
Hrvatska je prošle godine ostvarila 1,4 milijarde eura prihoda od premium turističkog smještaja, koji obuhvaća hotele, kampove, vile i marine, pokazalo je istraživanje agencije 505 savjetovanje provedeno za platformu Stories – Experience Premium Croatia pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK). Istraživanje je predstavljeno povodom obilježavanja prve godišnjice platforme za razvoj premium turizma.
Platforma Stories okuplja više od 150 dionika iz svih segmenata luksuznog turizma, a njezin cilj je jačanje cjelogodišnje i održive turističke ponude s naglaskom na autentičnost i izvrsnost.
"Među prvima smo prepoznali potrebu za razvojem premium turizma i umrežavanjem ključnih aktera. Vjerujem da uz podršku Ministarstva turizma, HTZ-a i drugih partnera platforma Stories doprinosi pozicioniranju Hrvatske kao destinacije autentičnosti i kvalitete," izjavio je Luka Burilović, predsjednik HGK.
Premium turizam čini znatan udio smještaja
Prema podacima HGK, Hrvatska trenutno raspolaže s:20.000 premium hotelskih soba (22% udjela),10.000 premium kamperskih mjesta (12%),gotovo 3.000 luksuznih kuća za odmor (14%),te 9.000 vezova visoke klase u marinama (39%).
Kada je riječ o gastronomiji, u Michelin vodiču za 2024. godinu našlo se 92 restorana, među kojima jedan ima dvije Michelin zvjezdice, deset po jednu, a tri restorana su nositelji zelene Michelin zvjezdice za održivost.
Ministar Glavina: Rekordna ulaganja u kvalitetu
Ministar turizma i sporta Tonči Glavina naglasio je važnost ulaganja u kvalitetu: "Naš strateški cilj je Hrvatsku pozicionirati kao cjelogodišnju destinaciju izvrsnosti i održivosti. Zato smo do 2030. osigurali rekordnih 1,3 milijarde eura za projekte podizanja turističke kvalitete. Platforma Stories iznimno je važna jer doprinosi brendiranju i jačanju konkurentnosti Hrvatske."
Do 2027. godine planirano je otvaranje još više od 6.000 hotelskih soba s četiri i pet zvjezdica, što bi trebalo znatno povećati udio hotelskog smještaja koji trenutačno čini tek 9 posto ukupnih kapaciteta.
Premium turisti traže autentičnost – i spremni su platiti
"Putnici sve više traže autentične, personalizirane doživljaje i spremni su za njih platiti više. Cilj nam je da do 20 posto svih dolazaka čine premium i luksuzni turisti", izjavila je Andreja Vukojević, direktorica Sektora za turizam HGK.
Dodala je kako je struktura smještaja i dalje izazov, no ulaganja u visoku kategoriju daju razloga za optimizam.
Primjeri dobre prakse: Zagreb i Hvar
Direktorica TZ Zagreba Martina Bienenfeld predstavila je projekt "Museums, maybe", koji promovira 17 inovativnih muzejskih zbirki u sklopu pozicioniranja Zagreba kao cjelogodišnje destinacije:
"Projekt ističe autentičnost, kreativnost i suvremene pristupe kulturi, privlačeći posjetitelje koji traže nova iskustva."
Na Hvaru, Maslina Resort nudi koncept mindful luxury, koji kombinira održivi dizajn, estetiku i lokalnu kulturu.
"Naši gosti traže povezanost s prirodom, lokalnom kulturom i sobom. Svjesna, promišljena forma luksuza čini ključnu razliku," izjavila je menadžerica hotela Klara Šoštarić.
Luksuz ne mora biti samo u hotelu
Direktor agencije Leonidas Travel Giorgio Surian smatra da Hrvatska može konkurirati najprestižnijim svjetskim destinacijama upravo kroz ljudski faktor: "Personalizirano iskustvo – pažljivo krojen itinerar, vodič, vozač – vrijedi više od luksuznog hotela. Pravi luksuz je u osjećaju posebnosti.
Brend kao ključ
Prema Sanji Čižmar iz agencije 505 savjetovanje, koja je vodila istraživanje, Hrvatska ima prednost u prirodnim resursima, kulturnoj baštini i autentičnoj gastronomiji, ali treba dodatno ojačati brend destinacije kroz vrijednosti poput ekskluzivnosti, održivosti i kulturnog utjecaja.
Proslava godišnjice platforme Stories završila je umrežavanjem uz nastup Meritasa i Jelene Radan, te ekskluzivni Stories Premium Gourmet Experience s potpisom chefice Ane Ugarković. Gosti su uživali i u posebno kuriranim iskustvima kao što su Franck Premium Coffee Experience, Stina Wine Experience i Gin Artisan Experience.
Komentari (0)
Komentiraj