Flygskam

Greta je problem aviokompanijama: Ljudi se srame letjeti, 20% smanjilo putovanja avionom

Sve više putnika zazire od putovanja zrakoplovom zbog zabrinutosti za okoliš, pokazuje istraživanje švicarske banke UBS
Mlada ekološka aktivistica Greta Thurnberg i bivši vojni pilot princ Harry, koji je danas veliki protivnik letenja
 REUTERS

Sve više putnika zazire od putovanja zrakoplovom zbog zabrinutosti za okoliš, pokazuje istraživanje švicarske banke UBS, signalizirajući da je poruka švedskih ekoloških aktivista o neetičnosti putovanja zrakoplovom naišla na plodno tlo.

Čak 20 posto od ukupno više od 6.000 anketiranih u SAD-u, Njemačkoj, Francuskoj i Velikoj Britaniji izjavilo je da su u proteklih godinu dana manje putovali avionom zbog bojazni od negativnog utjecaja na klimu, pokazalo je istraživanje UBS-a.

To bi značilo da švedski pojam 'flygskam' (stid zbog letenja) nailazi na veliki odjek u javnosti, konstatira BBC.

Razlike među zemljama prilično su velike pa je tako broj letova smanjilo samo 16 posto anketiranih Britanaca, ali čak 24 posto Amerikanaca, pokazuju rezultati istraživanja švedske banke.

Ako se naznačeni trend nastavi, očekivani rast broja putnika mogao bi se prepoloviti, upozoravaju u UBS-u.

Svjetski zračni promet raste između četiri i pet posto godišnje, što znači da se svakih 15 godina ukupni broj letova udvostručuje. Proizvođači zrakoplova Airbus i Boeing procjenjuju da će broj letova nastaviti rasti tim tempom do 2035. godine.

U UBS-u pak na temelju istraživanja predviđaju da će se broj letova u Europskoj uniji povećavati samo 1,5 posto godišnje, upola manje no što očekuju u Airbusu.

U SAD-u stopa rasta past će s očekivanih 2,1 na samo 1,3 posto, procjenjuju u banci.

To bi moglo snažno utjecati na proizvođače zrakoplova, upozoravaju u UBS-u, procjenjujući da bi se broj narudžbi manjih zrakoplova od Airbusa i suparničkog Boeinga mogao smanjiti za 110 godišnje.

Zbog toga bi se prihodi Airbusa, koji kontrolira oko 57 posto tržišta, mogli smanjiti za oko 2,8 milijardi eura godišnje.

Istraživanje UBS-a upućuje na zaključak da bi velike kampanje, poput one koju je pokrenula 16-godišnja školarka iz Švedske Greta Thunberg, usmjerivši politički fokus na klimatsku krizu, mogle potaknuti promjenu u putnim navikama ljudi u bogatijim dijelovima svijeta, posebno u SAD-u i Europi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 14:57