dobre najave bukinga

Hrvatska ostvaruje vrlo dobre turističke rezultate i u posljednjem tjednu kolovoza

U Lijepoj našoj i dalje boravi preko 650.000 gostiju
 Jakov Prkic/Cropix

U Hrvatskoj je na početku tjedna boravilo gotovo 650.000 gostiju, od čega oko 576.000 stranih gostiju. Iako je u posljednjih tjedan dana intenzitet dolaska novih gostiju sukladno očekivanjima smanjen i u posljednjem tjednu kolovoza Hrvatska ostvaruje vrlo dobre turističke rezultate.

Najviše stranih gostiju u ponedjeljak, 30.08. bilo je iz Njemačke (njih preko 265.000), Austrije (njih preko 60.000), Slovenije i Poljske (gotovo 67.000) i Češke (njih preko 31.000)

Ukupno je u kolovozu Hrvatska ostvarila preko 4,1 milijuna turističkih dolazaka, što je 87 posto u odnosu na rekordnu 2019. godinu te gotovo 30 milijuna turističkih noćenja, što je 92,55 posto u odnosu na rekordnu 2019. godinu.

- Kada je u pitanju srpanj i dosadašnji dio kolovoza ove godine u usporedbi s rezultatima iz istog razdoblja 2019. to je oko 85 dolazaka i 87 posto noćenja iz istog razdoblja 2019., odnosno može se reći da se tijekom srpnja i kolovoza ove godine ostvaruje promet od oko 90 posto iz istih mjeseci 2019. godine - kazala je Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta te je naglasila da se bilježe “izuzetno dobre najave bukinga za rujan i za listopad”.

- Zadovoljni smo što je cijela sezona ostala u narančastom, što je omogućilo izvrsnu turističku sezonu. Ministarstvo turizma je predvidjelo da će biti nekih 70 -75 posto od one rekordne 2019. godine To je osobito važno i zbog prihoda i u ekonomskom pogledu za naš oporavak - izjavio je Andrej Plenković, predsjednik Vlade RH.

- Mi i dalje bilježimo velik interes turista za dolazak u Hrvatsku, sa svih naših ključnih emitivnih tržišta i prema svemu sudeći, imat ćemo kvalitetnu i dugu posezonu što će dodatno poboljšati ukupni turistički rezultat ove godine. Hrvatska je druge godine zaredom turistička pobjednica na Mediteranu, i to pokazuje veliku snagu našeg turizma koji je pokazao da ima odgovornosti, znanja i kapaciteta napraviti izvrstan rezultat u izvanrednim uvjetima. Turizam se pokazao kao gospodarska grana koja može stabilizirati hrvatsko gospodarstvo i ubrzati oporavak gospodarstva iz krize - izjavio je Veljko Ostojić, direktor HUT-a.

Turizam ubrzava oporavak hrvatskog gospodarstva


Hrvatski BDP je u drugom kvartalu porastao 16,1 posto, što je među najvišim stopama rasta među EU članicama.


"U drugom kvartalu u odnosu na isti prošle godine, svi veliki sektori rasli su visokim stopama - obujam industrijske proizvodnje bio je viši za 13,9 posto, promet u trgovini na malo 20,5 posto, obujam građevinskih radova za 16 posto, a još veće godišnje promjene izrazili su sektori čije je poslovanje bilo najviše pogođeno prošle godine u drugome kvartalu, primarno turizam i promet", stoji u analizi Hrvatske gospodarske komore.

Turistički dolasci su u drugom kvartalu ove godine porasli za 131,7 posto, noćenja za 129,2 posto, a prevezeno je i 124 posto više putnika i 15 posto više robe, dok se ulazni granični cestovni promet povećao za 174 posto. Uslijed toga, porasla je i ukupna vrijednost fiskaliziranih računa nominalno za 26,6 posto, s rastom vrijednosti računa kod svih djelatnosti.
Najnoviji podaci o fiskaliziranom prometu za protekli tjedan pokazuju nastavak odličnih rezultata turističke sezone. Ukupna vrijednost fiskaliziranih računa od 6 milijardi kuna, što je 14 posto više nego rekordne 2019. godine. Ako se gleda samo djelatnosti ugostiteljstva i turizma, u prethodnom tjednu je zabilježeno povećanje vrijednosti fiskaliziranih računa od čak 20 posto u odnosu na 2019. godinu.

Za uspjeh ove turističke godine u kojoj je Hrvatska do sada uspjela ostvariti preko 75 posto turističkih noćenja i oko 80 posto financijskog učinka iz 2019. godine, uz odlične najave za posezonu, ključnim se pokazala odlična koordinacija sveukupnog turističkog sektora, Vlade, sustava stožera civilne zaštite i javno zdravstvenog sustava te visoka razina odgovornosti svih u održavanju kvalitetnog epidemiološkog stanja, poručuju iz Hrvatske udruge turizma. Uz to, kvalitetno upravljanje percepcijom sigurnosti zemlje, posebno turistički najatraktivnijih dijelova obale, čemu su značajno doprinijeli projekt Stay Safe in Croatia, prioritetno cijepljenje turističkih djelatnika, potpore države za očuvanje radnih mjesta te kontinuirana komunikacija svih dionika prema emitivnim tržištima omogućile su da Hrvatska bude ovogodišnji pobjednik Mediterana.
Da je interes za sigurnost na stranim tržištima iznimno visok pokazuju i rezultati dva projekta koje je razvila Hrvatska udruga turizma – informativni newsletter HUT Weekly News i regionalna korona karta croatiacovid19.info.


Informativni newsletter HUT Weekly News šalje se svakog tjedna na gotovo 2000 adresa ključnih turističkih i vladinih institucija, turističkih kompanija i medija u Njemačkoj, Austriji, Sloveniji, Nizozemskoj i Hrvatskoj, i to na tri jezika, hrvatskom, njemačkom i engleskom jeziku. Od početka krizne komunikacije HUT je producirao i poslao 46 newslettera koji redovno donose relevantne vijesti o epidemiološkoj situaciji i turističkim vijestima u Hrvatskoj, koji bilježe iznadprosječno visoku čitanost.


Regionalnu korona kartu koja prikazuje epidemiološku situaciju u Hrvatskoj u županijama i na većim otocima, a ažurira se svakodnevno, HUT je pokrenuo u lipnju 2020. godine i od pokretanja je zabilježila gotovo 1,5 milijuna otvaranja. Ove godine je kartu, koja se promovira putem ovog newslettera ali i putem promotivnih kanala najvećih domaćih turističkih kompanija, otvorilo 600.000 posjetitelja, a najviše interesa je bilo u srpnju, kada je zabilježeno preko 170.000 otvaranja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
13. svibanj 2025 11:38