TRANSFORMACIJA TVRTKE

Hrvatska pošta objavila: svi građani iduće će godine dobiti svoj digitalni poštanski kovčežić

Digitalizacija, ekološka vozila i rast prihoda mijenjaju lice poštanske industrije u Hrvatskoj

Predsjednik Uprave Hrvatske pošte Ivan Čulo

 Goran Mehkek/Cropix
Digitalizacija, ekološka vozila i rast prihoda mijenjaju lice poštanske industrije u Hrvatskoj

Hrvatska pošta dobro se nosi s jakom konkurencijom, snažno je okrenuta budućnosti, a rezultati potvrđuju da je na dobrom putu, istaknuto je u utorak na konferenciji Hrvatske pošte nazvanoj "26 godina ispred vremena", na kojoj je rekapituliran rad kompanije od 1999. godine do danas.

Predsjednik Uprave Hrvatske pošte Ivan Čulo rekao je da su izgrađeni čvrsti temelji Hrvatske pošte. Kazao je da nakon preseljenja sjedišta iz Zagreba u Veliku Goricu, pošta ima idealne uvjete za rad.

U kompaniji je trenutačno 9000 zaposlenih, a njezine usluge dostupne su na teritoriju cijele države, budući da ima 1017 poštanskih ureda.

"U središtu naše transformacije su konkurentnost, digitalizacija i održivost, a naša mreža se ne smanjuje, već se povećava", naveo je Čulo.

Dodao je da kompanija ne želi živjeti na račun državnog proračuna, već od svog rada.

Istaknuo je povećanje plaća za 80 posto od 2017. godine te konstantan rast prihoda.

Od 9.000 zaposlenih, 8.200 su operativci, dok bi administrativno osoblje uskoro trebalo pasti na šest posto ukupnog broja zaposlenih.

image

Konferencija ‘26 godina ispred vremena‘ u organizaciji Hrvatske pošte

Goran Mehkek/Cropix

Hrvatska pošta, prema Čulinim riječima, zahvaljujući najmodernijem sustavu, bez problema obrađuje od 100.000 do 120.000 paketa na dan, dok za Black Friday očekuje obradu 150.000 paketa, i to samo u jednom danu.

Predsjednik Uprave Hrvatske pošte je pritom naglasio ulaganja u tehnologiju, kapacitete i primanja radnika kao ključne uvjete zbog kojih je Pošta danas nositelj e-trgovine u Hrvatskoj. Najavljujući planove tvrtke u 2026., predstavio je uvođenje digitalnog poštanskog kovčežića kao rješenje koje će digitalizirati poštanske usluge.

„Tijekom 2026. svaki građanin Republike Hrvatske imat će otvoren digitalni poštanski kovčežić. U digitalni kovčežić stizat će informacije o svakom paketu i preporuci, korisnici će tim putem moći i preusmjeravati pakete, a u konačnici i dokument koji će vam netko slati u digitalnom obliku ili račun kojeg dobivate stizat će u digitalni sandučić. To će biti transformacija tradicionalne u digitalnu Poštu“, istaknuo je Čulo.

Nulta emisija do 2040.

Cilj Hrvatske pošte je i nulta stopa emisija stakleničkih plinova do 2040. godine. Trenutno u voznom parku ima 35 posto električnih vozila, što je, prema Čulinim riječima, najveći broj električnih vozila u jednoj hrvatskoj kompaniji, pa gotovo trećinu svakodnevnog prometa odrađuje bez emisija ugljičnog dioksida.

Najavio je daljnju dekarbonizaciju voznog parka budući da se kreće s nabavom 270 novih e-vozila, 255 mopeda na struju i 200 e-trokolica, kao i novi sustav obrade paketa koji će u danu moći obraditi, odnosno sortirati 250.000 pošiljaka.

Hrvatska pošta raspolaže i mrežom od gotovo 500 paketomata.

Prosječna težina paketa je dva kilograma, a hrvatski građanin u prosjeku na godinu primi pet paketa, rekao je Čulo. Prema nekim istraživanjima, Britanac ih u prosjeku na godinu primi 25, pa Čulo ne dvoji da će i u Hrvatskoj te brojke samo rasti, i to u bliskoj budućnosti.

image

Konferencija ‘26 godina ispred vremena‘ u organizaciji Hrvatske pošte Na fotografiji: Ivan Čulo

Goran Mehkek/Cropix

Za sljedeću godinu najavio je gradnju visokoregalnog skladišta od 20.000 kvadrata u Velikoj Gorici, a povećavaju se i kapaciteti robotizacije.

Budući da u svojem sustavu ima i 85 kamiona, Hrvatska pošta planira osnovati tvrtku Cargo Polo koja će, osim za potrebe Pošte, raditi i na tržištu, čime bi ti kamioni bili bolje iskorišteni.

Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek naglasio je kako Hrvatska pošta ima podršku države, uz ostalo i kako bi bila prisutna u svakom dijelu države.

Istaknuo je da je to logistička i komunikacijska kompanija od primarne državne važnosti.

Ukazao je na jaku konkurenciju Hrvatske pošte koja traži svakodnevna kvalitetna rješenja, dodavši da je pionir u mnogim segmentima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. studeni 2025 22:48