TOP 1500 partner

Grupa Podravka uspješno je prošla kroz izuzetno izazovnu 2020. godinu

U proteklom razdoblju koprivnički je div dodatno ojačao i svoju izvoznu poziciju na svim ključnim tržištima, pri čemu najviše na tržištima Zapadne Europe i prekomorskih zemalja

Prošla je godina bila godina velikih izazova zbog pandemije uzrokovane bolešću COVID-19 koja je značajno utjecala na domaće i svjetsko gospodarstvo, ali i na cijelo čovječanstvo zbog promjena načina života i rada.

Pandemija te posljedično zatvaranje i ograničenje kretanja u ožujku 2020. godine zahtijevali su brzu prilagodbu i transformaciju poslovanja na nove modele i uvjete rada. U najkraćem mogućem roku kompanija je u potpunosti prilagodila poslovne procese kako bi se proizvodnja prehrambenih i farmaceutskih proizvoda odvijala u skladu s povećanim potrebama tržišta. Pandemija je promijenila način rada, usmjerivši određeni broj zaposlenika da obavljaju svoj standardni posao izvan ureda, odnosno od kuće, organiziraju sastanke online, dobivaju veću slobodu u rješavanju zadataka te da se educiraju u novim područjima iz vlastitog doma.

image
Ivan Brkić

Proizvodnja hrane i lijekova u uvjetima krize pokazala se izuzetno važnom za osiguranje opskrbe stanovništva i normalno funkcioniranje svakodnevnog života. Pandemija virusa SARS-CoV-2 otvorila je nove prilike hrvatskoj prehrambenoj i farmaceutskoj industriji, potaknuvši domaće proizvođače da prilagode svoje poslovne procese kako bi osigurali dovoljne količine svojih proizvoda za sve. Tijekom pandemije uvoz hrane bio je otežan zbog čega su se potrošači okrenuli domaćim proizvodima, promijenili svoje životne navike i sklonosti potrošnji. Potrošači su počeli više cijeniti domaće proizvode, a trgovački lanci sve više pozivaju domaće proizvođače na suradnju i otkup proizvoda. Rast cijena sirovina, ambalaže i usluga prijevoza, otežani uvjeti isporuke proizvoda i utjecaj tečajnih razlika negativno su utjecali na poslovanje većine kompanija, no Grupa Podravka uspjela je održati pozitivne trendove poslovanja, što potvrđuje činjenicu o sposobnosti kompanije za prilagodbu poslovanja i u nepredviđenim, izvanrednim situacijama. Tako je izazovnu 2020. godinu Grupa Podravka završila s 4,5 milijardi kuna prihoda od prodaje, uz rast u oba poslovna segmenta, Prehrane i Farmaceutike. Istodobno je ostvarena operativna dobit u iznosu od 332,3 milijuna kuna porasla za 48,8 milijuna kuna, a neto dobit u iznosu od 248,9 milijuna kuna viša je za 27,3 milijuna kuna u odnosu na prethodnu godinu. Osim toga, vrijedi istaknuti kako je Grupa Podravka u proteklom razdoblju dodatno ojačala i svoju izvoznu poziciju na svim ključnim tržištima, pri čemu najviše na tržištima Zapadne Europe i prekomorskih zemalja. Sve to rezultat je povjerenja potrošača u kvalitetu proizvoda i u nesigurnim vremenima kada se posebno vraćaju provjerenim i dugovječnim brendovima.

Osluškujući želje i potrebe vjernih potrošača, Podravka je i u 2020. godini nastavila s inovacijama i proširenjem asortimana svojih vodećih brendova čija je kvaliteta ponovno prepoznata i nagrađena brojnim odličjima Superior Taste Award - najprestižnije svjetske nagrade u segmentu prehrane. U 2020. godini obilježen je i jedan veliki jubilej - 50 godina Čokolina u kojem jednako uživaju sve generacije, a njegova popularnost i prepoznatljivost sežu daleko izvan granica Hrvatske te ga je danas moguće pronaći u dvadesetak zemalja svijeta. Prateći interes potrošača za novim sastojcima i inovacijama te healthy trendovima, Podravka je 2020. lansirala i novitete u asortimanu Čokolina: Čokolino bez glutena i Čokolino Protein Power.

Uz odgovornost prema zaposlenima, Grupa Podravka u protekloj je godini potvrdila i svoju društveno odgovornu ulogu spram zajednice u kojoj posluje te provela niz inicijativa i projekata, od kojih su mnogi zapravo samo nastavak dugogodišnje prakse, poput suradnje s Hrvatskim Crvenim križem, potpore raznim humanitarnim udrugama, kulturno-umjetničkim projektima, sportskim klubovima, djeci i mladima, zatim projektima s ciljem očuvanja okoliša te onima koji promiču izvrsnost u raznim segmentima društva te doprinose unapređenju kvalitete života u društvu. U kriznim vremenima ta odgovornost posebno dolazi do izražaja pa je usred pandemije uzrokovane bolešću covid-19 Grupa Podravka nastupila kao partner zajednici i pružila pomoć potrebitima, prije svega zdravstvenim ustanovama i Civilnoj zaštiti.

Uspješno upravljanje krizom i poslovanje prepoznali su i sami investitori pa je cijena dionice Podravke, nakon očekivanog pada početkom pandemije, vrlo brzo ponovno porasla te godinu završila s rastom u odnosu na kraj prethodne, 2019. godine, što svakako pokazuje vjeru investitora u još bolju i snažniju Grupu Podravka.

Iza uspješnih brendova i poslovnih rezultata stoje ljudi, vrijedni Podravkini zaposlenici koji su i u pandemijskoj godini pokazali svoju privrženost kompaniji te svojim vrijednim radom, ali i odgovornim ponašanjem, doprinijeli njezinu uspješnom poslovanju. Stoga su za svoj angažman tijekom 2020. godine u nekoliko navrata dodatno nagrađeni isplatom jednokratnih nagrada, što je doprinijelo daljnjem unapređenju njihovih materijalnih prava.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. listopad 2021 06:47