Kao generalni direktor Bine Istre d.d., izuzetno mi je drago podijeliti s vama ključne spoznaje o našem poslovanju u 2024. godini. Ovo je bila godina puna izazova, ali i godina u kojoj smo postigli značajne uspjehe koji će donijeti konkretne koristi svim korisnicima naše autoceste.
Jedan od najvažnijih događaja ove godine je završetak građevinskih radova na proboju nove cijevi tunela Učka. S ponosom mogu najaviti da će nova cijev, dugačka 5,6 kilometara, biti puštena u promet u rujnu 2024. godine. Ta nova cijev nije samo tehničko čudo nego predstavlja važan korak naprijed u poboljšanju povezanosti Istarske i Primorsko-goranske županije. Povećanje sigurnosti prometa, brži protok vozila i usklađivanje s europskim sigurnosnim standardima ključne su prednosti ovog projekta. Tijekom gradnje suočili smo se s nizom izazova, uključujući inflaciju, utjecaj pandemije i nedostatak radne snage. Unatoč tim preprekama, uspjeli smo završiti radove koristeći najmodernije tehnike gradnje.
Upotreba tekućih eksploziva, pokretnih traka za odvoz materijala i suvremenih sustava probijanja i iskopa materijala pokazala je da Hrvatska može pratiti najviše standarde u tunelogradnji. Istaknuo bih da se je za vrijeme izvođenja radova u novoj tunelskoj cijevi, prometovanje bez većih smetnji odvijalo kroz postojeću tunelsku cijev. Važno je napomenuti da su tijekom gradnje korišteni i posebni sustavi za mjerenje vibracija kako bi se osigurala stabilnost postojećih struktura i sigurnost radnika. Ukupno je iskorišteno tisuću tona eksploziva, iskopano je 1,3 milijuna tona materijala te ugrađeno preko 3000 tona čelika. Ove impresivne brojke svjedoče o veličini i složenosti projekta.
Paralelno s radovima na tunelu Učka, nastavili smo s razvojem projekta. Zatvorena je financijska konstrukcija i započeti su radovi na dionici autoceste od 10 km koja će spojiti Učku i Matulje. Ova dionica, zajedno s dupliranjem mosta Mirna i vijadukta Limska draga, dodatno će poboljšati povezanost Istre s ostatkom Hrvatske. Planiramo završetak radova na ovoj dionici unutar tri godine, što će omogućiti korisnicima putovanje od Pule do Zagreba za samo dva i pol sata, bez zaustavljanja. Projekt uključuje i brojne ekološke mjere, poput zaštite od buke na više od 6 km i zatvorenih sustava odvodnje, čime ćemo dodatno poboljšati kvalitetu života zajednice uz prometnicu.
Također, u suradnji s lokalnim zajednicama, radimo na razvoju novih pristupnih točaka koje će olakšati promet i povećati sigurnost za sve sudionike u prometu. Unatoč teškom poslovnom kontekstu zbog galopirajuće inflacije, uspjeli smo zatvoriti financijsku konstrukciju i osigurati dodatnih 240 milijuna eura za završetak ovih projekata a čime je ukupna investicija Bina Istre u Istarski ipsilon premašila milijardu eura. Time smo još jednom pokazali da su Bina Istra i njezini partneri pouzdani i odgovorni, spremni nositi se s najvećim izazovima.
Naša sposobnost da osiguramo financiranje u ovako izazovnim vremenima svjedoči o povjerenju koje uživamo kod financijskih institucija i naših dioničara. Jedan od ključnih elemenata našeg uspjeha je i kontinuirano ulaganje u modernizaciju i održavanje postojećih infrastrukturnih objekata.
Redovita i izvanredna održavanja tunela, mostova i vijadukata ključna su za osiguranje sigurnosti naših korisnika. Tijekom protekle godine, uložili smo više od 7 milijuna eura u održavanje tunela Učka, čime smo osigurali nesmetano i sigurno prometovanje za više od 12 milijuna korisnika godišnje.
Kao zaključak, želim naglasiti našu predanost prema svim korisnicima naše autoceste. Vaše nam je povjerenje iznimno važno i motivira nas da nastavimo raditi na poboljšanju infrastrukture i sigurnosti naših cesta. Radujemo se svim koristima koje će ovi projekti donijeti našim građanima, turistima i gospodarstvu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....