DOGOVOR NA WTM-u

Hrvatska i Jet2 će dodatno upogoniti turistički bum: Stiže 45 posto više Britanaca putem ovog turoperatora

Hrvatska je na WTM-u u Londonu najavila veliki rast britanskog turizma i predstavila svoje gastronomske adute

Tonči Glavina i Kristijan Satničić na sajmu WTM u Londonu

Hrvatska je na WTM-u u Londonu najavila veliki rast britanskog turizma i predstavila svoje gastronomske adute

Hrvatska turistička zajednica i Ministarstvo turizma i sporta počeli su nastup na ovogodišnjem World Travel Marketu (WTM) u Londonu potpisivanjem memoranduma o suradnji s Jet2 grupacijom, pod kojom djeluju Jet2.com kao treći najveći avioprijevoznik u UK te Jet2holidays kao jedan od vodećih britanskih turoperatora koji nudi paket-aranžmane za cijeli Mediteran. Dogovor predviđa rast dolazaka britanskih turista za čak 45 posto u iduće četiri godine, što je jedan od najvažnijih sporazuma hrvatskog turizma ove jeseni.

Sporazum su potpisali direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić i David Neill, direktor za korporativne poslove i održivost u Jet2 grupaciji. Jet2 trenutačno povezuje Hrvatsku s osam britanskih gradova kroz 16 linija, a za iduću sezonu najavljuje i dodatne letove.

- Obvezali smo se zajednički raditi na tome da dovedemo još veći broj turista iz Velike Britanije. Jet2 se obvezao da će u sljedeće četiri godine povećati broj turista u Hrvatsku za 45 posto. Za nas je ovo iznimno važan dogovor jer jamči stabilnost prometa s tržišta koje spada među naših top deset, a koje pokazuje kontinuiran rast i u dolascima i u noćenjima - izjavio je Kristjan Staničić nakon potpisivanja sporazuma.

image

WTM u Londonu

Staničić je istaknuo da Hrvatska bilježi stalni rast potražnje s britanskog tržišta, koje sve više prepoznaje zemlju kao autentičnu i sigurnu mediteransku destinaciju.

- U ovoj godini s britanskog tržišta bilježimo rast dolazaka i noćenja, što potvrđuje da Hrvatska sve snažnije zauzima mjesto među najpoželjnijim mediteranskim odredištima za britanske putnike. Britanci su dobri potrošači, putuju tijekom cijele godine, brzo donose odluke i vole istraživati nova mjesta, ali sigurnost i kvaliteta su im presudni - rekao je.

Dodao je da se kroz partnerstva poput ovoga stvara čvrsta osnova za produljenje sezone i bolje raspoređivanje turističkog prometa, jer se letovi otvaraju ranije i završavaju kasnije.

- U ovogodišnjem ljetnom redu letenja osam britanskih gradova bilo je povezano s Hrvatskom, a već iduće godine letjet će se dulje. Ovakva partnerstva, zajedno s našim marketinškim aktivnostima, dodatno učvršćuju poziciju Hrvatske kao dostupne i prepoznatljive destinacije - izjavio je Staničić na WTM-u.

Prema podacima sustava eVisitor, s tržišta Ujedinjenog Kraljevstva u prvih deset mjeseci 2025. ostvareno je 825 tisuća dolazaka i 4,1 milijun noćenja, što znači porast od 1 posto u dolascima i 2 posto u noćenjima. Britanski gosti i dalje najviše borave u Dubrovniku, Splitu, Konavlima, Župi dubrovačkoj, Rovinju i Zadru, a u strukturi posjeta bilježi se i produljenje boravaka, što Hrvatsku svrstava među rijetke mediteranske zemlje koje iz Ujedinjenog Kraljevstva primaju goste tijekom cijele godine.

Hrvatska je dobro pozicionirana na britanskom tržištu

Nakon potpisivanja sporazuma, ministar turizma i sporta Tonči Glavina naglasio je da Hrvatska s Ujedinjenim Kraljevstvom ima sve bolji odnos u turističkom prometu te da britansko tržište pokazuje otpornost i unatoč gospodarskim promjenama.

- Ovo je jedan od najvećih turističkih sajmova u svijetu i prilika da vidimo trendove i najave za sljedeću godinu, ali i za zimski period. Na tržištu Ujedinjenog Kraljevstva stojimo dobro, trendovi su pozitivni - rekao je Glavina.

Ministar je podsjetio kako je Ujedinjeno Kraljevstvo jedno od pet najvažnijih tržišta koja se nalaze unutar top deset po broju dolazaka i noćenja, te jedno od rijetkih koja su zabilježila rast u obje kategorije.

image

Potpisivanje sporazuma o suradnji HTZ-a i Jet2

- Prema istraživanjima britanskih udruženja putničkih agencija, očekivanja su da će se zadržati isti intenzitet putovanja, ali ono što je zanimljivo jest da gosti iskazuju veći interes za putovanja u travnju, svibnju i lipnju te u rujnu i listopadu. To je vrlo indikativno za našu turističku strukturu - istaknuo je Glavina.

image

Tonči Glavina i Kristijan Staničić s predstavnicima P11 Grupom

Govoreći o širem kontekstu, ministar je ukazao na činjenicu da je u Ujedinjenom Kraljevstvu u tijeku rasprava o novom državnom proračunu kojim se planiraju novi porezi, kao odgovor na posljedice postpandemijskog i postbrexitovskog razdoblja.

- Očekivanja su da će gospodarstvo možda i usporiti, pa će biti velik uspjeh ponoviti rezultate koje imamo ove godine. Zato je iznimno važno da zadržimo cjenovnu konkurentnost i pokažemo dodatnu vrijednost našeg proizvoda - rekao je Glavina.

Jedan od partnera, dodao je, već je najavio ljetni red letenja od 31. ožujka do 7. studenoga, što potvrđuje povjerenje u hrvatske destinacije i sve dulje razdoblje zanimanja za putovanja u Hrvatsku.

- Planiramo značajno ulagati u avioprijevoz i marketinške kampanje, najmanje 15 posto više nego prošle godine. Povećavanjem dostupnosti, povećavamo i turistički promet - zaključio je.

Štefan i Udovičić predstavili "Croatia 365"

U sklopu novog dijela sajma WTM Trend Fest, koji je posvećen prezentacijama kulture, gastronomije i doživljaja, Hrvatska se ove godine predstavila na dosad najupečatljiviji način. Rudolf Štefan, chef i vlasnik šibenskog restorana Pelegrini i nositelj Michelinove zvjezdice, i Ante Udovičić, glavni chef luksuznog hotela Lemongarden na Braču, bili su prvi hrvatski kuhari koji su kušanje pretvorili u predstavu tradicije i sezonalnosti.

- Ovo je prvi put da se hrvatska kuhinja na ovakav način predstavlja na svjetskom turističkom sajmu u Londonu. Donijeli smo ono što je trenutno aktualno kod nas i želimo promovirati koncept ‘Croatia 365‘ kroz gastronomiju - izjavio je Rudolf Štefan.

Za londonsku publiku pripremili su crnu rižu s lignjama, mlado maslinovo ulje, mlado vino, bijeli tartar i kraljevsku mandarinu. Zbog vremenskih uvjeta na sajmu demonstracija je održana bez degustacije, no vizualna prezentacija i mirisi jela privukli su brojne posjetitelje.

- Britansko tržište je ključno za nas. To su gosti koji dolaze u proljeće i jesen, koji imaju veliko znanje o svjetskoj gastronomiji i traže autentične okuse. Hrvatska sa svojom izvornom kuhinjom i tradicijom može privući takve goste - rekao je Štefan.

Chef Ante Udovičić dodao je da su upravo hrana i piće srce turističkog doživljaja.

- Hrana i piće su emocije koje turisti dožive kada posjete neku zemlju. Nema boljeg trenutka nego kad gost kaže da je sve bilo savršeno i ukusno, tada znate da ste obavili svoj posao - izjavio je.

Prezentacija hrvatske kuhinje, vina i proizvoda održana je u suradnji Hrvatske turističke zajednice i Hrvatske gospodarske komore, a u sklopu hrvatskog štanda predstavljeni su i autohtoni sirevi, vina i maslinova ulja. Novost ovogodišnjeg nastupa bio je i "Find your Pomalo" kutak, zamišljen kao mjesto predaha i promocije dalmatinskog načina života.

Turizam nadmašuje gospodarstvo, putnici traže autentičnost i kulturu

Uz poslovne susrete i promocije, WTM u Londonu svake godine donosi i izvješće o globalnim turističkim trendovima, koje objavljuje Tourism Economics. Ovogodišnje izdanje predstavio je David Goodger, direktor za regiju EMEA, istaknuvši da turizam i dalje nadmašuje rast svjetskog gospodarstva, unatoč geopolitičkim napetostima i ekonomskim usporavanjima.

- Vidimo da turizam i dalje raste brže od gospodarstva. Ljudi i dalje daju prioritet putovanjima, čak i u razdoblju kad se gospodarski rast usporava - rekao je Goodger, istaknuvši da je BDP sektora putovanja i turizma porastao 3,5 posto, dok je globalno gospodarstvo u istom razdoblju raslo oko 2,5 posto.

Prema njegovim riječima, međunarodna putovanja predvode oporavak i ostvaruju više od pet posto godišnjeg rasta, dok su domaća putovanja u blagom padu.

- Ljudi žele nova iskustva. Čak i kada štede na drugim stvarima, ne odustaju od putovanja, ono je postalo potreba, a ne luksuz - rekao je na početku sajma ovaj stručnjak.

Najnoviji podaci pokazuju da potrošači sve više biraju destinacije koje nude povoljniju cijenu, autentičan sadržaj i manje gužve. Polovica ispitanika izjavila je da je zainteresiranija za povoljnija odredišta nego prije dvije godine, dok 42 posto traži više all-inclusive aranžmana. Posebno je izražen rast interesa za lokalnu kulturu i gastronomiju, što se poklapa s hrvatskim naglaskom na tradiciju, kvalitetu i izvornu kuhinju.

image

WTM u Londonu

- Polovica putnika kaže da ih najviše privlače lokalna hrana i piće te osjećaj povezanosti s mjestom koje posjećuju. Kultura, personalizacija i autentičnost postaju ključne riječi novog turizma - istaknuo je Goodger.

image

Ptomocija gastronomije na WTM-u

U izvješću se također navodi da je tehnologija, posebno umjetna inteligencija, sve važniji alat u planiranju putovanja. Čak 26 posto mlađih putnika već koristi AI asistente i putne aplikacije za planiranje i rezervacije. Uz to, raste prihvaćanje biometrije na graničnim prijelazima. Više od 60 posto putnika želi automatizirane, brže procedure.

U pogledu regionalnih trendova, Europa ostaje najaktivnija regija s udjelom od 83 posto unutareuropskih putovanja, dok Bliski istok i Azija bilježe snažan rast dolazaka zahvaljujući ulaganjima u infrastrukturu i liberalnijim viznim politikama. Saudijska Arabija i Ujedinjeni Arapski Emirati izdvajaju se kao primjeri tržišta koja brzo rastu i transformiraju svoj turizam.

Prema Goodgeru, globalni se trend kreće prema personaliziranim i kulturnim putovanjima, dok tradicionalni masovni turizam polako ustupa mjesto održivom i iskustvenom pristupu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. studeni 2025 15:46