INOVATIVNA DRŽAVA

Europa želi prekinuti dominaciju Googlea, Amazona i Microsofta, Infobip je jedan od europskih aduta

Isporučujemo rješenja koja targetiraju cijeli svijet, kazao je Andrej Grgurić iz ‘Ericssona NT‘-a.

U prvom panelu skupa sudjelovali su, među ostalim, državni tajnik u Ministarstvu gospodarstva Goran Romek, predsjednica Uprave Philip Morris Hrvatske Anita Letica i Damir Prusac iz Infobipa (na slici).

 Damjan Tadic/Cropix

U prvom panelu na skupu pod nazivom ‘Industrijske inovacije kao ključ konkurentnosti gospodarstva‘ sudjelovali su državni tajnik u Ministarstvu gospodarstva Goran Romek, predsjednica Uprave ‘Philip Morris Hrvatske‘ Anita Letica, potpredsjednik za istraživačka partnerstva Infobipa Damir Prusac i direktorica Odjela za marketing, rast i poslovni razvoj u A1 Hrvatskoj Monika Majstorović. Moderatorica panela bila je zamjenica voditeljice Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj i voditeljica medija u Predstavništvu Andrea Čović Vidović.
Goran Romek ukazao je važnost poreznog i administrativnog pojednostavljenja za mikro i male poduzetnike jer oni, podsjetio je, čine 98 posto gospodarstva.
- Prema mikro i malim poduzetnicima moramo imati najviše obzira. Stoga je Ministarstvo gospodarstva donijelo administrativni plan za porezno i administrativno rasterećenje u vrijednosti od preko 350 milijuna eura - napomenuo je Romek. Govoreći o transformaciji poslovanja Philip Morrisa, Anita Letica podsjetila je da se cijela duhanska industrija nalazi u velikoj transformaciji, a njezin je predvodnik, istaknula je, Philip Morris.
- Kada govorimo o regulativi ona mora biti mudra. Omnibus Europske unije je jedan dobar primjer jer se inovacije stavljaju u centar regulacije, kako napraviti regulativu koja će potaknuti konkurentnost – naznačila je Anita Letica. Damir Prusac govorio je, među ostalim, o sudjelovanju Infobipa u projektu IPCEI-CIS Europske unije vrijednom 3,2 milijarde eura.
- Europska unija ovim i drugim projektima želi potaknuti globalnu konkurentnost. Mi smo se javili u dijelu projekta koji se odnosi na cloud usluge. Ako pogledate listu globalne konkurentnosti u ovom području, onda ćete vidjeti dominaciju kompanija kao što su Google, Amazon i Microsoft. Europa na neki način želi prekinuti tu dominaciju, ali i riješiti problem privatnosti – naveo je Prusac. Govoreći o novinama koje donosi sustav eSim u mobilnoj telefoniji, Monika Majstorović kazala je kako eSim predstavlja odličan primjer kako tehnologija u potpunosti može promijeniti tržišnu dinamiku.
- Dosada je tržište funkcioniralo tako da kupac ode na prodajno mjesto telekoma, odabere mobilni uređaj, SIM karticu, tarifu i tako dobije telekomunikacijsku uslugu. To se u potpunosti mijenja s sustavom eSim, sve je u potpunosti digitalno, mijenja se apsolutno sve - istaknula je Monika Majstorović. Osvrnuvši se na primjenu ESG standarda u poslovanju ‘Philip Morrisa‘, Anita Letica podsjetila je da svaki uloženi euro u ESG standarde, daje četiri eura društveno korisnih aktivnosti.
- Ne želimo samo čekati da se problem pušenja riješi, već smo se i sami uključili u njegovo rješavanje. Philip Morris je već najavio da će postupno prestati proizvoditi cigarete. Već danas naše gotovo sve tvornice u Europi proizvode bezdimne proizvode – kazala je predsjednica Uprave Philip Morrisa Hrvatska. Istaknula je da su inovacije Philip Morrisa znanstveno podržane jer kompanija raspolaže s više od 1500 znanstvenika koji rade na inovacijama.
Damir Prusac otkrio je da je Infobip među prvima u Europi došao u posjed superračunala Nvidije koji se sastoji od osam servera.
- Za usporedbu, Elon Musk je naručio 500 tisuća takvih servera, to je investicija od oko 100 milijardi eura – naveo je Prusac.
U drugom i završnom panelu skupa, uz Marula Medvešeka iz pobjedničkog tima ovogodišnjeg izbora ‘Student Digital Awards‘, sudjelovali su direktor produkta u ‘Aircashu‘ Branimir Petrušić, direktor Službe za upravljanje digitalnim procesima i proizvodima u ‘Croatia Osiguranju‘, Matija Hrestak, izvršni direktor Sektora za Centar dijeljenih usluga (CDU) u ‘Apisu IT‘ Hrvoje Buntak i Andrej Grgurić, direktor poslovne jedinice istraživanja u ‘Ericssonu Nikoli Tesli‘ (ENT) uz moderiranje zamjenice glavnog urednika Jutarnjeg lista Gordane Galović Dupan.
- Za svaki proizvod koji pokušavamo izbaciti radimo analizu tržišta, gledamo što radi konkurencija i što korisniku treba. Težimo razviti partnerstva, ali prije svega gledamo što našim korisnicima treba. Generalno, tradicionalno bankarstvo bi ostavili bankama, a mi bi se širili na tržištu drugih financijskih usluga - istaknuo je Branimir Petrušić. Andrej Grgurić, istaknuvši važnost suradnje kompanija s znanstvenom zajednicom, naveo je da ‘ENT‘ radi zajedničke projekte i s fakultetima i s vodećim istraživačkim institutima u Europi.
- Isporučujemo rješenja telekomunikacijskoj industriji koja targetiraju cijeli svijet - naveo je Grgurić. Hrvoje Buntak osvrnuo se na projekt Apisa IT Centar dijeljenih usluga.
- Implementacija inovacije u neki sustav je uvijek bolna. Mi smo implementirali inovaciju u jedan veliki državni sustav, usudio bih se reći da je to sustav veći od bilo kojeg privatnog sustava - naznačio je Buntak. Matija Hrestak podsjetio je da je tržište osiguranja i na globalnoj razini jako tradiconalno te da ni Hrvatska nije izuzetak.
- U poslovanju Croatia Osiguranja dobri primjeri digitalizacije su, među ostalim, digitalizacija i automatizacija procesa u obradi štete. Primjerice, satelitsko snimanje oranica kod elementarnih nepogoda prije desetak godina bilo je science fiction, sada je to proces koji radikalno mijenja poslovanje. Isto tako kod procjene štete na vozilima korištenje AI kamera donosi velike novine - upozorio je Hrestak.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
11. lipanj 2025 11:21