EXPO U DUBAIJU

Hrvatske prehrambene tvrtke probijaju se u Emiratima: ‘Konkurencija je stravična, ali borit ćemo se kvalitetom‘

Kao posebno plodna niša mogao bi se pokazati izvoz hrvatskih jabuka, u kojem su zemlje Bliskog istoka trenutačno na udjelu oko 14 posto

Iz očitih klimatoloških razloga, Ujedinjeni Arapski Emirati izrazito su ovisni o uvozu hrane, a procjenjuje se i da je do 50 posto uvoza tih proizvoda namijenjeno ponovnom izvozu na Bliski istok te u azijske i afričke zemlje

 Josko Ponos/Cropix

Protekle je nedjelje golemim kompleksom Expoa u Dubaiju šetalo više od pola milijuna ljudi. Nepregledni redovi pred nacionalnim paviljonima postaju sve češći kako se Svjetska izložba bliži kraju, a dok su turisti proučavali tehnološka dostignuća iz cijelog svijeta, hrvatske su tvrtke sklapale nove poslove.

Na zadnjem katu zgrade koji gleda na glomaznu kupolu Al Wasl održavao se poslovni forum Hrvatska - Dubai u organizaciji Hrvatske gospodarske komore, sa stotinjak predstavnika domaćih tvrtki iz različitih sektora. Produbljivali su se ranije sklopljeni kontakti i pripremao se teren za nove suradnje, a perspektiva u Zaljevu za hrvatske tvrtke naročito je svijetla u prehrambenoj industriji.

Iz očitih klimatoloških razloga, Ujedinjeni Arapski Emirati izrazito su ovisni o uvozu hrane, a procjenjuje se i da je do 50 posto uvoza tih proizvoda namijenjeno ponovnom izvozu na Bliski istok te u azijske i afričke zemlje. Pritom veliki maloprodajni lanci preskaču lokalne uvoznike i distributere te istovremeno izvoznicima olakšavaju administraciju i logistiku (primjerice dijeljenje mjesta u kontejnerima), što smanjuje troškove.

Kao posebno plodna niša mogao bi se pokazati izvoz jabuka, u kojem su zemlje Bliskog istoka trenutačno na udjelu oko 14 posto. Cijene jabuka u hrvatskom izvozu u taj dio svijeta više su nego trostruko veće u odnosu na cijene prema Europskoj uniji i zemlje u okruženju.

U izaslanstvu je bio i Tihomir Peraić, direktor tvrtke Fragaria, koja je kroz izvoz jabuka već godinama prisutna na tržištu Emirata i susjednih zemalja, poput Omana i Saudijske Arabije.

- S dolaskom korone i poteškoćama s transportom, koje su se poklopile i s jakim štetama od mraza, sve skupa je zastalo. Ovo je bila prilika da se obnove kontakti s postojećim kupcima te se pokušaju naći novi - objašnjava.

Fragaria od prije ima ugovor s LuLu Groupom, koji drži hipermarkete u svim zemljama arapskog poluotoka, kao i s nekim manjim trgovcima iz Emirata i Omana, no kaže da opuštanja nema jer je konkurencija "stravična".

- Po cijenama nitko ne može konkurirati Poljacima, a na tom polju već tradicionalno dominiraju i Francuzi preko Carrefoura i drugih lanaca, kao i Talijani. Potencijal postoji, ali treba se boriti i kvalitetom tražiti priliku za pozicioniranje - dodaje Peraić, koji je na gospodarskom forumu ostvario kontakt i s potencijalnim partnerom iz Singapura.

Na dvije glavne prednosti "business to business" razgovora na forumu ukazala je Martina Pernar Škunca, marketing menadžerica Paške Sirane, tvrtke koja je također sondirala tržište u Dubaiju.

- Osim što mogu otvoriti novo tržište, razgovori su i prilika za povezivanje među samim gospodarstvenicima. U Dubaiju smo odradili nekoliko sastanaka, neki od njih su bili vrlo konkretni, pa se nadamo da ćemo i ovdje napraviti posao.

S forumima koje je organizirala HGK već je od ranije imala pozitivno iskustvo, i to iz Ukrajine.

- Na forumu 2015. u Kijevu ostvarili smo suradnju s ukrajinskim partnerima i otvorili novo tržište. Uz to smo imali potporu počasnog konzula Ivice Pirića, kojem zahvaljujemo na tome, kao i državnom tajniku Tugomiru Majdaku - kaže Pernar Škunca.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. prosinac 2024 12:28