
Prosječni Hrvat je samo na sportsku opremu u posljednja tri mjeseca potrošio 232 eura, roditelji po svakom djetetu troše dodatnih 213 eura svakih pola godine, a četiri od pet osoba će najradije cijelu kupovinu obaviti na istom mjestu. Najpopularniji sportovi kod nas su trčanje (25 posto), vježbanje u teretani ili fitness (23 posto), biciklizam (22 posto) i nogomet (18 posto), a aktivni smo prvenstveno kako bismo ostali u formi ili radi mentalnog zdravlja.
Pokazalo je to istraživanje Zalanda provedeno na potrošačima u dobi od 18 do 55 godina na tržištima Srednje i Istočne Europe. Čak četiri od pet Hrvata redovito vježba, najveći dio barem dva put mjesečno, a 75 posto barem jednom tjedno. Više od polovice je nedavno čak i povećalo intenzitet treninga. Paralelno s porastom popularnosti bavljenja sportom, raste i potrošnja na sportsku opremu - većina hrvatskim potrošača sportsku opremu kupuje jednom mjesečno, no svaki deseti svoj ormar dopunjuje novim komadima baš svaki mjesec.
„Hrvatska je jedno od naših najdinamičnijih tržišta sportske odjeće. Potrošači su ovdje aktivni i cijene kvalitetu”, kaže Daniel Rogiński, glavni direktor za CEE regiju u Zalandu.
Kada je riječ o omiljenoj disciplini hrvatskih građana, trčanju, sve je više kupaca spremno platiti više za kvalitetni par tenisica po cijeni iznad 100 eura. Diljem Europe, u tu kategoriju spada više od 70 posto prodane obuće za trčanje, što je više nego dvostruko veći postotak u odnosu na 2021. godinu.
“Današnji kupac sportskog asortimana nije samo sportaš – on brine o kvaliteti, funkcionalnosti, performansama i stilu. Traže proizvode koji su istovremeno funkcionalni i moderni i koji im pomažu da pojačaju izvedbu dok izražavaju svoju individualnost putem svoje odjeće”, ističe Daniel Rogiński.
U skupini roditelja koji kupuju sportsku odjeću za svoju djecu, istraživanje je pokazalo da se čak 87 posto djece u Hrvatskoj bavi sportom. Trećina se odlučuje za nogomet, a popularni su i trčanje (s 19 posto djece koje se odlučuje za taj sport), biciklizam (16 posto) i ples (12 posto). Nogomet je ujedno i sport broj jedan među djecom na svim tržištima obuhvaćenima istraživanjem. Roditeljima je važno da su proizvodi visoke kvalitete i udobni. Vrijednost za novac ključan je faktor pri kupnji za djecu – to je potvrdilo 58 posto roditelja.
Komentari
0