Made in Croatia

'Hrvatska mora igrati na kvalitetu proizvoda kako bi uspjela izvoziti na kinesko tržište'

Tek malo više od jedan posto izvoza Hrvatske odlazi u Kinu, dok je uvoz gotovo pet posto
Kineska delegacija na Markovom trgu u Zagrebu
 Ronald Goršić / CROPIX

Potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore (HGK) Tomislav Radoš u srijedu je na China Hi-Tech Fairu 2019 rekao kako Hrvatska treba diverzificirati svoje ekonomske partnere i investitore kako bi stvorila ekonomsku otpornost, u čemu joj Kina može pomoći.

"Hrvatska treba diverzificirati svoje ekonomske partnere i investitore i tako povećati ekonomsku otpornost na posebno izazovno vanjsko okruženje, a tu Kina predstavlja važnog partnera", rekao je Radoš.

Na China Hi-Tech Fairu 2019, koji su organizirale HGK i Shenzhen Convention & Exhibition Center Management Company, uz potporu Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrt, Radoš je također rekao kako je zadnji tren da Hrvatska počne strateški temeljiti svoj ekonomski razvoj na tehnološkom razvoju.

"Imamo strukturne fondove, novac iz EU-a, potencijalne investitore iz Kine, dakle imamo priliku", dodao je Radoš.

Hrvatska je po njegovoj ocjeni do sada zanemarivala izvozni potencijal kineskog tržišta i općenito suradnju s Kinom.

"Trgovina između dviju država iznosi tek nešto više od milijardu dolara. Od članica EU, jedino Cipar i Latvija imaju manji izvoz u Kinu. Tek malo više od jedan posto izvoza Hrvatske odlazi u Kinu, dok je uvoz gotovo pet posto. Slovenija primjerice izvozi nekoliko puta više i to uglavnom visokotehnološke proizvode", kazao je Radoš.

Dodao je kako su razna izvješća pokazala da jača utjecaj Kine na Balkanu, pogotovo u Srbiji i Mađarskoj, u koje je Peking iznimno puno uložio.

"U Kini živi 20 posto svjetskog stanovništva, tako da su mogućnosti za izvoz beskonačne. No, Hrvatska na tom tržištu ne može ponuditi količinu, odnosno mora igrati na kvalitetu. Kvalitetnim proizvodima vrata su barem napola otvorena", zaključio je Radoš.

Zamjenik gradonačelnika grada Shenzhena Chen Biao predstavio je taj grad koji je jedno od tri glavna financijska središta Kine.

Kazao je kako je od siječnja do travnja 2019. godine ukupni izvoz i uvoz Shenzhena u Hrvatsku iznosi 42,05 milijuna dolara, što je povećanje od 42,6 posto u odnosu na isto razdoblje lani.

U sklopu susreta u jutarnjim satima je na China Hi-Tech Fairu 2019 održan plenarni dio, nakon čega su na programu susreti između hrvatskih i kineskih kompanija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. svibanj 2024 05:38