
Zaključili smo 2024. godinu izvanrednim financijskim rezultatima koji potvrđuju stabilnost poslovanja i uspješnu transformaciju koju smo prošli. U tri godine napravili smo iskorak, učinkovitiji smo, organiziraniji i čvršći na tržištu. EBITDA je u tom razdoblju porasla s negativnih 2,2 milijuna eura u 2021. na 3,46 milijuna eura u 2024.
Jedan od prvih ciljeva bio je stabilizirati poslovanje i stvoriti uvjete za kreiranje dodane vrijednosti, i upravo se nalazimo u toj fazi. Core business našeg Društva čini organizacija sajmova i događanja, a zakup prostora čini važan oslonac naših prihoda. Razvijati ih u uvjetima nelikvidnosti bio je zahtjevan, ali nužan zadatak.
Poslovanje u sektoru sajmova i evenata nije samo pitanje termina i logistike. U središtu našeg djelovanja je stvaranje dodane vrijednosti za izlagače, partnere i publiku, ali i za sve one koji se kroz naše projekte umrežavaju i razvijaju. U proteklom razdoblju fokusirali smo se na osnaživanje vlastitih sajmova, otvorili smo prostor za suradnju s vanjskim organizatorima i unaprijedili segment evenata. Svaki od tih koraka nosio je konkretne pomake, od rasta posjećenosti i broja izlagača do novih sadržaja koji odražavaju aktualne potrebe tržišta.
Prema svim sajamskim pokazateljima bilježimo rast od 118 posto u odnosu na 2022. godinu, a čemu je dodatno pridonio razvoj relevantnog popratnog sadržaja putem ciljanih marketinških aktivnosti. Istodobno, događaji su ostvarili rast od 29 posto, a prihodi od zakupa poslovnih prostora porasli su za 41 posto u istom razdoblju. Ovaj uspjeh nije samo naš nego je i uspjeh grada Zagreba jer ovi sadržaji stvaraju snažan multiplikacijski učinak na povezane djelatnosti u samoj destinaciji.
Polako, ali sigurno stvorili smo preduvjete za nove investicijske iskorake. Danas je jasno da su investicije na Zagrebačkom velesajmu nužne, a rezultati koje smo ostvarili u 2024. daju nam snažan poticaj. Značajan investicijski zamah očekujemo u ovoj godini, za koju je predviđeno ulaganje od 4,6 milijuna eura, s jasnom tendencijom rasta u godinama koje dolaze.
U tijeku je izrada projektne dokumentacije za rekonstrukciju paviljona Đuro Đaković, jednog od arhitektonskih simbola Zagrebačkog velesajma s ciljem funkcionalne prenamjene i modernizacije. Pokrenuta je sanacija unutarnjih prometnica, priprema se obnova sanitarnih čvorova, zamjena podova u pojedinim paviljonima, sanacija krova paviljona 29, a izrađen je i idejni projekt za gradnju solarne elektrane kao važnog koraka prema održivosti.
U tom duhu, pred nama je i projekt koji nadilazi operativne okvire jedne tvrtke i ulazi u prostor javne ambicije, a to je gradnja novog kongresnog centra na prostoru Zagrebačkog velesajma, kao strateška inicijativa Grada Zagreba. Riječ je o prvom infrastrukturnom zahvatu takvog značaja na ovom prostoru još od 1997. godine. Ovaj projekt simbolizira vjeru u kontinuitet Zagreba kao mjesta susreta i europskog poslovnog središta.
U segmentu sajmova konkurencija je živa, dinamična i neprestano raste. Jasno pozicioniranje u toj vrlo konkurentnoj djelatnosti zahtijeva od nas da se stalno mijenjamo, prilagođavamo i svake godine postavljamo više standarde u sadržaju, organizaciji i iskustvu koje pružamo našim izlagačima i posjetiteljima.
Uspjeh mjerimo prihodima, ali i utjecajem koji ostavljamo u zajednici. Na tržištu koje je ograničeno veličinom, ali ne i ambicijom, suradnja je ključ opstanka i rasta. Partnerstvo s Gradom Zagrebom, kao i institucionalna suradnja s komorama, ministarstvima, akademskom zajednicom i profesionalnim udruženjima daju dodatnu snagu našim programima. Prisutnost i proaktivnost su sastavni dio našeg poslovnog modela jer vjerujemo da se stvarni pomaci događaju tamo gdje postoje povjerenje, podrška i zajednički cilj.
Mnogo je razloga za zadovoljstvo, ali ne i za opuštanje. Prihodi i dobit rastu, ali ono što me osobno najviše veseli jest povrat povjerenja. Klijenti nam se vraćaju, partneri nas biraju za nove projekte, a institucije s nama planiraju dugoročne suradnje. Kada se iz jednog događaja razviju tri nova, kada sajam preraste u strateško partnerstvo, to je za mene stvarna dobit.
U vremenu u kojem se tržišta preklapaju, a komunikacija se seli na ekrane, naša je prednost što nudimo stvaran prostor za susrete. I dok je ljudi, susret licem u lice ostat će nezamjenjiv.
Kao javna tvrtka koja posluje na tržištu, nalazimo se u jedinstvenoj poziciji - od nas se očekuje i društvena odgovornost i tržišna učinkovitost.
Zagrebački velesajam danas nije samo mjesto susreta nego i alat za razvoj - poslovni, gospodarski, društveni i infrastrukturni. Pred nama su veliki planovi, ali još veća prilika: da budemo meeting point na kojem se ideje pretvaraju u djela, a susreti u vrijednosti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....