Fintechi u Hrvatskoj

Hrvati polovicu dana za ekranom, a polovicu u drugim aktivnostima

Nakon pandemije i dalje raste online kupnja, a građani više koriste chat aplikacije od Facebooka i Googlea, pokazalo najnovije istraživanje MasterIndex u Hrvatskoj
Cosmin Vladimirescu
 Mastercard

Sat vremena za ekranom. Sat vremena drugih aktivnosti. Građani Hrvatske nakon pandemije gotovo polovicu svog dana provode koristeći digitalne tehnologije. Na popisu ekrana su prvo smartphonei, zatim laptopi pa pametni televizori, stolna računala, a tek potom pametni satovi i bežični zvučnici i slušalice. Korištenje pametnih mobitela poraslo je na 4,6 sati, a računala na 2,5 sati svaki dan, pokazalo je novo istraživanje o navikama korištenja financijskih usluga MasterIndex.
Riječ je o online istraživanju provedenom u rujnu u Hrvatskoj na uzorku od 1046 korisnika bankarskih usluga u dobi od 18 do 55 godina, a koje je za Mastercard provela agencija za istraživanje tržišta Improve.
Istraživanje pokazuje da je zbog učestalog bivanja pri ekranima kupnja preko interneta i dalje u porastu. Posebno je izraženo korištenje chat aplikacija. Nadalje, građani račune danas uglavnom plaćaju preko interneta, kad kupuju online u pravilu plaćaju s karticama.

image
MasterIndex 5
Mastercard


Cosmin Vladimirescu, direktor Mastercarda u Hrvatskoj i Rumunjskoj kaže da je pandemija poslužila kao katalizator modernizacije u financijskoj industriji i industriji plaćanja, a da su potrošači povećali potražnu za bezgotovinskim metodama plaćanja.
- Ubrzan je prelazak na digitalno plaćanje te je pokrenut trend rasta e-trgovine - ističe Vladimirescu.
To dvoje, pojašnjava Vladimirescu, kad se usporedi situacija godinu prije i iz proljeća ove godine, ukazuje da se sve više preko interneta plaća karticama. Istraživanje MasterIndex ukazuje da sad 89 posto građana koristi kartice za online kupnje. Češće tako kupuju oni s plaćom iznad 12.000 kuna, a kartice i online kupnju ne koriste ispitanici stariji od 55 godina i oni koji nemaju primanja.
Ušteda vremena, i u pandemiji ključna dostupnost sve dane u tjednu od 0-24 sata, više nisu jedini važni razlozi online kupnje. Sada su to i činjenica da se preko interneta može pronaći bolja ponuda proizvoda i usluga. To tvrdi 61 posto ispitanika. Na popisu razloga zašto online kupnja i dalje raste u Hrvatskoj su i prihvatljive cijene, akcije, popusti te dostava na kućnu adresu ili na posao.

image
Mastercard


- Istrijani odskaču od prosjeka kad je riječ o plaćanju kreditnim karticama, Zagrepčani izbjegavaju plaćati pouzećem, dok se na rate češće odlučuju ispitanici iz Like i Sjeverne Hrvatske - navodi MasterIndex.
Direktor Mastercarda u Hrvatskoj i Rumunjskoj kaže da su zbog porasta online kupnje uveli nove usluge poput povrata novca. Po toj je usluzi, inače, vrlo popularan bio PayPal.
- U skladu s ovim promjenama Mastercard je u Hrvatskoj pokrenuo program povrata novca za kupnju online, kao naš način da i dalje idemo ukorak s navikama potrošača - zaključuje Vladimirescu.

Samo 13 posto građana račune plaća u poslovnicama


Jedna od usluga koja se tijekom pandemije gotovo u potpunosti digitalizirala je plaćanje računa. Danas svega 13 posto građana plaća račune izravno u poslovnicama. Najčešće to rade stanovnici Like i Dalmacije. Čak 87 posto građana plaća račune online, a za to više od polovice njih koristi aplikacije na mobilnim telefonima.

Rast fintecha: Mobilne novčanike ima 12 posto građana


MasterIndex pokazuje da su se u Hrvatskoj fintech usluge prilično proširile. Mobilni novčanik već koristi 12 posto građana. SMS-om. Preko mobitela karticama plaća 26 posto građana, a plaćanje preko mobilnog telefona koristi ukupno 31 posto građana. SMS, najčešće za parkiranje, koristi 65 posto građana. Čak 70 posto građana želi koristiti mobitel za plaćanja.

Chat aplikacija popularnije od Facebooka i Googlea


Građani više koriste chat aplikacije nego bilo koje druge mogućnosti na internetu. Njih čak 86 posto chata online. Najpopularnije aplikacije su WhatsApp, Viber, Facebook Messenger i Skype. Tek potom po korištenju slijedi online kupnja, upotreba e-maila, društvenih mreža, poput Facebooka, i pretraživanje interneta, poput Googlea. Kako je istraživanje MasterIndex o navikama korištenja financijskih usluga, posebno se ističe da se sve te aktivnosti na internetu koriste svakodnevno. Izuzetak je samo online kupnja. Kad se pak govori o sigurnosti. Građani preferiraju korištenje PIN-a nad skeniranjem otiska prsta pri prijavi na servise i aplikacije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. siječanj 2022 09:56