije, potaknut rastućim povjerenjem oglašivača u digitalne kanale, stalnim inovacijama u formatima i tehnologijama te sve većom ulogom podataka u planiranju kampanja. Takav trend otvara prostor za dodatni optimizam i potvrđuje da digitalno oglašavanje ostaje najbrže rastući segment tržišta, s potencijalom koji nadilazi početne procjene.

Agencijsko tržište digitalnog oglašavanja u Hrvatskoj u 2024. godini doseglo je vrijednost od 165,5 milijuna eura, što čini 48,2 posto ukupnog digitalnog oglašavanja. Među formatima oglašavanja, display oglasi i dalje drže vodeću poziciju s 47,4 milijuna eura, slijede ih native formati i specijalni projekti s 29 milijuna eura, dok video oglašavanje također bilježi uzlazni trend s 9,9 milijuna eura.

Kada je riječ o oglašivačkim kanalima, paid search apsolutno dominira tržištem s 46 posto ukupnih ulaganja (156 milijuna eura), dok nešto manje od četvrtine ukupnog digitalnog budžeta (23,4 posto) čine društvene mreže sa 79,4 milijuna eura. U segmentu digitalnog oglašavanja u oglasnicima ostvareno je 17,3 milijuna eura.

Ove godine zabilježen je snažan rast digitalnog oglašavanja od 21,7 posto u odnosu na 2023. godinu, što potvrđuje nastavak pozitivnog trenda na tržištu online oglašavanja. Dio tog rasta dolazi od globalnih tehnoloških (BigTech) platformi (uključujući Google, Metu i druge), koje su ostvarile ukupni prihod od 249,5 milijuna eura. Ti prihodi u velikoj mjeri ostaju izvan Hrvatske, iako se oglašavanje odvija unutar naših granica što otvara pitanje pravednosti i dugoročne održivosti postojećeg modela u digitalnoj ekonomiji.

U sklopu predstavljanja novih AdEx podataka, izabrana je i nova predsjednica AdEx radne skupine. Anamaria Todorić, direktorica digitalnih strategija u Styria Media Group, preuzet će vodstvo nad koordinacijom metodologije, partnerskim odnosima te unaprjeđenjem izvještavanja i industrijske suradnje. Svoju ulogu započinje s jasnom vizijom daljnje profesionalizacije projekta i uključivanja još većeg broja dionika iz sektora medija, oglašavanja i istraživanja tržišta.

„Ovo imenovanje doživljavam kao priznanje povjerenja stručne zajednice, ali i kao obvezu da svi mi, kroz radnu skupinu nastavimo unaprjeđivati sustav mjerenja i razumijevanja digitalnog oglašavanja u Hrvatskoj. Uloga radne skupine ostaje ključna u osiguravanju transparentnosti, vjerodostojnosti podataka i jačanju suradnje između svih uključenih – od medija i oglašivača do istraživačkih agencija. U narednom razdoblju nastavit ćemo s razvojem metodologije i procesa, s ciljem daljnje profesionalizacije tržišta i stvaranja čvrstih temelja za održivi rast digitalnog oglašavanja“, izjavila je Anamaria Todorić.

Projekt istraživanja digitalnog AdEx-a vodi tim sastavljen od stručnjaka digitalnog oglašavanja različitih izdavača - Petar Pavić (S.T.A.R Digital grupa), Anamaria Todorić (Styria Media Grupa), Igor Cenić (Hanza Media), Marin Katušić (Index Promocija), Vedran Vereš (Telegram Media Grupa), Srđan Veldić (RTL Hrvatska), Ana Klasić (NovaTV), Toni Janjiš (Tportal), Matej Sever (Ipsos) te Dražen Tomić (ICT Business).

Kako bi rezultati bili što točniji, istraživanje pruža pregled tržišta prema formatima, platformama i kategorijama oglašivača. Podaci su prikupljeni u suradnji s agencijama Momentum i Ipsos, a od 2023. uključuju i UNIP te HUP-Udrugu novinskih izdavača što AdEx čini najrelevantnijim domaćim izvorom za praćenje digitalnog oglašavanja.

Radi lakšeg razumijevanja i tumačenja industrijskih kretanja, ponovno je izrađen godišnji pregled podataka koji pokriva razdoblje od 2022. godine do projekcija za 2025. te donosi detaljan uvid u ključne trendove i razvoj digitalnog tržišta, čime stručnjacima omogućuje donošenje odluka temeljenih na kvalitetnim i relevantnim informacijama, a dostupan je i na linku – HUDI AdEx.

Izvršni odbor HUDI čine Igor Cenić, član upravnog odbora Hanza Medije, Marin Katušić, direktor monetizacije, Index promocija, Tonko Weissmann, izvršni potpredsjednik i član uprave RTL-a Hrvatska, Zoran Turković, izvršni direktor i član uprave u 24sata, Miran Pavić, osnivač i direktor Telegram Media Grupe te Maja Blumenšajn, direktorica digitalnog odjela Nove TV i predsjednica HUDI-ja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
20. svibanj 2025 11:47