Mario Matić

Generalni direktor tvrtke Orbico Hrvatska: U idućih sedam godina planiramo udvostručiti prihode

Bez obzira na sve priča uvijek počinje i završava na ljudima. Naši zaposlenici su naše najveće bogatstvo jer bez obzira na robotizacije i automatizacije koje implementiramo uvijek su ljudi i ideje ono što čini razliku

Mario Matić

Orbico Grupa je u 2022. godini nastavila sa trendom rasta. Nakon 2021. godine i rekordnog prihoda od 2.8 milijardi eura, u 2022. godini ostvareni su prihodi u iznosu 3,2 milijarde eura. Rasli smo na svim tržištima, a najveći generator rasta čini Orbico Rumunjska koja je prebacila milijardu eura prihoda. Što se tiče Hrvatske kumulativni prihodi našeg FMCG i beauty businessa u 2022. godini su po prvi puta prešli granicu od 500 milijuna eura. Možemo reći da je 2022. za Orbico Grupu uspješna i da su svi operativni, strateški i financijski planovi ostvareni bez obzira na velike vanjske utjecaje. Tu, naravno, mislim da geopolotičku situaciju, inflaciju, troškove energije te probleme u dobavnim lancima.

Najveći utjecaj na rast prihoda je imao snažan organski rast sa svim strateškim partnerima i na svim kategorijama. U Hrvatskoj je bitnu ulogu imala dobra turistička sezona koja je i generalno bitna za naše gospodarstvo. Na nivou Grupe najveći rast imamo na kategoriji hrane gdje smo sa nekim partnerima kroz zadnje dvije godine udvostručili prihode što se jasno vidi kroz tržišne udjele. Slična je situacija i u Hrvatskoj gdje imamo rast sa svim strateškim partnerima, a od FMCG kategorija tu svakako u rastu također prednjači kategorija hrane. Izuzetno smo ponosni na suradnju koju imamo sa Philip Morrisom u Hrvatskoj kao i na tržištima Slovnije, Bugarske i Rumunjske jer već nekoliko godina uspješno i zajedno radimo na transformaciji kategorije duhanskih proizvoda kroz distribuciju i servise za bezdimne proizvode sa potencijalom smanjene štetnosti u odnosu na cigarete.

Veliku ulogu i zasluge u rastu svih kategorija i svih dobavljača imaju naše kolegice i kolege iz prodajnih odjela, odjela podrške te naravno logistika koja se posebno iskazala za vrijeme ljetne sezone.

Ponosno možemo reći da Orbico danas kroz svoje strateške kompanije u Europi pruža cijelu paletu usluga koje su potrebne našim partnerima sukladno njihovim potrebama i strategijama. Ključan i glavni segment je usluga disturibucije. Logistička 3Pl usluga raste na svim tržištima i u Hrvatskoj 60 posto naših kapaciteta logistike radi za partnere koje nemamo u distribuciji. Bitno je spomenuti i razvoj različitih servisa poput maloprodaja, web trgovina i eB2B platforme koje pružamo na tržištima. Navedeni servisi imaju sve bitniju i važniju ulogu u našem poslovanju i to je u skladu sa našom vizijom da budemo partner koji pruža sva rješenja koja su potrebna našim partnerima za tržišta na kojima poslujemo.

Početkom ove godine završili smo i predstavili strategiju Orbico Grupe do 2030 godine.Ukratko, u sedam godina planiramo udvostručiti postojeće prihode kroz organski rast, nove partnere, nova tržišta, akvizicije kompanija i razvoj usluga.

S obzirom na rast poslovanja i planove za rast i razvoj koje imamo, lani je potpisan ugovor sa partnerima za izgradnju novog logističkog centra u Hrvatskoj. Gradnja tog centra započela je prije dva mjeseca. U svakom slučaju podići ćemo kapacitete za dodatnih 40 000 metara četvornih i implementirati automatizaciju za određne kategorije robe te na taj način povećati efikasnost. Slična rješenja već imamo implementirana u novim logističkim centrima u Poljskoj i Bugarskoj.

Ova godina se odvija u dobrom smjeru i kako u Hrvatskoj tako i preko cijele Grupe ostvarujemo zacrtane planove i implementiramo projekte. Geopolitička situacija još uvijek je nestabilna, prisutni su i inflacija, a i problemi u lancima opskrbe. Ipak, inflacija usporava i povratak na neke prijašnje stope inflacije očekuje kroz 2-3 godine. Lanci opskrbe se polako, ali sigurno vraćaju u normalne okvire i očekuje sa daljnja stabilizacija tokom ove godine. Velika prekretnica i izazov je bilo uvođenje eura i sada možemo reći da je nova valuta uspješno zaživjela. Glede BDP-a vidimo da je nešto iznad lanjskih prognoza i nadamo se da će se tako i nastaviti jer nas očekuje još jedna uspješna turistička sezona.

Tijekom prošle godine, a ove još i više jedan od većih gospodarskih problema je nedostatak radne snage. Poduzetnici iz realnog sektora na to trebaju gledati kao priliku jer ih situacija prisiljava da budu konkurentniji na tržištu rada i efikasniji u svojim operacijama što će svakako donijeti dugoročne benefite za same poduzetnike, svakako za radnike te na kraju i za gospodarstvo u cjelini.

Možemo reći da je slična situacija i sa troškovima energije. Kompanije, pa i Orbico, se sve više okreću održivim energetskim rješenjima kako bi bile što više energetski samoodržive, a samim time efikasnije i konkurentnije jer period jeftine energije je iza nas. U Orbico Grupi implementiramo naše planove glede zelene energije sa naglaskom na proizvodnju struje solarnim panelima što je i logično obzirom da imamo preko 200,000 četvornih metara prostora na krovovima naših skladišta po Europi.

U skladu tim, Orbico će i u narednim godinama nastaviti svojim partnerima pružati superiorna rješenja za sve kategorije robe, u svim kanalima prodaje i sve sa ciljem kako bi osvojili potrošače. Poseban naglasak ćemo staviti na implementaciju naše strategije do 2030. koja podrazumijeva nove kategorije, nova tržišta, nove usluge, rast sa svim strateškim partnerima i naravno izvrsnost svih ključnih financijskih parametara poslovanja.Bez obzira na sve navedeno priča uvijek počinje i završava na ljudima. Naši zaposlenici su naše najveće bogatstvo jer bez obzira na robotizacije i automatizacije koje provodimo uvijek su ljudi i ideje ono što čini razliku.

Ulažemo u zaposlenike, imamo vlastiti grupni capability team kao centar znanja i ono što je najbitnije u Orbicu su ideje ispred hijerarhije. Slušamo naše zaposlenike, uvažavamo povratne informacije i konstantno radimo na optimizacijama i unapređenjima kako bi bili bolji, brži i efikasniji servis za naše partnere, kako dobavljače, tako i kupce i sve to radimo na transparentan način sa fokusom na dugoročno partnerstvo.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. travanj 2024 15:57