Sportska groznica

Hrvati godišnje troše oko 800 eura na sportsku opremu: sve je više onih koji tenisice plaćaju preko 100 eura

Novo istraživanje otkriva koliko ulažemo u sport i što motivira na redovito vježbanje

Trgovina sportskom obućom

 Jakub Porzycki/Nurphoto Via Afp
Novo istraživanje otkriva koliko ulažemo u sport i što motivira na redovito vježbanje

Prosječni Hrvat je samo na sportsku opremu u posljednja tri mjeseca potrošio 232 eura, roditelji po svakom djetetu troše dodatnih 213 eura svakih pola godine, a četiri od pet osoba će najradije cijelu kupovinu obaviti na istom mjestu. Najpopularniji sportovi kod nas su trčanje (25 posto), vježbanje u teretani ili fitness (23 posto), biciklizam (22 posto) i nogomet (18 posto), a aktivni smo prvenstveno kako bismo ostali u formi ili radi mentalnog zdravlja.

Pokazalo je to istraživanje Zalanda provedeno na potrošačima u dobi od 18 do 55 godina na tržištima Srednje i Istočne Europe. Čak četiri od pet Hrvata redovito vježba, najveći dio barem dva put mjesečno, a 75 posto barem jednom tjedno. Više od polovice je nedavno čak i povećalo intenzitet treninga. Paralelno s porastom popularnosti bavljenja sportom, raste i potrošnja na sportsku opremu - većina hrvatskim potrošača sportsku opremu kupuje jednom mjesečno, no svaki deseti svoj ormar dopunjuje novim komadima baš svaki mjesec.

„Hrvatska je jedno od naših najdinamičnijih tržišta sportske odjeće. Potrošači su ovdje aktivni i cijene kvalitetu”, kaže Daniel Rogiński, glavni direktor za CEE regiju u Zalandu.

Dva giganta e-trgovine dobro znani Hrvatima zajedno idu u dominaciju modnog tržišta: Evo što to znači za kupce

Kada je riječ o omiljenoj disciplini hrvatskih građana, trčanju, sve je više kupaca spremno platiti više za kvalitetni par tenisica po cijeni iznad 100 eura. Diljem Europe, u tu kategoriju spada više od 70 posto prodane obuće za trčanje, što je više nego dvostruko veći postotak u odnosu na 2021. godinu.

“Današnji kupac sportskog asortimana nije samo sportaš – on brine o kvaliteti, funkcionalnosti, performansama i stilu. Traže proizvode koji su istovremeno funkcionalni i moderni i koji im pomažu da pojačaju izvedbu dok izražavaju svoju individualnost putem svoje odjeće”, ističe Daniel Rogiński.

U skupini roditelja koji kupuju sportsku odjeću za svoju djecu, istraživanje je pokazalo da se čak 87 posto djece u Hrvatskoj bavi sportom. Trećina se odlučuje za nogomet, a popularni su i trčanje (s 19 posto djece koje se odlučuje za taj sport), biciklizam (16 posto) i ples (12 posto). Nogomet je ujedno i sport broj jedan među djecom na svim tržištima obuhvaćenima istraživanjem. Roditeljima je važno da su proizvodi visoke kvalitete i udobni. Vrijednost za novac ključan je faktor pri kupnji za djecu – to je potvrdilo 58 posto roditelja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
01. kolovoz 2025 04:32