Hrvatski Telekom već dvadeset godina potvrđuje svoju predanost održivom poslovanju objavom Izvještaja o održivosti te kontinuirano postavlja visoke standarde u izvještavanju o programima, aktivnostima i napretku na području održivog razvoja te društvene odgovornosti i odgovornog korporativnog upravljanja.
Okosnicu dobrog korporativnog upravljanja čine primjena najviših poslovnih standarda i najboljih praksi upravljanja počevši od sastava vodstva, načina odlučivanja i izvještavanja, pa do korporativne društvene odgovornosti i nefinancijskog izvještavanja.
Dio poslovanja
U kompaniji kontinuirano unaprjeđuju provedbu najviših standarda korporativnog upravljanja jer smatraju da će samo tako unaprijediti poslovanje na održiv i odgovoran način - od smanjenja rizika do povećanja otpornosti krizama, veće učinkovitosti, konkurentnosti i vrijednosti. Takvi principi unapređenja poslovanja na održiv i odgovoran način stvaraju dodatnu vrijednost za kompaniju i sve njene dionike. Sve to stoga je dio dugogodišnje korporativne kulture u vodećem telekomu u Hrvatskoj u kojem su mnoge aspekte korporativnog upravljanja primijenili i prije nego što su postali propisana obveza.
Integritet, etičko postupanje, usklađenost s načelima zaštite podataka i sigurnosti, poticanje sveobuhvatnog korporativnog sustava usklađenosti poslovanja i upravljanja rizicima, prihvaćanje ključnih postavki digitalne odgovornosti, poštivanje ljudskih prava, oblikovanje održivih nabavnih lanaca te transparentna komunikacija o aktivnostima koje se tiču okoliša i društvene odgovornosti osnovne su odrednice svakodnevnog poslovanja Hrvatskog Telekoma.
Održivi razvoj i društvena odgovornost ključni su dio korporativne strategije i integrirani su, uz ostalo, u vodećim načelima, korporativnim vrijednostima, kodeksu ponašanja, kodeksu ponašanja dobavljača, kodeksu ljudskih prava, politici sprječavanja korupcije, poslovnoj strategiji, politici vrednovanja i nagrađivanja, politici zaštite okoliša, energetskoj politici, politici upravljanja rizicima, politici DE&I te strategiji društveno odgovornog poslovanja.
Samo tijekom proteklih pet godina HT je investirao više od 1,3 milijarde eura u digitalizaciju Hrvatske, mnogo više nego ijedan privatni investitor.
Lider u digitalizaciji
- U 2024. ne samo da smo nastavili, nego smo i ubrzali investicije koje su u prvih devet mjeseci iznosile 161 milijun eura. Digitalizacija je preduvjet razvoja i pokretač gospodarskog rasta, a ona se temelji na mobilnim i optičkim mrežama koje gradimo diljem Hrvatske - poručuju iz Hrvatskog Telekoma.
Ova ulaganja, najveća u telekomunikacijskoj industriji, naglašavaju HT-ovu posvećenost daljnjem razvoju infrastrukture za digitalizaciju, koja je ključna u podizanju nacionalne konkurentnosti, poticanju gospodarskog rasta i društvenog napretka.
Kao lider u digitalizaciji, HT stalno podiže ljestvicu i postavlja nove i sve ambicioznije ciljeve unutar telekomunikacijske industrije. Sveobuhvatni okvir korporativnog upravljanja, dobro utvrđene smjernice i politike te ciljevi održivosti povezani s nagrađivanjem dodatno učvršćuju provođenje krovne strategije korporativne odgovornosti unutar Grupe.
Dokaz da HT potiče provedbu održivosti brojna su domaća i inozemna priznanja i nagrade vezanoe uz vodstvo u održivom poslovanju, izvrsnost u korporativnom upravljanju, pridržavanje najviših etičkih načela u poslovanju, najbolje prakse društvene odgovornosti te stvaranje vrijednosti za dioničare i za društvo.
Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (HANFA) u svom Izvješću o korporativnom upravljanju Hrvatski Telekom uvijek uvrštava u sami vrh kao primjer dobrih praksi. Potvrđuje to i ovogodišnja nagrada HANFE koju je Hrvatski Telekom dobio za primjenu najviših standarda i najveći napredak u vidu usklađenosti s Kodeksom korporativnog upravljanja u 2023. godini.
Ethisphere, globalni lider u definiranju i promicanju standarda etičkih poslovnih praksi, također je prepoznao Hrvatski Telekom kao jednu od najetičnijih svjetskih kompanija za 2024. godinu.
Ovo je drugi put da je HT na globalnoj razini prepoznat za primjenu najviših standarda etičnosti, usklađenosti i korporativnog upravljanja, te je jedina hrvatska kompanija koja je dosad uvrštena među najetičnije svjetske kompanije.
Kriteriji za uvrštenje na listu World‘s Most Ethical Companies za 2024. godinu dodatno su postroženi te su bili zahtjevniji nego dosad, što je rezultiralo time da su se na listi našle kompanije iz samo 20 zemalja, a Hrvatski Telekom jedna je od samo tri istaknute kompanije u telekomunikacijskoj industriji u svijetu.
Brojna priznanja
Četvrtu godinu zaredom Hrvatski Telekom osvojio je i nacionalnu nagradu "Hrvatski indeks održivosti - HRIO".
Ona ocjenjuje primjenu poslovnih praksi kompanija koje nadilaze zakonom propisane obveze i integraciju načela održivog razvoja u sustav donošenja odluka i stupanja te tako upravljanje utjecajem vlastitog poslovanja na okoliš i društvo.
Ovime je prepoznat angažman, napredak i rezultati ostvareni u području održivog korporativnog upravljanja, radne okoline, upravljanja okolišem, odnosa sa zajednicom te ljudskih i dječjih prava.
Nadalje, Hrvatski Telekom tri godine zaredom osvajao je i nagradu Zagrebačke burze za Dionicu godine, sedam puta osvojio je nagradu Dionica s najvećim prometom te 11 puta nagradu za najbolje odnose s investitorima. HT je jedna od prvih kompanija koja je donijela Smjernice digitalne etike o umjetnoj inteligenciji koje definiraju način primjene umjetne inteligencije u proizvodima i uslugama, a 2017. godine implementirali su korporativnu digitalnu odgovornost u sve aspekte svog poslovanja.
Kroz programe digitalne uključivosti, kao što su jedinstveni Alati za moderno doba i Generacija zajedno, HT ulaže u obrazovanje i aktivno radi na podizanju razine digitalne pismenosti djece, mladih i starijih osoba, njihovoj inkluziji u digitalni svijet te stjecanju potrebnih digitalnih vještina i znanja.
- Kao društveno odgovornoj kompaniji održivost je integralni dio našeg razvoja te sustavno provodimo sve tri dimenzije ESG-a u svom poslovanju i pri donošenju strateških odluka. Predani smo smanjenju negativnog učinka našeg poslovanja na okoliš te stvaranju modernog digitalnog društva i smanjenju digitalnog jaza, pritom gradeći i oblikujući siguran i tolerantan digitalni svijet neograničenih mogućnosti za sve.
Izgradnjom krucijalne ICT infrastrukture omogućujemo cijelom ekosustavu da posluje i živi održivije. To smatramo svojim ključnim doprinosom i svojim obolom u izgradnji održive budućnosti za sve. Uz to je i zadovoljstvo zaposlenika na stalno visokim razinama - poručuju iz HT-a.
Kriterij stručnosti
Kad je riječ o zadovoljstvu zaposlenika, na snazi je Kolektivni ugovor koji je omogućio povećanje radnih i materijalnih prava zaposlenika te nove pogodnosti. Time se HT ističe kao odgovoran socijalni partner i najpoželjniji poslodavac u telekomunikacijskoj industriji, te jedan od najpoželjnijih u Hrvatskoj općenito, što potvrđuje i certifikat Poslodavac Partner kojeg je HT dobio deveti put.
Već dugi niz godina u Hrvatskom Telekomu je oko ili više od 40 posto žena na rukovodećim pozicijama, a razlog tome je što u HT-u smatraju da su pojedinačni angažman, stručnost i postignuća jedini meritorni kriteriji za napredovanje u karijeri i zato uvijek gledaju potencijal osobe, sposobnost, strast za rastom i želju za ostvarivanjem boljih rezultata.
Omjer plaća između muškaraca i žena na menadžerskim i nemenadžerskim pozicijama jasan je pokazatelj da HT živi svoje vrijednosti, čemu svjedoči i činjenica da je smanjen jaz u plaćama. Dapače, on uopće ne postoji na menadžerskim funkcijama, a za svoj pristup dobili su i priznanje, certifikat "Equal Pay Champion".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....